Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #1 Skrevet 29. juli 2021 En person slutter å møte på jobb. De første 3 dagene gir vedkommende ingen beskjed og sender så en melding om at vedkommende ikke vil jobbe mer. Normal oppsigelsesfrist er 1 mnd. Vedkommende svarer ikke på telefon. Er sluttdato 1. Dag ikke møtt? Den dagen beskjeden om at vedkommende ikke ville jobbe mer ble sendt eller når oppsigelsesfristen er ute? Etter å ha vært borte 3 uker fra jobb ble vedkommende sykmeldt og krever sykepenger. Anonymkode: 8433c...cb5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #2 Skrevet 29. juli 2021 Mister du ikke sykepengerettighetene etter 14 dagers fravær? Anonymkode: b8258...2a3
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Jeg hadde levert innsigelse på utbetaling av sykepenger. Jeg har hatt akkurat samme greia som dere, og jeg vant på utbetalingen, og slapp med det å betale noe som helst. Anonymkode: f947a...0a5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mister du ikke sykepengerettighetene etter 14 dagers fravær? Anonymkode: b8258...2a3 Jo det stemmer. Jeg skrev litt dumt. Sykmeldingen ble sendt etter 3 uker, men datoen var fra bare en drøy uke før det. Anonymkode: 8433c...cb5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg hadde levert innsigelse på utbetaling av sykepenger. Jeg har hatt akkurat samme greia som dere, og jeg vant på utbetalingen, og slapp med det å betale noe som helst. Anonymkode: f947a...0a5 Dette! Klassisk tilfelle hvor arbeidsgiver BØR levere innsigelse på sykmeldingen. Anonymkode: e5c42...91f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jo det stemmer. Jeg skrev litt dumt. Sykmeldingen ble sendt etter 3 uker, men datoen var fra bare en drøy uke før det. Anonymkode: 8433c...cb5 Sykmelding skal sendes umiddelbart. De aller fleste leger skriver elektroniske sykmeldinger og da får man de levert i Altinn samme dag. ureglementert fravær fra jobb er skoft og bør resultere i avskjedigelse. Jeg tar det for gitt at arbeidsgiver registrerer fraværet som ureglementert og at det dokumenteres at vedkommende har sagt han ikke vil jobbe samt ar det dokumenteres at arbeidsgiver har forsøkt å oppnå kontakt Anonymkode: 0ffbf...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå