Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Jeg ble stukket/bitt for halvannen uke siden og det forsvinner ikke. Og jeg har en tendens til å overtenke og tenke det verste. Så når det har gått halvannen uke og det fortsatt ikke er borte, i tillegg til at det har dukka opp et lite blåmerke ved siden av så fikk jeg panikk. Jeg sendte bilde til kjæresten min for jeg trengte beroligende ord. Han spurte hva som hadde stukket/bitt meg og jeg svarte at det var Frankenstein versjonen av en flue. Han skjønte det med én gang og det var en klegg. Krise avverget og panikken har roet seg! 😂 Flere enn meg som sliter med sånne ting eller? Jeg er livredd for alt jeg ikke vet hva er. Anonymkode: fb551...f2e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Hva er det egentlig du lurer på her? For et surrete innlegg! Anonymkode: 1c05a...af8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 He-he, høres ut som om du og kjæresten passer sammen Jeg er nesten for rolig av meg. Men brukte tidligere å kalle stikkende innsekter etter min reaksjon sammenlignet med andres, for ingen trodde meg når jeg sa jeg var stukket av f.eks. knott og hovenet masse opp. Alle sa at knott er knøtt(er), fikk knapt et lite merke av dem. Jeg hovenet masse opp og kalte dem mygg. Andre kalte mygg for mygg, jeg kalte dem bare klegg. Og klegg kalte jeg bare for monster Da jeg vokste opp var det ingen som snakket om allergi mot mygg, men var nok det jeg hadde. Ett eneste myggbitt på underarmen eller hånden, og hele armen min kunne hovne opp. Var et mareritt. Ikke fantes det noe som lindret heller. Så jeg fikk ord på meg for å være hysterisk redd mygg. Var ikke det, var bare så forferdelig med reaksjonene. Og mer enn tre-fire bitt så hadde jeg influensafølelse i hele kroppen. Og bittene kunne være store og hovne lenge, og kunne klø i uker. Får fremdeles influensafølelse i hele kroppen hvis jeg får mer enn tre-fire bitt, men reagerer noe mindre på selve bittstedene nå enn da jeg var barn, heldigvis. Jeg kunne også få store blåmerker der jeg var bitt, og de kom ofte dager eller en uke eller to etterpå (ikke fordi jeg klødde, men det var nok en skade i vevet, kan få det fremdeles). Hvis jeg tar store doser vitamin B6 på sommeren får jeg nå nesten ikke myggbitt, og hvis jeg tar en stor dose rett etter jeg er blitt stukket, så får jeg langt mindre reaksjoner enn jeg ellers gjør. Men tre-fire bitt, og jeg kunne like gjerne fått influensa, så akkurat det har ikke endret seg. Har forøvrig en venninne som er redd for edderkopper, hun har laget seg navn på ulike edderkopper ut fra hvor ille hun synes de er Anonymkode: 7ad7e...fd7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hva er det egentlig du lurer på her? For et surrete innlegg! Anonymkode: 1c05a...af8 Jeg spurte jo i innlegget om det var flere som reagerte på sånne måter 🤷♀️ Anonymkode: fb551...f2e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): He-he, høres ut som om du og kjæresten passer sammen Jeg er nesten for rolig av meg. Men brukte tidligere å kalle stikkende innsekter etter min reaksjon sammenlignet med andres, for ingen trodde meg når jeg sa jeg var stukket av f.eks. knott og hovenet masse opp. Alle sa at knott er knøtt(er), fikk knapt et lite merke av dem. Jeg hovenet masse opp og kalte dem mygg. Andre kalte mygg for mygg, jeg kalte dem bare klegg. Og klegg kalte jeg bare for monster Da jeg vokste opp var det ingen som snakket om allergi mot mygg, men var nok det jeg hadde. Ett eneste myggbitt på underarmen eller hånden, og hele armen min kunne hovne opp. Var et mareritt. Ikke fantes det noe som lindret heller. Så jeg fikk ord på meg for å være hysterisk redd mygg. Var ikke det, var bare så forferdelig med reaksjonene. Og mer enn tre-fire bitt så hadde jeg influensafølelse i hele kroppen. Og bittene kunne være store og hovne lenge, og kunne klø i uker. Får fremdeles influensafølelse i hele kroppen hvis jeg får mer enn tre-fire bitt, men reagerer noe mindre på selve bittstedene nå enn da jeg var barn, heldigvis. Jeg kunne også få store blåmerker der jeg var bitt, og de kom ofte dager eller en uke eller to etterpå (ikke fordi jeg klødde, men det var nok en skade i vevet, kan få det fremdeles). Hvis jeg tar store doser vitamin B6 på sommeren får jeg nå nesten ikke myggbitt, og hvis jeg tar en stor dose rett etter jeg er blitt stukket, så får jeg langt mindre reaksjoner enn jeg ellers gjør. Men tre-fire bitt, og jeg kunne like gjerne fått influensa, så akkurat det har ikke endret seg. Har forøvrig en venninne som er redd for edderkopper, hun har laget seg navn på ulike edderkopper ut fra hvor ille hun synes de er Anonymkode: 7ad7e...fd7 At klegg er mønster er jeg enig i 😂 Aldri vært borti de før, og jeg ble skikkelig skremt 😂🙈 Følte meg jo passe dum etterpå da 😂 Anonymkode: fb551...f2e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): At klegg er mønster er jeg enig i 😂 Aldri vært borti de før, og jeg ble skikkelig skremt 😂🙈 Følte meg jo passe dum etterpå da 😂 Anonymkode: fb551...f2e Større enn klegg er hestebrems. Men pussig nok svir de bare når jeg får stikket, og etter det sågodt som ingenting. Ikke alt som er logisk etter størrelsen i hvert fall Ikke så rart om du aldri har vært borti klegg før. Her jeg bor har jeg i år opplevd klegg i bygatene, det har aldri skjedd her før. Anonymkode: 7ad7e...fd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå