Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 Hei! Jeg trener relativt mye og ofte. Men nå tåler jeg ikke samme treningsbelastning som før. Trener jeg for ofte, så ender jeg opp med flere dager med muskelverking og smerter. Musklene føles rett og slett betente ut, og jeg må hvile i mange dager. Hva kan være årsaken til dette? Anonymkode: ce29d...360
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Det kan være såmangt. Første steg for deg er å ta en tur til legen og ta det opp med han. Har du noen mangler i kroppen kan dette gi utslag, flere sykdommer kan også gi ett slikt utslag. Så dra til legen for å få sjekket deg først. Om du er frisk som en fisk så kan hvordan du trener spille inn. Kroppene våre blir eldre så hvordan vi trente når vi var yngre kan bli vondt for kroppen nå. Bestill en PT time for å få tips om hvordan du kan trene anderledes, men samtidig trene det du ønsker. I takt med at kroppene vår blir eldre så er det ikke sikkert den tåler det den gjorde før, eller at vi må ha mer forsrbeid og ettersrbeid. Altså varme den opp mye mer og kanskje anderledes og tøye mer etterpå. Slikt må en prøve seg frem med. Mulig kroppen din trenger kortere eller mindre fysisk krevende øvelser, men oftere. Mange muligheter. Så kommer det psykiske inn. Har du en hektisk hverdag eller en slitsom periode kan dette være måten kroppen sier ifra at nå er jeg sliten. Kroppen er ganske merkelig og kan gi oss hodebry for det er ikke alltid så lett å forstå hva den mener eller hva som er galt. Anonymkode: a9e16...a4d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det kan være såmangt. Første steg for deg er å ta en tur til legen og ta det opp med han. Har du noen mangler i kroppen kan dette gi utslag, flere sykdommer kan også gi ett slikt utslag. Så dra til legen for å få sjekket deg først. Om du er frisk som en fisk så kan hvordan du trener spille inn. Kroppene våre blir eldre så hvordan vi trente når vi var yngre kan bli vondt for kroppen nå. Bestill en PT time for å få tips om hvordan du kan trene anderledes, men samtidig trene det du ønsker. I takt med at kroppene vår blir eldre så er det ikke sikkert den tåler det den gjorde før, eller at vi må ha mer forsrbeid og ettersrbeid. Altså varme den opp mye mer og kanskje anderledes og tøye mer etterpå. Slikt må en prøve seg frem med. Mulig kroppen din trenger kortere eller mindre fysisk krevende øvelser, men oftere. Mange muligheter. Så kommer det psykiske inn. Har du en hektisk hverdag eller en slitsom periode kan dette være måten kroppen sier ifra at nå er jeg sliten. Kroppen er ganske merkelig og kan gi oss hodebry for det er ikke alltid så lett å forstå hva den mener eller hva som er galt. Anonymkode: a9e16...a4d Tusen takk for svar! Jeg bestiller legetime. Anonymkode: ce29d...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå