Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #26 Skrevet 30. juli 2021 Inviterer vi betaler vi. Jeg ville sagt at vi feks skal i en park og om barnet ønsket å spille spill etc må det ha med egne penger til dette. Utover det dekker vi alt. Forventer ikke et takk egentlig. Ser ikke hva det er å takke for. Anonymkode: 50efd...8b6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #27 Skrevet 30. juli 2021 On 7/29/2021 at 3:36 PM, Anonym bruker said: Om dere hadde hatt med andre sine barn på ferie hadde dere betalt alt for de da? Opphold, mat, opplevelser osv. Om det var dere selv som inviterte med barnet slik at deres barn ikke skulle kjede seg feks. Og hadde dere forventet noe i retur fra foreldrene til barnet når dere kom fra ferien? Som en takk liksom. Er en ferie på 4-5 dager. Anonymkode: 31bd1...7de her har vi både hatt med og barnet har vert med, vi sendte med 1000 kr begge gangene, barner brukte kun 250kr og barnet som var med vår, hadde også med penger , så her synes jeg de fleste er flinke til og både si takk og være takknemlig Anonymkode: fc4cc...c0f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #28 Skrevet 30. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har enebarn (14 år) og har invitert med en venn nå i flere år. I starten på ukesturer i Norge eller Sverige, siste 4 år uten korona på 2-3 ukers ferie i Spania, der vi har hus. Vi betaler alt, reise, opphold, mat, aktiviteter, utstyr og leker guttene ønsker seg på ferien. Vi forventer absolutt ingenting tilbake, dette gjør vi jo for vår egen del. Så gøy for guttene. Håper bare det blir greit å reise til Spania snart igjen.... Anonymkode: b5c11...c16 Veldig hyggelig av dere. Alikevel synes jeg det er normal høflighet av den som blir bedt med å uppfordret spytte inn litt penger. Anonymkode: 755bf...c80
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #29 Skrevet 30. juli 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Veldig hyggelig av dere. Alikevel synes jeg det er normal høflighet av den som blir bedt med å uppfordret spytte inn litt penger. Anonymkode: 755bf...c80 Vi gjør jo dette delvis av egoistiske grunner: gutten vår storkoser seg når han har en kompis med = vi slipper mas om at han kjeder seg 😆 Det blir da helt feil å belaste kompisen. Moren er dessuten enslig, lite eller ingen avlastning, har ikke så altfor romslig økonomi, og er fullstendig innforstått med at hun faktisk gjør oss en tjeneste med å la oss låne gutten. Anonymkode: b5c11...c16
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #30 Skrevet 30. juli 2021 Så kjekt med mange svar. Jeg tilbydde å vippse før turen, men fikk blankt nei. Så derfor jeg lurte på om det var forventet å få noe i ettertid. Barnet har hatt med seg 2000kr i lommepenger som er blitt brukt til diverse. Men de har stått for opphold og park, mat osv. De ønsket å ha barnet vårt med slik at gutten deres ikke skulle kjede seg. Tenker vi heller kan returnere tjenesten ved å ta deres barn med på tur en gang? Er som skrevet tidligere nær familie. Jeg blir likevel usikker på hva som forventes pga jeg føler ofte jeg «gjør litt for mye» utav ting. hi Anonymkode: 31bd1...7de
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2021 #31 Skrevet 30. juli 2021 Dekker alt. Har ofte med andres barn da vi har enebarn. Vinn-vinn situasjon. Anonymkode: d33d4...cce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå