Gå til innhold

Hva menes med innesko? Sfo/Aks

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvilken løsning ? At vi de bæres? 

Anonymkode: a6b50...a16

Hahaha, synes jeg ser det for meg på skolen der jeg jobber. Jeg er 1.60 og har mange elever på over 1.85 😂 Jeg jobber i VGS, da. Hos oss går jo som regel elevene med de vanlige skoene på hele dagen, men det er noen som sparker dem av seg, så vi har hatt noen elever som sitter på ryggen til andre fordi de er i sokkelesten. Mitt største problem er at jeg ikke tar med jakke i klasserommet, så har blitt syk mer enn én gang av å stå ute i pissregn og vind i  15-25 minutter. 

Anonymkode: a9622...cc7

Fortsetter under...

Vår sfo bruker idrettshallen som sitt lokale, og barna har mye gym-aktiviteter, så hos oss brukes samme innesko til gym og til sfo, altså joggesko/hallsko. 

På skolen/klasserommet er inneskoene slippers/tøfler/Crocs. 

Så uansett hvordan det er på de ulike skolene tenker jeg barnet trenger to par innesko: gym+en form for tøffel. 

Anonymkode: d9b32...4fa

Innesko er sko dere selv foretrekker at han bruker inne på skolen i timene. De bør være enkle å ta av å på for å ikke bruke så mye tid i garderoben. Vi har alltid gått for "crocs" fra Europris da de er billige og ikke krise om forsvinner. Hensikten er hygiene og kunne løpe rett ut ved evakuering.

Til gym har dere joggesko til innebruk som kun brukes til dette. Gymmer ikke i sokkelesten eller sandaler.

Anonymkode: 704b9...3ed

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Veldig uheldig at barneføtter skal være innesperret i sko hele dagen. Spesielt med tanke på at de aller fleste foreldre ikke er klar over at de fleste sko er smalere ved tåpartiet og ikke formet etter en naturlig fot. Vi driver dermed (uvitende) med sammenklemming av barnas føtter og tær og skaper fremtidige fotproblemer. Barn bør gå mest mulig barfot for å bygge opp musklene i foten. En sterk og smidig fot gir god balanse og rett gå-teknikk. 

Jeg har konsekvent oversett barnehagens og skolens etterspørsel etter ‘innesko’. Har slippers i hylla ved behov (brannøvelse o.l.), men barna mine har sterke sunne føtter, og dette kommer en god del av å gå mye barfot. 

Anonymkode: d7f98...473

Du trenger ikke ignorere skolens ønske om innesko til barna for å ta hensyn til barnas føtter. Det er generelt en uting at foreldre ikke etterkommer skolens ønsker, og forventer spesialtilpasning på alle områder. 

Det går fint an å finne et kompromiss som både ivaretar barnas føtter, holder dem varme under brannøvelse, og er myke og behagelige. Jeg strikker sånne til mine barn, og de foretrekker disse foran både Crocs og slippers på høst og vinter. image.jpeg.d2185a281076f01f648ed93938b3ba4d.jpeg

Anonymkode: d9b32...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...