Gå til innhold

Tror dere at det blir munnbindpåbud igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, tror de som ikke kunne la være, men bare MÅTTE på utenlandsferie kommer til å gjøre at høsten blir mye strengere og tristere enn den kunne vært. 

De som bringer smitten inn vil så trekkes frem som syndebukker, de vil protestere, også får vi i tillegg ytterligere polarisering av samfunnet. 

Alt kunne vært unngåttom regjeringen hadde hatt baller til å holde igjen reisingen, eller folk hadde vært smarte nok til å tenke litt lenger enn egen egoisme.

Anonymkode: 85cf8...c2e

Annonse

Nei, det tror jeg ikke 

Selv om det blir en oppsving i smitte blir ikke folk flesy så syke at de trenger sykehusinnleggelse lenger nå som så mange er vaksinert.

Da må viruset bare få gå sin gang i befolkningen, det blir ikke borte så vi må bare leve med det.

Anonymkode: b1319...6b1

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, tror de som ikke kunne la være, men bare MÅTTE på utenlandsferie kommer til å gjøre at høsten blir mye strengere og tristere enn den kunne vært. 

De som bringer smitten inn vil så trekkes frem som syndebukker, de vil protestere, også får vi i tillegg ytterligere polarisering av samfunnet. 

Alt kunne vært unngåttom regjeringen hadde hatt baller til å holde igjen reisingen, eller folk hadde vært smarte nok til å tenke litt lenger enn egen egoisme.

Hva med de 400 ungdommene i Bergen som var på fest i en bunkers? De sprer smitten rimelig godt for tiden de også. Det er ikke pensjonistene på tur til syden, men de unge mellom 20 og 29 år som er sosiale som sprer smitten nå.

Anonymkode: 41243...7bc

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva med de 400 ungdommene i Bergen som var på fest i en bunkers? De sprer smitten rimelig godt for tiden de også. Det er ikke pensjonistene på tur til syden, men de unge mellom 20 og 29 år som er sosiale som sprer smitten nå.

Og de drar da til syden og drikker seg sanseløse på bar i Hellas. 

Anonymkode: 6fa2e...733

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sier ikke det er noe bedre, nei. 

Men ungdommen har vært minst flinke hele veien,  selv om de har klaget voldsomt og vært svært opptatt av at de ikke kan klandres for noe..

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enig. Helt hodeløst at regjeringen åpnet opp for reising uten krav om testing eller karantene også for de som er fullvaksinerte. Før dette ble bestemt visste de at også fullvaksinerte kan bli smittet av Delta-varianten, og at de kan spre smitte. Så det regjeringen gjorde var å gi frikort til å importere smitte, under dekke av "grønne land". Når man åpner for at enormt mange kan reise fra ulike land til samme populære feriedestinasjoner som tilfeldigvis er grønne i øyeblikket, da åpner man også bevisst for at det vil bli en større smitteøkning i samme land disse kommer fra.

Og folk uten helt nødvendige grunner til å reise, de gjemmer seg bak regjeringens hodeløse politikk, for å forsvare egen egoisme.

Du skriver at polariseringen av samfunnet vil øke, og det tror jeg dessverre er riktig. Det er også forferdelig skummelt, og vi ser at mange land nå faller lavere på listen over krav til å kalles demokrati.

Så ja, jeg tror flere steder igjen vil få påbud om munnbind igjen.

Anonymkode: fe169...086

Er reddfor det, men krysser fingrene for at vi slipper.

Jobber i butikk i gammelt bygg med ikke verdens beste ventilasjon. Så når dagen på jobb nærmer seg slutten er vi så utrolig slitne og  har hyppige hodepiner når vi må bruke munnbind.

Anonymkode: de851...5f6

Håper på masse smitte slik at vi blir ferdige med dette så snart som mulig. Ingen blir jo særlig syke lenger. Kun litt over 100.000 er smittet så langt. Det er veldig lite for et pandemisk virusangrep, vi blir ikke ferdige før 1 av 3 er blitt smittet tror jeg.

Anonymkode: 9d010...406

Anonym bruker skrev (På 2021-7-31 den 10.00):

Ja, her i Bergen tror jeg det kommer til uken. Jeg vet at det er et av tiltakene som blir vurdert. 

Anonymkode: a362e...2b8

Jeg hadde halveis rett 😊 Det kom ikke påbud, men anbefaling her i Bergen. 

Anonymkode: a362e...2b8

• Opprett ny...