Gå til innhold

Jeg angrer på aborten

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.7.2021 den 0.45):

Ja jeg hadde verdens største selvtillit når jeg skulle gjennomføre aborten, men nå kjenner jeg at jeg angrer utrolig mye. Har 4 barn fra før, og ble uplanlagt gravid. Jeg fikk bare sjokk, livredd, og valgte å ta abort. Gråt masse den dagen jeg tok abort. Alt gikk fint, men tenker mye på herregud hvordan klarte jeg det. Var nesten 14 uker på vei. Hadde til og med sett barnet på ultralyd. Alt var fint, men fikk panikk. Og nå angrer jeg så utrolig mye. Hvordan skal jeg klare å leve med meg selv? Jeg hadde klart en til om jeg tenker meg om. Men ville ikke at det skulle gå for mye utover de jeg har. Nummer 3 har slitet med en del helseproblemer og nummer 4 er midt i bleieslutt osv. Men nr 3 har plutselig blitt bedre, og nå føler jeg bare en stor skyldfølelse. Jeg er ikke et slikt menneske som klarer å gjennomføre slikt. Likevel gjorde jeg det. Idag kom også det barnet i drømmene mine, og nå blir det litt for mye kjenner jeg 😥😥

Anonymkode: 7549e...851

Først av alt, eg skjønnar at dette er grusomt. Men då du tok aborten kunne du ikkje vite at nr tre skulle bli friskare, og du tok ein rett og god avgjersle utfrå dei opplysningane du hadde då. (har sjølv fire born og har ingen problem med å sjå at nr fem vil velte lasset) Det var modig og veldig rett mtp på dei andre borna dine. 

Så, det er ikkje noko å ha skuldkjensle for. Du tok vare på dei du har, og deg sjølv. 

Så ser du på det som eg har utheva i teksten din. Om du sluttar å tenke på folk som gjennomfører abort som "slike mennesker" menneske som er annleis og muligens har eit verdisyn som du ikkje står inne for, men heller innser at alle menneske kan kome i situasjonar der det er rett med abort vil det kanskje vere lettare å leve med seg sjølv. 

Anonymkode: de819...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste en gang at sjelen til det fosteret vi aborterer forstår og tilgir oss og på en eller annen måte er med oss videre. Jeg ser nå når jeg skriver det at det ser ufattelig klissete og teit ut, men det hjalp virkelig meg da jeg selv hadde tatt abort. Jeg hadde bare to små, men var dypt deprimert og visste at jeg måtte fokusere på de to jeg allerede hadde satt til verden, jeg kunne ikke ta meg av en til. 

Jeg var ulykkelig over aborten i lang tid, men det var aldri tid eller plass til å sørge i en hektisk hverdag. Jeg skjøv det til side hver gang jeg kjente sorgen og tenkte: Senere. Men etter et år, da det var plass og tid, kjente jeg at sorgen hadde gått over, det var bare vemod igjen. Husk at for deg er det fremdeles nytt og vondt, det blir bedre med tiden.

Og utfra det du skriver om din situasjon, virker det helt klart at du tok et modent og veloverveid valg om det beste for din familie. Fire barn er mange! Det nye barnet kunne jo ha hatt spesielle behov, det kunne som en over skriver ha veltet hele lasset i hverdagen? 

Tillat deg selv å sørge og pass godt på deg selv. Har du en søster eller venninne du kan snakke med? Store klemmer herfra 💞

Anonymkode: b9a83...2b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2021-7-30 den 0.45):

Var nesten 14 uker på vei. Hadde til og med sett barnet på ultralyd. Alt var fint, men fikk panikk. Og nå angrer jeg så utrolig mye.

Anonymkode: 7549e...851

Forstår at det må være vondt å angre på å ha avsluttet et liv som du har sett på den måten.

Om det er noen trøst så er abort helt vanlig, ca 12 000 årlig i Norge. Dessuten er utviklingen i løpet av 14 uker nokså begrenset.

Det blir nok langt verre for de som angrer selvbestemt abort etter ca 6 måneder (22 uker) ut i svangerskapet, når den røde venstresiden i norsk politikk får det som de vil.

Anonymkode: e32df...5a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Forstår at det må være vondt å angre på å ha avsluttet et liv som du har sett på den måten.

Om det er noen trøst så er abort helt vanlig, ca 12 000 årlig i Norge. Dessuten er utviklingen i løpet av 14 uker nokså begrenset.

Det blir nok langt verre for de som angrer selvbestemt abort etter ca 6 måneder (22 uker) ut i svangerskapet, når den røde venstresiden i norsk politikk får det som de vil.

Kan du vise link til hvor det foreslås at det skal være fri abort frem til uke 22? Altså ikke på medisinsk grunnlag, men helt fritt. 

Anonymkode: 7c583...1ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kan du vise link til hvor det foreslås at det skal være fri abort frem til uke 22? Altså ikke på medisinsk grunnlag, men helt fritt. 

Forresten - glem det. Jeg vil ikke bidra til at denne tråden bli en diskusjon om abortgrenser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har jo misforstått totalt.

Anonymkode: ca5a6...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...