Gå til innhold

Hva menes med innesko? Sfo/Aks

Anbefalte innlegg

Ja, hva er innesko? Har en førsteklassing her..tenker at joggesko blir styrete å drive å t av og på seg. Tenkte på slippers eller crocs og heller ha et par lette joggesko tilgjengelig om de skal på gymmen? Hva tenker dere om slippers til 1 klassing? Eller bør det heller være en type Crocs?

Anonymkode: 122d6...3ec

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420003-hva-menes-med-innesko-sfoaks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Veldig uheldig at barneføtter skal være innesperret i sko hele dagen. Spesielt med tanke på at de aller fleste foreldre ikke er klar over at de fleste sko er smalere ved tåpartiet og ikke formet etter en naturlig fot. Vi driver dermed (uvitende) med sammenklemming av barnas føtter og tær og skaper fremtidige fotproblemer. Barn bør gå mest mulig barfot for å bygge opp musklene i foten. En sterk og smidig fot gir god balanse og rett gå-teknikk. 

Jeg har konsekvent oversett barnehagens og skolens etterspørsel etter ‘innesko’. Har slippers i hylla ved behov (brannøvelse o.l.), men barna mine har sterke sunne føtter, og dette kommer en god del av å gå mye barfot. 

Anonymkode: d7f98...473

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Veldig uheldig at barneføtter skal være innesperret i sko hele dagen. Spesielt med tanke på at de aller fleste foreldre ikke er klar over at de fleste sko er smalere ved tåpartiet og ikke formet etter en naturlig fot. Vi driver dermed (uvitende) med sammenklemming av barnas føtter og tær og skaper fremtidige fotproblemer. Barn bør gå mest mulig barfot for å bygge opp musklene i foten. En sterk og smidig fot gir god balanse og rett gå-teknikk. 

Jeg har konsekvent oversett barnehagens og skolens etterspørsel etter ‘innesko’. Har slippers i hylla ved behov (brannøvelse o.l.), men barna mine har sterke sunne føtter, og dette kommer en god del av å gå mye barfot. 

- og dermed våte og møkkete ved brannøvelse, eller Gud forby, brann. Det er ikke tid til å hente noe i hylla ved slike anledninger. Men ellers ikke uenig i at det er sunt å gå barbeint. Slippers/åpne sandaler funker veldig bra som innesko.

Til kroppsøving - vær så snill, la barna ha ordentlige (hall)sko. 

Anonymkode: dccf6...11d

Sandaler/joggesko/ slippers, noe å ha på bena  gjerne sko som sitter fast på benet. 
På vår SFO får ikke barna lov å ta på sko om brannalarmen går. Er de da uten sko må de gå uten sko selv om det er kaldt og regn. 

Anonymkode: a6b50...a16

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Men hva sier du når barnet ditt har stått ute i snøen i 25 min uten sko? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, hva er innesko? Har en førsteklassing her..tenker at joggesko blir styrete å drive å t av og på seg. Tenkte på slippers eller crocs og heller ha et par lette joggesko tilgjengelig om de skal på gymmen? Hva tenker dere om slippers til 1 klassing? Eller bør det heller være en type Crocs?

Anonymkode: 122d6...3ec

Nei. Ikke crocs eller slippers. Innesko skal også brukes som gym sko. 

Barnet mitt hadde sandaler i første klasse. 2.og 3.brukte hun joggesko, som ikke lager merker, med borrelås. 

Anonymkode: 5ef18...f62

Har en som skal opp i 3 klasse nå, kjøpt innesko hvert år, og de kommer hjem ubrukt hvert år. I gymmen tror jeg stort sett de løper rundt barfot eller i sokkene . I klasserommet bruker de tydeligvis ikke innesko, selv om læreren sier de må ha det .

Anonymkode: 30879...15d

Hos oss går de ikke lov å bruke noe annet enn gymsokker i gymmen de første årene og når det etterhvert begynner å bruke joggesko, kan de ikke gå inn i klasserommet først for å hente joggeskoene hvis de har gym i 1.time. 

Mine har hatt sandaler som innesko frem til 3.-4.- klasse. Etter det har de ønsket slippers.

Anonymkode: 27fd6...498

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hva sier du når barnet ditt har stått ute i snøen i 25 min uten sko? 

Jeg jobber på skole. Det ordnes ALLTID en løsning til de uten sko. Vi lar ikke elevene pines, hjelpe meg…

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ungene dine har ikke tid til å løpe etter slippersene i hylla når det begynner å brenne. Det kan jo alltids gå greit uten sko midt på sommeren, men går brannalarmen midtvinters er det kjipt å stå ute i sokkelesten…

Det ser jo ut som det er veldig forskjell fra skole til skole. 😉 Så hvis du er usikker på hva som gjelder angående innesko/gymsko til ditt barn, HI, -ta kontakt med skolen, eller spør noen som hadde førsteklassing i fjor? 
Lykke til med skolestart! ❤️

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Ja huff og huff, flesteparten av Norges barn har nok ødelagte, svake føtter. Bortsett fra dine barn da, som har STERKE og SUNNE føtter! Ha deg tilbake til Steinerskolen.

Anonymkode: 5b6be...d4d

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg jobber på skole. Det ordnes ALLTID en løsning til de uten sko. Vi lar ikke elevene pines, hjelpe meg…

Hvilken løsning ? At vi de bæres? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...