Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Hei. Jeg leier andre etasje i et hus, og det bor folk i første og i kjelleren. Vi alle leier. Vi har alle fått tildelt vår egen parkering og det er greit. Jeg som bor i andre etasje har også en egen veranda nede ved utgangsdøra mi. Nå har det nettopp flyttet inn noen nye i kjelleren og de har tatt over verandaen min og bruker den til barnevogn parkering. Jeg tenkte, okei det går bra. Men nå har de tatt over parkeringsplassen min også, selv om de har sin egen. Har jeg lov å si noe på dette? Hver gang jeg skal bruke min egen parkering står de der og jeg må parkere ulovlig hos naboen. Jeg synes det er feil, men om de har lov så skal jeg ikke si noe. Over halve den lille verandaen min er jo bosted for vogna deres som de ikke har plass til selv. Uten at de noen gang har spurt meg. Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Jeg betaler også 1500kr mer i måneden for den luksusen med en veranda ved utgangsdøra Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Kommunikasjon. Jeg ville definitivt tatt en prat her for å få rydda opp. Kan jo være de tenker det er "fellesområde"? Hvem leier dere av? Kan de kontaktes, kanskje? Anonymkode: edf19...eb7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg betaler også 1500kr mer i måneden for den luksusen med en veranda ved utgangsdøra Anonymkode: c72a9...b4b Da er det vel dette du bør fortelle dem, at du betaler 1500 kr ekstra i husleie for å ha den verandaen, så den er det du som skal bruke. Og så bare vise til hvilken parkeringsplass som ev. hører til hvilken leilighet. Anonymkode: a4534...898
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Ta det med huseier De kan ikke ta seg tilrette sånn. Spør om det er endringer i kontraktene for om det er sånn at du ikke lenger har verandaen så ønsker du ikke å betale mer enn de andre. Samme med parkeringsplass, leier du med parkering kan ikke andre ta den plassen. Ikke angrip, men spør hva som er avtalen med de nye og om det betyr at det er endringer for deg. De må gjøre dette skikkelig Om den nye leietageren tar seg tilrette er det huseiers jobb å ta tak i det Anonymkode: c9bff...5fe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Okei, jeg er litt konfliksky, men du har jo rett. Kommunikasjon er det eneste som fungerer. Og de må gjerne bruke verandaen, det er ikke det. Jeg trodde bare man spurte først. Jeg har en veranda til fra stua så jeg bruker ikke den nede. Parkeringa irriterer meg litt mer siden de har egen parkering, men alltid bruker min. Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Jeg skal gå ned nå jeg og snakke med de! Hi Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Si ifra at parkeringsplassen og verandaen er din, de kan ev. leie av deg om du ikke trenger dem. Enkelte tar seg til rette til noen sier i fra, så da er det nesten det du må gjøre. Anonymkode: 017ad...49a
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Okei, jeg er litt konfliksky, men du har jo rett. Kommunikasjon er det eneste som fungerer. Og de må gjerne bruke verandaen, det er ikke det. Jeg trodde bare man spurte først. Jeg har en veranda til fra stua så jeg bruker ikke den nede. Parkeringa irriterer meg litt mer siden de har egen parkering, men alltid bruker min. Anonymkode: c72a9...b4b Hvis du ikke bruker verandaen kan de kanskje ta over (både bruk og betaling)? Jeg synes ikke du skal se på dette sommer konflikt. Snakk med dem, så løser det seg nok. Det er sikkert en misforståelse, eller at de ikke har fått tilstrekkelig informasjon. Anonymkode: 342e9...4f5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke bruker verandaen kan de kanskje ta over (både bruk og betaling)? Jeg synes ikke du skal se på dette sommer konflikt. Snakk med dem, så løser det seg nok. Det er sikkert en misforståelse, eller at de ikke har fått tilstrekkelig informasjon. Anonymkode: 342e9...4f5 Det er det jeg har tenkt. De trenger ikke betale for det, bare spør og det er selvfølgelig helt greit for meg. Nå vet jeg de er hjemme siden bilen deres står på min plass, men de åpner ikke. Da får jeg ikke kommunisert heller. Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg betaler også 1500kr mer i måneden for den luksusen med en veranda ved utgangsdøra Anonymkode: c72a9...b4b Du har vel en munn å prate med sol alle andre. Du må jo si at ikke det er greit. Anonymkode: c036b...bf2
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har vel en munn å prate med sol alle andre. Du må jo si at ikke det er greit. Anonymkode: c036b...bf2 Selvfølgelig skal jeg det, jeg bare lurte på først om det var greit det de gjorde. Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 Flytt barnevognen fra verandaen og sørg for at din parkering alltid er opptatt Anonymkode: 2404f...36b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 Men har de to biler da, så de bruker både sin egen og din? Eller kan det hende de ikke har fått tilstrekkelig info fra huseier og bare tror det er vilkårlig hvilken plass de parkerer på bare de bruker bare en? Uansett må dere snakke sammen. Skjønner at det, særlig til vinteren når plassene må måkes, er greit at dere har faste plasser. Anonymkode: c9bff...5fe
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 Nå har jeg nettopp snakka med hun som bor nede. Hun vet at verandaen og parkeringen er min og hun skulle spørre, men fikk aldri tak i meg. Altså hun var så søt og hyggelig og ville gjerne flytte både bil og vogn. Men siden hun var så imøtekommende og søt så skal hun få fortsette å bruke plassene ❤ Hi Anonymkode: c72a9...b4b
Superdolly Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 Barnevogna kan jeg skjønne at du godtar, men hvorfor skal de få bruke din parkeringsplass når det fører til at du må parkere ulovlig? Dekker hun søte hyggelige dama en eventuell parkeringsbot eller borttauing av din bil også da?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig skal jeg det, jeg bare lurte på først om det var greit det de gjorde. Anonymkode: c72a9...b4b Selvsagt er det ikke greit. Er de innvandrere? Anonymkode: c036b...bf2
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #19 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg nettopp snakka med hun som bor nede. Hun vet at verandaen og parkeringen er min og hun skulle spørre, men fikk aldri tak i meg. Altså hun var så søt og hyggelig og ville gjerne flytte både bil og vogn. Men siden hun var så imøtekommende og søt så skal hun få fortsette å bruke plassene ❤ Hi Anonymkode: c72a9...b4b Virker som hun manipulerte deg godt her. De får fortsette å bruke plassene dine som du betaler for på tross av at det skapet parkeringstrøbbel for deg, og du er att på til strålende fornøyd og så sjarmert 🙈 Anonymkode: ff1d3...a8f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #20 Skrevet 28. juli 2021 Du skriver i HI at du synes det er feil at de bruker din veranda og p-plass, og i tillegg betaler du 1500 ekstra for verandaen. Plutselig synes du at det er helt ok? Du er ikke litt dumsnill nå vel? Anonymkode: cac63...009
Pobie Skrevet 28. juli 2021 #21 Skrevet 28. juli 2021 Verandaen er jo greit nok, men parkeringsplassen synes jeg du skal kreve tilbake i og med at du må parkere ulovlig for at de skal bruke den. Høres nesten ut som nabodama tok over kontoen din her 😄 "Alt er bra her, move along"
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #22 Skrevet 28. juli 2021 Er jeg virkelig så lett og manipulere?? Jeg tenkte bare at hu var snill og da er jeg snill tilbake. Kjæresten min sa at han er så vandt til at jeg er så snill mot folk. Så lenge man ber om tillatelse/tilgivelse så er jeg veldig enkel og ha med å gjøre. Blir jeg manipulert og lurt nå så blir jeg skikkelig skuffa. Hi Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #23 Skrevet 28. juli 2021 Hvorfor i alle dager skal de få bruke din parkeringsplass når du trenger den? Anonymkode: 5ce95...4d6
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #24 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager skal de få bruke din parkeringsplass når du trenger den? Anonymkode: 5ce95...4d6 Jeg vet ikke. Hu var så snill og søt. Anonymkode: c72a9...b4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #25 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke. Hu var så snill og søt. Anonymkode: c72a9...b4b Søt og hyggelig var hun sikkert, men snill er hun jo ikke når hun tar din parkeringsplass så du må parkere ulovlig... Det er i beste fall ubetenksomt, men i de fleste tilfeller bare frekt. Anonymkode: c9bff...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå