Gå til innhold

Kun meg og 5 barn i 3 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å være sliten og lei? Jeg har ikke kontakt med noen. Bare meg og 5 barn under 10 år. Jeg syns det er strevsomt. Ingen sender meg en melding eller ringer for å høre hvordan det går. Jeg ser frem til hverdagen igjen 

Anonymkode: 1b4f0...59b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er lov til å være sliten og lei da. At ingen ringer og sender melding henger nok sammen med ar de er på ferie selv, eller ikke ønsker å forstyrre andre. Ta kontakt selv hvis du føler deg ensom, så kanskje du får til et treff eller besøk eller noe sånt. Jeg gjorde det en del selv, og gjør det forsåvidt fortsatt, da mine fire barn var små. Inviterte til besøk på kvelden, etter barna var lagt. Det er utrolig godt med litt voksenkontakt også 😊

Anonymkode: a425d...3c2

Skrevet

Ja, det er lov, men hvordan har du greid å sette deg i den situasjonen?

Anonymkode: 02d34...7b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje hun er enke?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Bruk hodet. 

Anonymkode: 00484...a8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er ikke mor til alle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, det er lov til å være sliten og lei da. At ingen ringer og sender melding henger nok sammen med ar de er på ferie selv, eller ikke ønsker å forstyrre andre. Ta kontakt selv hvis du føler deg ensom, så kanskje du får til et treff eller besøk eller noe sånt. Jeg gjorde det en del selv, og gjør det forsåvidt fortsatt, da mine fire barn var små. Inviterte til besøk på kvelden, etter barna var lagt. Det er utrolig godt med litt voksenkontakt også 😊

Tusen takk for støtten og forståelsen ❤ og takk for tips ☺

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor har du tatt på deg å være barnevakt for så mange hele ferien? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor har du tatt på deg å være barnevakt for så mange hele ferien? 

Ikke gjør deg dum. 

Anonymkode: 6ffda...372

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ikke gjør deg dum. 

Anonymkode: 6ffda...372

Jeg ville ikke påtatt meg å passe 5 barn under 10 år i hele ferien min selv om noen av dem var mine egne. 

Skrevet

Litt spesielt at foreldrene til disse barna ikke tar kontakt på tre uker. 

Ja,det er lov å være sliten. Men,  du har vel sagt ja til å passe de ekstra barna? Da burde man jo kunne forutse at det ville bli slitsomt.  

Anonymkode: 67cdc...59b

Skrevet

Hørtes skikkelig slitsomt ut. 

Anonymkode: a847a...d55

Skrevet

Du får se på det som den jobben det er.

Om du passer barn i 3 uker er det vel fordi barnehage/Sfo er stengt og du får betalt for det? Alle blir slitne av og til, lei av jobben, lei av gubben, lei av ungene.... Men da kan man ikke tillate seg å kjenne så godt etter, for begynner vi dyrke disse følelsene er løpet kjørt. Du må bare la dagene gå, bake bolker, fargelegge og leke, så vips har de tre ukene gått. 

Jeg har fire barn selv, 8,5 år mellom eldste og yngste, og i tillegg er jeg en sånn person som liker hverdager best. Fremdeles, nå som ungene er fra 12 til 19 år, har jeg ferie for å glede mann og barn, jeg gleder meg til høst og hverdag igjen jeg 😉 Men det er sånt man nesten ikke kan si høyt, så jeg smiler og "koser meg", såpass må man bare gjøre for å glede de man et glad i 

Anonymkode: 017ab...1ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det lov å være sliten og lei? Jeg har ikke kontakt med noen. Bare meg og 5 barn under 10 år. Jeg syns det er strevsomt. Ingen sender meg en melding eller ringer for å høre hvordan det går. Jeg ser frem til hverdagen igjen 

Men sender du melding til andre? Hadde jeg bare sittet hjemme og ventet på at andre skulle ta kontakt hadde det blitt en kjedelig sommer. 

Og hva med foreldrene til de barna du ikke er mor til? Kan ikke de ta med seg dine barn noen ettermiddager?

Anonymkode: a3c1e...78d

Skrevet

Hvorfor er du alene med 5 barn, som ikke er alle dine engang?? 

Hvorfor kontakter du ikke noen for å treffes? 

Anonymkode: 668d8...29f

Skrevet
On 7/29/2021 at 3:34 PM, Anonym bruker said:

Nei det er det ikke. du har valgt dette selv

Anonymkode: b43c4...116

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er det ikke. du har valgt dette selv

Anonymkode: b43c4...116

Hva vet du om det?

Anonymkode: a3c1e...78d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.7.2021 den 16.13):

Ok, da har du ikke lov til å klage engang. Men tror dette er et tulleinnlegg. Ingen blir hensatt alene uten kontakt med andre mennesker når man passer andre sine unger. Du ville jo i så fall hatt kontakt med foreldrene innimellom.  Og ingen kan tvinge noen til å passe unger mot sin vilje i flere uker. Så dette var bare et skikkelig teit forsøk på trolling. 

Anonymkode: 0f75e...29b

Skrevet

Jeg er separert og har de fire barna mine alene i tre uker i sommer. Men jeg har da sørget for kontakt med andre; hyttetur med en venninne og hennes barn, klatrepark med nabo og nabobarn, dagsbesøk hos bestevenninnen til datteren min og hennes familie, besøk hos besteforeldre etc etc. Man må ta litt initiativ selv!

Vet ikke din situasjon, men jeg foretrekker å være sammen med andre venninner eller mødre til barnas venner som også er separert/skilt. Kanskje fordi vi er i samme båt. Min erfaring når man er mye alene med mange barn, er at man kan bli ensom selv om man aldri er alene. 

Skrevet

Selvfølgelig er det lov å være både sliten og lei. Jeg hadde nok gått på veggen. Mener du at du er alene med disse barna døgnet rundt i tre uker, eller passer du de på dagtid mens foreldrene er på jobb? For min del ville det også spilt en rolla hva min relasjon er til barna i forhold til min egen trivsel.

Jeg har for min egen del merket at det skjer ikke noe om man sitter hjemme og venter på å bli kontaktet. Alle har så nok med seg og sitt at jeg må selv ta kontakt hvis jeg ønsker å være sosial.

Anonymkode: 62342...7da

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2021-7-29 den 16.13):

Hvorfor har du disse barna hos deg?

Anonymkode: 7c5bf...a7e

Skrevet

Dette må være tull. Forklar hvordan dette kunne skje? Hva med barnas foreldre?

Anonymkode: 700eb...19f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...