Gå til innhold

Invitere andre sine barn med på ferie

Anbefalte innlegg

Om dere hadde hatt med andre sine barn på ferie hadde dere betalt alt for de da? Opphold, mat, opplevelser osv. Om det var dere selv som inviterte med barnet slik at deres barn ikke skulle kjede seg feks. Og hadde dere forventet noe i retur fra foreldrene til barnet når dere kom fra ferien? Som en takk liksom.  Er en ferie på 4-5 dager. 

Anonymkode: 31bd1...7de

Fortsetter under...

Hvis vi inviterte, hadde vi selvsagt stått for alle utgifter med mindre vi hadde veldig dårlig økonomi, men da hadde jeg også invitert med på en helt annen måte. Jeg hadde ikke forventet noe i retur.

Anonymkode: 54c9a...bb6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om dere hadde hatt med andre sine barn på ferie hadde dere betalt alt for de da? Opphold, mat, opplevelser osv. Om det var dere selv som inviterte med barnet slik at deres barn ikke skulle kjede seg feks. Og hadde dere forventet noe i retur fra foreldrene til barnet når dere kom fra ferien? Som en takk liksom.  Er en ferie på 4-5 dager. 

Om vi hadde hatt råd til det hadde jeg spandert alt. Hadde vi invitert en venn med på f.eks. utenlandstur måtte vi gjort en avtale om at foreldrene betalte flybillettene, men utover det hadde nok vi betalt alt. Hadde nok forventet at de hadde med lommepenger om de skulle shoppe, men mat, is, opplevelser etc hadde vi betalt. Hadde ikke forventet noe som takk når vi kom hjem.  

Anonymkode: ae083...fb6

Vi skal invitere barnets bestevenn med på ferie neste sommer. Vi tenker da at barnet betaler flybillett og vi står for oppholdet. Opplevelser, mat etc. lommepenger må tas med . Snakk om en uke i utlandet. Forutsetningen er at barnet kan ta fly hjem etter en uke alene . Han er da 14 så hvis det er greit for han og foreldrene så tilbyr vi gjerne. Samme gjelder for det andre barnet , men der er ikke det bestemt noe og jeh kjenner ikke hans kompiser/foreldre like godt. 

Vil avklare med foreldre først. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde betalt alt av mat, snacks ol hvis jeg ba med et barn på f.eks. hyttetur. De fleste foreldre ville vel ha sendt med ungen sin litt lommepenger eller noe godt å dele med de andre barna vil jeg tro, men hadde ikke krevd det. Hvis vi skulle på noe som kostet litt som f.eks. Tusenfryd, Badeland eller noe hadde jeg regnet med at foreldrene enten ville sendt med litt penger eller tilbudt seg å betale noe for sitt barn.

Anonymkode: 623be...4a5

Vi hadde med en ungdom på ferie i Spania. Foreldrene betalte fly og sendte med ungdommen lommepenger, men hvis vi feks kjøpte is eller en brus på stranden, så kjøpte vi naturligvis til alle. 

Vi sto for opphold, for det ble jo ikke noe dyrere av at vi hadde med en ekstra, da vi leide hus. Og vi sto for mat og drikke. 

Dette var delvis for å glede eget barn, men også for barnets del som har en familie som ikke er så glad i turer til varmere strøk, og derfor sjeldent reiser dit. 

Anonymkode: 92cb2...799

Annonse

Takk for alle svar. Det er nær familie som ba barnet vårt med på tur i noen dager innenlands. Han har lommepenger med seg. Jeg tenker om jeg må gi en blomst eller noe som takk? Vi har ikke hatt deres barn med på noe lenger enn en helg. Regner ikke med de forventer noe gave som takk? 

Inviterer man med, så betaler man alt. Lommepenger de evt får med brukes til å kjøpe ting de vil shoppe. 
Forventer ikke takk heller når jeg kommer tilbake og leverer barnet. Jeg har ikke vært barnevakt, så hva skal de takke for? Man takker ofte for at de får være med før de reiser, og muligens etter, men forventer det ikke. Jeg har jo ikke gjort dem en tjeneste

Anonymkode: 1105a...d36

Her hadde min datter med seg en venninne da vi dro til Danmark, vi bodde på feriesenter i 5 dager, jeg ba om at hun måtte ha med lommepenger og penger til Legoland billett. Ellers betalte jeg alt. Og kjøpte jeg is, brus og lignende, så kjøpte jeg selvfølgelig til henne og, betalte alt av mat. 

Begge mine har vært med venn på hyttetur en helg, da sender jeg med lommepenger, og en del snacks som de kan dele. 

Anonymkode: 0f9fb...fbb

Har hatt et par ganger over flere uker. Den ene gangen betalte foreldrene for flybillett. Vi dekket alt ellers. Den andre gangen kjørte vi ned, dekket alt uten inngang til Disneyland. Begge ganger hadde ungen vanlig med lommepenger som ble brukt til shopping, snacks og drikke utenom det som var en del av måltidene.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke forventet noe i retur nei. Frekt å forvente noe i retur. 

Barnet som er invitert, skal ikke måtte betale noe. Kanskje ha med lommepenger til blad og godteri. 

Hadde barnet mitt blitt med noen på ferie, hadde jeg vippset over litt penger. Men forventer absolutt ikke at andre skal gjøre det. 

Anonymkode: 19bc4...bdd

Annonse

Takk for alle svar. Det er nær familie som ba barnet vårt med på tur i noen dager innenlands. Han har lommepenger med seg. Jeg tenker om jeg må gi en blomst eller noe som takk? Vi har ikke hatt deres barn med på noe lenger enn en helg. Regner ikke med de forventer noe gave som takk? 

Er dere ikke familie? 

Anonymkode: 19bc4...bdd

Jeg synes heller du skal spørre om du skal vopse matpenger.

Anonymkode: b6314...ce9

Jeg hadde gitt en gave/oppmerksomhet. Det gjør jeg for eksempel om noen kikker innom kattene våre  noen dager i ferien. Det skal jo litt mer til å ha med et barn på ferie 😊 

Anonymkode: d40bd...307

Hvis jeg inviterte andres barn med på ferie så ville jeg vært forberedt på å betale alt.

Hvis barnet mitt ble invitert med så ville jeg tatt kontakt og foreslått at jeg sendte med penger til lommepenger og litt ekstra til kos. Om det var utlegg som flyreise så hadde jeg nok betalt dette for barnet mitt. Det kommer også litt an på hva det var forskjell på hyttetur og en tur til utlandet med fly og hotell.

Jeg var med en venninne på ferie rundt i Norge, vi var på Tusenfryd, hytte, og vi var på besøk hos familien til venninna mi. Jeg vet at foreldrene mine gav 1000 kr til foreldrene til venninna mi, som dekket blant annet tusenfryd 🙂

Anonymkode: 9b453...51f

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

En muntlig takk ville jeg blitt glad for, men ikke noe mer.

Vi betaler selvfølgelig om vi inviterer, til utlandet hadde jeg nok håpet på dekning av flybilletter om vi skulle fly. Ellers når vi har med andres barn og ungdommer så er det jeg som pleier å takke for lånet når jeg leverer dem tilbake. Nå sist da min sønn var med en kamerat en uke vippset jeg matpenger. Han spiser som en hest og de som hadde ham med på hytta har ikke så god råd. 

Vi har enebarn (14 år) og har invitert med en venn nå i flere år. I starten på ukesturer i Norge eller Sverige, siste 4 år uten korona på 2-3 ukers ferie i Spania, der vi har hus. Vi betaler alt, reise, opphold, mat, aktiviteter, utstyr og leker guttene ønsker seg på ferien. Vi forventer absolutt ingenting tilbake, dette gjør vi jo for vår egen del. Så gøy for guttene. Håper bare det blir greit å reise til Spania snart igjen....

Anonymkode: b5c11...c16

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi har enebarn (14 år) og har invitert med en venn nå i flere år. I starten på ukesturer i Norge eller Sverige, siste 4 år uten korona på 2-3 ukers ferie i Spania, der vi har hus. Vi betaler alt, reise, opphold, mat, aktiviteter, utstyr og leker guttene ønsker seg på ferien. Vi forventer absolutt ingenting tilbake, dette gjør vi jo for vår egen del. Så gøy for guttene. Håper bare det blir greit å reise til Spania snart igjen....

Anonymkode: b5c11...c16

Det er veldig hyggelig gjort av dere, tenk så gode ferieminner både for deres barn og de som er med🌞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...