Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #26 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg går motsatt vei enn de fleste i tråden. I de fleste situasjoner tenker jeg lite eller ingenting over overvekt. Men når det er snakk om en fjelltur som er kjent for å være tung og tøff, da tenker jeg at det er et greit spørsmål. I tillegg gjorde din kollega det på en såpass diskret måte da hun spurte deg, Hi, fremfor å spørre din venninne. Det er altfor mange (uavhengig av vekt) som overvurderer egne evner i fjellet/naturen, noe som skaper farlige situasjoner, ikke bare for dem selv, men også for andre i samme gruppe, i en del tilfeller. Slik sett er det fornuftig å spørre på forhånd, for å forsøke å kartlegge om alle er i stand til å gjennomføre turen. Samme spørsmål ville jeg stilt den slanke som kom i ikke egnet fottøy eller turklær, eller en som hadde en annen synlig fysisk forutsetning som man vet kan hemme gjennomføringsevne på en slik tøff og tung tur. Det finnes selvfølgelig også usynlige fysiske problemer som man ikke kan vite noe om, men også det kan man spørre om, eller gjøre oppmerksom på, at dette er en fysisk tung og tøff tur som krever at man har sånn og sånn erfaring i fjellet, og hvis noen ikke har det eller tror det kan bli for mye, da er det bedre å stå over denne gangen. De som leder slike turer har jo også et ansvar. Anonymkode: d782e...92d Og det er de som leder turen som da skal spørre. Ikke en tilfeldig bedrevitende deltaker. Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #27 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Og det er de som leder turen som da skal spørre. Ikke en tilfeldig bedrevitende deltaker. Anonymkode: bb63a...c8a Det er ikke alle turledere som gjør det. Jeg har fagkunnskap til å måtte ta ansvar om noe skulle skje, så jo, jeg spør, om jeg mener det er grunn til det, enten spør jeg selv, eller jeg får turleder til å spørre. En gang fikk vi avverget at en person som ville fått store problemer ble med, og personen var i ettertid glad vi turde være så direkte, for personen hadde feilvurdert turen. Anonymkode: d782e...92d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #28 Skrevet 31. juli 2021 Superdolly skrev (3 timer siden): Det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å tro at jeg kan vurdere folks evner til å gå en fjelltur ut fra utseendet deres. Selv har jeg en skade som gjør at jeg sliter blant annet med balansen. I tillegg har jeg høydeskrekk, så da mannen min tok med barna for å gå Besseggen og Romsdalseggen så lot jeg være. Jeg vet at jeg aldri i verden hadde klart det, så da droppet jeg det. Og jeg tenker at folk flest tar sånne vurderinger på egne vegne: Klarer jeg dette? (Jeg vet at dette ikke stemmer, og at det er mange som overvurderer seg selv, men det er likevel det jeg tenker. At folk kan være realistiske rundt egne ferdigheter, kondis og evner.) Enig. Unntaket er de jeg ser møter i Crocs eller sandaler, da tenker jeg at de kommer til å slite... Anonymkode: b5ce4...80e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #29 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke alle turledere som gjør det. Jeg har fagkunnskap til å måtte ta ansvar om noe skulle skje, så jo, jeg spør, om jeg mener det er grunn til det, enten spør jeg selv, eller jeg får turleder til å spørre. En gang fikk vi avverget at en person som ville fått store problemer ble med, og personen var i ettertid glad vi turde være så direkte, for personen hadde feilvurdert turen. Anonymkode: d782e...92d Så du har fagkunnskap til å kunne spørre? Samtidig mener du at det er betimelig å spørre en overvektig om de klarer turen. Hadde du hadd fagkunnskap hadde du visst at en overvektig, som min venninne, trolig kan marsjere de aller fleste ned i støvlene på en dagstur over fjellet. Så da lurer jeg på hvordan du sorterer ut de overvektige som klarer dette og ikke. Kroppen er jo som den er, overvektig, så hva er de hemmelige tegnene du som fagperson ser etter? Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #30 Skrevet 31. juli 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 timer siden): Her om dagen når jeg var og handlet, så stod jeg i kø og ventet på min tur. Da tok jeg meg selv i å tenke at jeg nok dessverre tenke mer negativt om store mennesker med usunne varer i kurven enn mindre mennesker. Jeg vet også at det er «feil» å tenke slik, men slik er det nå engang. Jeg sier selvsagt ikke noe. Når det gjelder din opplevelse, så tenker jeg at det er bedre å være frodig og sprek enn tynn og sosialt tilbakestående. Hvordan et menneske ser ut har oftest ingenting å si hvor spreke de er. Selv om jeg likevel blir mer imponert når store mennesker går tøffe turer, rett og slett fordi de drasser på mer enn meg og derfor også er sterkere/i bedre fysisk form enn meg. Og jeg som overvektig, tenker over hva andre må tenke om meg, da jeg kjøper noe usunt. Sånn som i forrige uke, så skulle min tenåringssønn ha filmkveld med venner, de skulle være 5 stk. Da kjøpte jeg 6, 1,5 litere med brus, 3 poser forskjellig potetgull og mye forskjellig godteri. Men jeg spiser ikke noe av dette. Jeg tenker ikke over andre overvektige, jeg er selv ca 20 kg overvektig, men kan gå flere mil i skogen. Jeg er elendig på å jogge, men kan gå veldig langt. Men jeg har og alltid vært elendig på å jogge, og da jeg var normalvektig og trente minst 20 timer i uka. Anonymkode: f83f7...aa3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #31 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg går motsatt vei enn de fleste i tråden. I de fleste situasjoner tenker jeg lite eller ingenting over overvekt. Men når det er snakk om en fjelltur som er kjent for å være tung og tøff, da tenker jeg at det er et greit spørsmål. I tillegg gjorde din kollega det på en såpass diskret måte da hun spurte deg, Hi, fremfor å spørre din venninne. Det er altfor mange (uavhengig av vekt) som overvurderer egne evner i fjellet/naturen, noe som skaper farlige situasjoner, ikke bare for dem selv, men også for andre i samme gruppe, i en del tilfeller. Slik sett er det fornuftig å spørre på forhånd, for å forsøke å kartlegge om alle er i stand til å gjennomføre turen. Samme spørsmål ville jeg stilt den slanke som kom i ikke egnet fottøy eller turklær, eller en som hadde en annen synlig fysisk forutsetning som man vet kan hemme gjennomføringsevne på en slik tøff og tung tur. Det finnes selvfølgelig også usynlige fysiske problemer som man ikke kan vite noe om, men også det kan man spørre om, eller gjøre oppmerksom på, at dette er en fysisk tung og tøff tur som krever at man har sånn og sånn erfaring i fjellet, og hvis noen ikke har det eller tror det kan bli for mye, da er det bedre å stå over denne gangen. De som leder slike turer har jo også et ansvar. Anonymkode: d782e...92d Men hva kunne hi gjort med dette da? Den eneste som kunne svare helt sikkert på dette var jo venninnen selv. Jeg syns ikke det er ok å hviske bak ryggen på andre. Lurer man på noe får man ha mot til å spør direkte. Anonymkode: eb87f...54e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #32 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Dette er IKKE en shaming tråd, men svar ærlig. Tidligere i sommer skulle min venninne og jeg gå en guidet tur i fjellet. Turen er rimelig tøff og tung. Da vi ankom oppmøtested så møter jeg på en kollega. Hun ser min venninne og mens hun driver og pakker sekken ved bilen så sier min kollega, -dere vet denne turen er veldig tøff? Jeg sier ja, hvordan det. Da sier hun, vet ikke om din venninne klarer det, kjedelig om hun sinker gruppa. 😳 Altså, min venninne er en frodig dame, alltid vært det. Hun er ikke på noen måte slapp og tykk. Hun er kanskje 30 kg overvektig men hun er den sterkeste og seigeste dama jeg vet om. Hun er ingen sprinter men hun er den stødigste fjellgeita og kan bære sekker jeg kan drømme om. Jeg ble rimelig irritert på min kollega og sa at slikt kan du ikke si basert på å ha sett henne i fem minutter. Hun flira bare litt og vi sa egentlig ikke noe mer. Uansett, det ble tur og den var veldig bra. Og min kollega så langt mer sliten ut enn min venninne på slutten. Så hva tenker du? Hvis du skal gå tur i fjellet som vi, ville du tenkt, å nei, skal hun tykke der ødelegge turen nå? Anonymkode: bb63a...c8a Nei har ikke tenkt det. Er selv 40 kg overvektig og går toppturer. 😊 Anonymkode: 7860b...b42
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #33 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hadde du hadd fagkunnskap hadde du visst at en overvektig, som min venninne, trolig kan marsjere de aller fleste ned i støvlene på en dagstur over fjellet. Anonymkode: bb63a...c8a Har du faglig belegg for å påstå at overvektige «trolig kan marsjere de aller fleste ned i støvlene på en dagstur over fjellet»? Et overvektige statistisk i bedre form enn normalvektige? Anonymkode: d9b1a...a8a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #34 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har du faglig belegg for å påstå at overvektige «trolig kan marsjere de aller fleste ned i støvlene på en dagstur over fjellet»? Et overvektige statistisk i bedre form enn normalvektige? Anonymkode: d9b1a...a8a En overvektig har like stor mulighet som en slank til å bestige et fjell ja. Ikke alle, men mange kan klare det lett. Så hvis hun jeg kommenterte har fagkunnskap så vet hun selvsagt at størrelse på kropp ikke sier noe om vedkommendes fysiske form. Jeg snakker da overvekt, ikke ekstrem fedme. Så da lurer jeg på, hva er det som gjør at hun kan stille dette spørsmålet til rett person? Eller stiller hun det til ALLE overvektige? Det er jo ikke bra og da er det mer trakassering en velbegrunnet spørsmål med fagbakgrunn. Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2021 #35 Skrevet 31. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du faglig belegg for å påstå at overvektige «trolig kan marsjere de aller fleste ned i støvlene på en dagstur over fjellet»? Et overvektige statistisk i bedre form enn normalvektige? Anonymkode: d9b1a...a8a Du skjønner at hun mener overvektige som melder seg på slike turer Anonymkode: b5ce4...80e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #36 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg tenker at mange som er overvektige er kjempesterke i f eks lår- og leggmuskulaturen. Bare tenk på den treningen det er i hverdagen å bære 30-40-50 kg ekstra! Derfor vil styrken hjelpe dem enormt på en fjelltur. Kondisjon kan for noen være et problem. Hva jeg tenker? Er det en veldig overvektig person, tenker jeg at hvorfor har ikke vedkommende fått tilbud og skikkelig informasjon om fedmekirurgi? Jeg har veid 130 kg før operasjon i 2011. Nå er jeg ca 65, som passer fint til meg som er 163 høy. Anonymkode: 2207c...c72 Tror nok de fleste vet om muligheten med fedmekirurgi, meg selv inkludert. Jeg har også lest nok om komplikasjoner og hva som må til i forkant av en slik operasjon. Jeg er ikke villig til å utsette meg selv for de komplikasjonene. Jeg kjenner 2 der vekta ikke har holdt seg. En er død pga komplikasjoner. Ei som holdt på å dø da arrforandringer kompliserte et ellers relativt greit inngrep, som var medisinsk nødvendig. Alle ble/er kronisk dårlig og sliter veldig med helsa, delvis som en konsekvens av inngrepet. Dette er selvsagt ikke forskningsresultat, og det er topp at det har gått så fint med deg💪, og sikkert mange flere som har lyktes! Men ved å vite om 4 stk, som alle sliter sånn gjør at kirurgi blir uaktuelt for meg. Det er slettes ingen quickfix. Det er ulikt hvor godt forberedt man blir i forkant, årsaken til overvekten er viktigere tror jeg. Det er vel i tiden fremover man vil se langtidseffektene mtp grad av vellykkethet i forhold til fedmekirurgi. Anonymkode: 78c59...fc2
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #37 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du skjønner at hun mener overvektige som melder seg på slike turer Anonymkode: b5ce4...80e Har du egentlig lest tråden? Det handler om en overvektig kvinne som skulle gå en tøff fjelltur som hun gjør mye, og klarer supert. Så på hvilket grunnlag kan hun med fagkunnskap vite hvem av de overvektige som klarer turen og dermed slipper spørsmål og de som ikke klarer den? For hvis hun spør alle med overvekt som skal gå tur så er det jo trakassering og ikke faglig begrunnet. Derfor spør jeg igjen. Hva er sjekkpunktene for å kunne spørre og ikke? For min venninne trenger altså ikke dette spørsmålet. Eller må hun som overvektig finne seg i et slikt spørsmål? Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #38 Skrevet 1. august 2021 Jeg synes det er leit at folk dømmer de som er litt store. Jeg har alltid vært vanlig i vekt, men så kom det 3 livskriser i løpet av 5 år. Da ble det trøstespising. Psyken fikk en knekk. Selvom jeg har spist sunt i flere mnd nå, går jeg ikke ned. Metabolismen og magen er ødelagt etter en ulykke. Hjernen fikk seg en trøkk og jeg tenker anderledes også. Leit hvis folk tenker negativt om meg meg når jeg handler en cola og salt potetgull, for det er nettopp dette som hjelper meg. Jeg er kvalm 24/t i døgnet. Føler meg alene oppi dette. Maten er min venn. Selvfølgelig vet jeg at dette ikke er sunt. Orker ikke bekymre meg om at folk synes jeg er stor. Jeg har større ting å tenke på. Anonymkode: ac00b...006
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #39 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): En overvektig har like stor mulighet som en slank til å bestige et fjell ja. Ikke alle, men mange kan klare det lett. Så hvis hun jeg kommenterte har fagkunnskap så vet hun selvsagt at størrelse på kropp ikke sier noe om vedkommendes fysiske form. Jeg snakker da overvekt, ikke ekstrem fedme. Så da lurer jeg på, hva er det som gjør at hun kan stille dette spørsmålet til rett person? Eller stiller hun det til ALLE overvektige? Det er jo ikke bra og da er det mer trakassering en velbegrunnet spørsmål med fagbakgrunn. Anonymkode: bb63a...c8a Men det var ikke det du skrev. Du skrev at overvektige trolig kan «marsjere de aller fleste ned i støvlene». I det ligger jo en antagelse om at overvekt i seg selv er en styrke når man skal gå i fjellet. Her lurer jeg på det faglige belegget. Anonymkode: d9b1a...a8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #40 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men det var ikke det du skrev. Du skrev at overvektige trolig kan «marsjere de aller fleste ned i støvlene». I det ligger jo en antagelse om at overvekt i seg selv er en styrke når man skal gå i fjellet. Her lurer jeg på det faglige belegget. Anonymkode: d9b1a...a8a Jeg skrev det om min venninne. Altså som et eksempel på én overvektig som kan dette. Så da finnes det jo unntak fra regelen som hun jeg stiller spørsmålet til. Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #41 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg skrev det om min venninne. Altså som et eksempel på én overvektig som kan dette. Så da finnes det jo unntak fra regelen som hun jeg stiller spørsmålet til. Anonymkode: bb63a...c8a Men tenker du at overvekt i seg selv gjerne er en fordel når det gjelder fysiske prestasjoner? Anonymkode: d9b1a...a8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #42 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men tenker du at overvekt i seg selv gjerne er en fordel når det gjelder fysiske prestasjoner? Anonymkode: d9b1a...a8a Nei, men den er ikke nødvendigvis et hinder heller. Derfor er det ekstremt frekt å spørre en person om hun orker turen kun basert på å se henne for første gang i tre minutter. Hei, hun veier nok 30 kg for mye, best å spørre om hun faktisk orker å gå i fjellet. Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #43 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Nei, men den er ikke nødvendigvis et hinder heller. Derfor er det ekstremt frekt å spørre en person om hun orker turen kun basert på å se henne for første gang i tre minutter. Hei, hun veier nok 30 kg for mye, best å spørre om hun faktisk orker å gå i fjellet. Anonymkode: bb63a...c8a Statistisk sett vil jeg tro det er endel mer sannsynlig at en person med 30 (!) kg overvekt har større problemer med å klare en slik tur enn en normalvektig. Anonymkode: e0b02...185
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #44 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Statistisk sett vil jeg tro det er endel mer sannsynlig at en person med 30 (!) kg overvekt har større problemer med å klare en slik tur enn en normalvektig. Anonymkode: e0b02...185 Sikkert riktig, men gir det en fremmed, med eller uten "fagkunnskap", rett til å ikke bare tenke, men faktisk spørre, om personen har vurdert om denne turen er innenfor noe vedkommende kan klare? Ville denne "fagpersonen" også gått bort til en veldig tynn person for å høre om vedkommende har krefter til å gjennomføre, siden vedkommende har så lite muskler? Sannheten er at du ikke kan kaste et blikk på et menneske og vite hvordan vedkommendes styrke og utholdenhet er, og statistisk sett så vil jeg tro at evnen til vurdere egen kapasitet ikke er dårligere blant overvektige enn blant normalvektige. Så hvorfor skal noen da rusle rundt på eget initiativ før en fjelltur og spørre folk, antagelig basert på fordommer, for hva slags fagkunnskap er det som gjør at man kan vurdere noens kapasitet med ett eneste blikk, om de kan klare turen? Anonymkode: c0d09...712
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #45 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Sikkert riktig, men gir det en fremmed, med eller uten "fagkunnskap", rett til å ikke bare tenke, men faktisk spørre, om personen har vurdert om denne turen er innenfor noe vedkommende kan klare? Ville denne "fagpersonen" også gått bort til en veldig tynn person for å høre om vedkommende har krefter til å gjennomføre, siden vedkommende har så lite muskler? Sannheten er at du ikke kan kaste et blikk på et menneske og vite hvordan vedkommendes styrke og utholdenhet er, og statistisk sett så vil jeg tro at evnen til vurdere egen kapasitet ikke er dårligere blant overvektige enn blant normalvektige. Så hvorfor skal noen da rusle rundt på eget initiativ før en fjelltur og spørre folk, antagelig basert på fordommer, for hva slags fagkunnskap er det som gjør at man kan vurdere noens kapasitet med ett eneste blikk, om de kan klare turen? Anonymkode: c0d09...712 Det virker som de fleste leser anonym ovenfor her slik at hun har fagkunnskap til å spørre/vurdere om noen klarer turen. Det hun skrev var at hun har fagkunnskap til å ta ansvar dersom noe skjer. Jeg forstår det slik at hun er helsepersonell, og sikkert ville bli stuck med en person som ikke klarer turen. Da blir man sikkert mer interessert i å sørge for at ingen uten de rette forutsetninger blir med, slik at sjansen for å spolere turen minimeres. Anonymkode: e0b02...185
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #46 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Statistisk sett vil jeg tro det er endel mer sannsynlig at en person med 30 (!) kg overvekt har større problemer med å klare en slik tur enn en normalvektig. Anonymkode: e0b02...185 Selvsagt. Skal det likevel gi andre turgåere rett til å stille spørsmålstegn om de kan klare det? Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #47 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Selvsagt. Skal det likevel gi andre turgåere rett til å stille spørsmålstegn om de kan klare det? Anonymkode: bb63a...c8a Vedkommende stilte strengt tatt ikke spørsmål til den overvektige. Anonymkode: e0b02...185
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #48 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vedkommende stilte strengt tatt ikke spørsmål til den overvektige. Anonymkode: e0b02...185 Nå har den siste siden med kommentarer dreid seg om en som svarte her som sa hun hadde fagkunnskap og derfor kunne stille slike spørsmål. Og jeg har forgjeves forsøkt å få faglig utredning av hva ved den overvektige som er avgjørende for å spørre. Anonymkode: bb63a...c8a
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #49 Skrevet 1. august 2021 Jeg veier selv 30 kg for mye, men går mye i fjellet og klarer meg godt både i seighet og når det kommer til kondisjon. Jeg var på fjelltur med en gjeng damer tidligere i sommer, 2 gode venninner og 1 periferi venninne som ofte har en negativ innstilling til meg da hun har en oppfattelse av at hun er så mye bedre enn meg da hun er slank og jeg ifølge henne ser ut som en flodhest. Vi skulle gå Galhøpiggen og hun som mener hun er så mye bedre enn meg okka og beklaget seg når hun forsto at tykke meg skulle være med. Da vi begynte å gå fikk jeg klar beskjed om at hun gadd ikke å vente på meg, og at hun nok kom til å være på vei ned igjen lenge før jeg nådde toppen. Jeg ble litt paff, men sa ingenting. Men fakta er at jeg har aldri gått med noen som har klaget så mye som henne, og hun ble surere og surere når hun forsto at min kondisjon og styrke/seighet var mye bedre enn hennes. Jeg kom opp lenge før henne og når hun nådde toppen så skjelte hun meg ut, og sa at jeg var ei drittkjerring og skulle ikke tro jeg var noe fordi jeg hadde klart å nå toppen før henne. Det var vistnok bare flaks, og hennes påstand var at jeg hadde hindret henne i å gå fort da hun mistet motivasjonen av å måtte gå sammen med noen som var så tykk som meg. Må nok innrømme at jeg ble målløs, men det finnes nok flere enn henne som har en slik holdning. Anonymkode: 8ed60...32d
Hengebukksvinet Skrevet 1. august 2021 #50 Skrevet 1. august 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg veier selv 30 kg for mye, men går mye i fjellet og klarer meg godt både i seighet og når det kommer til kondisjon. Jeg var på fjelltur med en gjeng damer tidligere i sommer, 2 gode venninner og 1 periferi venninne som ofte har en negativ innstilling til meg da hun har en oppfattelse av at hun er så mye bedre enn meg da hun er slank og jeg ifølge henne ser ut som en flodhest. Vi skulle gå Galhøpiggen og hun som mener hun er så mye bedre enn meg okka og beklaget seg når hun forsto at tykke meg skulle være med. Da vi begynte å gå fikk jeg klar beskjed om at hun gadd ikke å vente på meg, og at hun nok kom til å være på vei ned igjen lenge før jeg nådde toppen. Jeg ble litt paff, men sa ingenting. Men fakta er at jeg har aldri gått med noen som har klaget så mye som henne, og hun ble surere og surere når hun forsto at min kondisjon og styrke/seighet var mye bedre enn hennes. Jeg kom opp lenge før henne og når hun nådde toppen så skjelte hun meg ut, og sa at jeg var ei drittkjerring og skulle ikke tro jeg var noe fordi jeg hadde klart å nå toppen før henne. Det var vistnok bare flaks, og hennes påstand var at jeg hadde hindret henne i å gå fort da hun mistet motivasjonen av å måtte gå sammen med noen som var så tykk som meg. Må nok innrømme at jeg ble målløs, men det finnes nok flere enn henne som har en slik holdning. Anonymkode: 8ed60...32d Den dama kan jo ikke være helt god?! Hvordan reagerte de andre på oppførselen hennes? Kan ikke skjønne at de ville ha henne med i det hele tatt. Hun virker jo helt blåst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå