mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juli 2021 #1 Skrevet 28. juli 2021 Pynter du deg når du skal ut å spise på restaurant ? Her er jeg så låst i gamle rutiner og barndomsminner at det er en selvfølge å pynte seg. Skal jeg ut å spise så blir det veldig ofte en pen sommerkjole og gutta skifter gjerne til kortermet skjorte. Selv synes jeg det liksom blir litt ekstra stas når man pynter seg før man går for å spise middag .
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #2 Skrevet 28. juli 2021 Det komme an på hva slags restaurant vi skal gå på og kanskje også hvilken anledning og når på døgnet. Men jeg er i alle fall påkledd! Anonymkode: 32e60...ce9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #3 Skrevet 28. juli 2021 Nja, det kommer an på hvilken type restaurant det er snakk om. Fancy? Alltid! Mer vanlig? Ikke nødvendigvis pynter, men går i de penere hverdagsklærene mine, kan pynte meg også. Mer enkel, type Egon? Nei, vanlige hverdagsklær med mindre det er en spesiell anledning. Anonymkode: 32bbc...257
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #4 Skrevet 28. juli 2021 Jeg kler meg "anstendig", men hvor mye jeg pynter meg kommer jo an på hvor og når. Hvis jeg spiste middag på Bagatell kledde jeg meg penere enn om jeg skal spise en vaffel på en markahytte når jeg er på tur. Anonymkode: 41318...eff
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #5 Skrevet 28. juli 2021 Skal jeg bare stoppe innom Egon eller lignende kjapt etter jobb med ungene for å ta en lettvint middag eller for lunsj, så møter jeg i vanlig tøy. Men, er det planlagt og booket bord for litt penere, eller vi drar ut på kvelden så pynter jeg meg. Anonymkode: 6711c...c46
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #6 Skrevet 28. juli 2021 Som regel ikke til lunsj. Da blir det ofte en uformell sommerkjole over bikinien. Men til sen middag pynter vi oss mer. For meg blir det penere kjole, smykker, sminke og litt penere sko (ikke flip-flops). Anonymkode: 65f78...31c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 Jeg liker ikke å pynte meg og er uansett ikke komfortabel på den type restauranter der man bør det, så de unngår jeg helst. Men jeg er i alle fall påkledd, selv på McDonalds. 😛 Anonymkode: e9a3c...7e4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #8 Skrevet 28. juli 2021 Pynter meg ikke. Hater å pynte meg og har alltid hatet det. Kan ikke fordra å gå i kjoler, så da gjør jeg ikke det Anonymkode: 06bee...2de
*Miss Marple* Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 Om vi er innom hotellet før middag, så skifter vi og pynter oss litt. Men om middagen blir inntatt ‘midt i programmet’ så går vi jo i de klærne vi har på, men er selvsagt anstendig (på)kledd med t-skjorte på gutta og kjole/bluse/t-skjorte på jentene. Vi kler på oss selv når vi spiser grillmat i hagen, faktisk. Jeg syns ikke noe om å sitte i bar overkropp/bikini ved matbordet uansett.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #10 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Pynter meg ikke. Hater å pynte meg og har alltid hatet det. Kan ikke fordra å gå i kjoler, så da gjør jeg ikke det Anonymkode: 06bee...2de Å pynte seg trenger ikke innebære kjole, altså. Ordentlig kledd er vel ofte et bedre ord enn å pynte seg. Anonymkode: 69d95...46a
prekæs Skrevet 28. juli 2021 #11 Skrevet 28. juli 2021 Pynter meg vanligvis ikke, så lenge det ikke er spesielle anledninger. Har på meg klær da Gjerne vanlig bukseshorts eller jeans. Som oftest t-skjorte eller genser. Spiser aldri ute i bikini.
Himmel og hav Skrevet 28. juli 2021 #12 Skrevet 28. juli 2021 Jeg gjør som flere over her skriver. Om det er en litt bedre restaurant, så pynter jeg meg. Skal vi spise pizza på brygga, så går jeg i hverdagsklær. Når det er sagt så er jeg alltid anstendig. Alltid ren og hel i tøyet og har undertøy både oppe og nede.
sug lut Skrevet 28. juli 2021 #13 Skrevet 28. juli 2021 Kan jeg pynte meg så gjør jeg det. Uansett er jeg selvsagt påkledd, anstendig og presentabel, ikke i slaskete bh og shorts.
amandine Skrevet 28. juli 2021 #14 Skrevet 28. juli 2021 Jeg pynter meg ikke så mye, vanligvis, men jeg er pent kledd. Skal jeg ut og spise er jeg litt penere kledd enn vanlig, det handler om å verdsette måltidet, den som har laget det, de jeg deler det med osv. Nå skal det sies at det ikke er så ofte jeg spiser ute, og aldri på Egon eller sånt, men jeg hadde kledd meg anstendig der også.
frk Nilsen Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 (endret) Alltid anstendig kledd, aldri i bikini eller treningstøy. Har vi vært på stranden så har gutta på en t-skjorte, jeg har kjole eller sommerbluse til shortsen. Eneste gangen jeg har treningstøy/turtøy er hvis vi er innom ei markastue, har det vært så varmt at jeg har tatt av meg treningstrøya på turen så tar jeg den på når jeg er på markastua. Til middag blir det ofte en sommerkjole og pene sandaler, flipflop og slippers er forbeholdt stranden. Det krever virkelig ikke rare innsatsen å kle seg skikkelig, man trenger ikke å se ut som en slask bare fordi man har ferie. Det tar like lang til å ta på pent og rent tøy som noen slaskete filler. Endret 28. juli 2021 av frk Nilsen
Superdolly Skrevet 28. juli 2021 #16 Skrevet 28. juli 2021 Som de fleste sier: Jeg er alltid påkledd, men pyntet kommer an på restauranten og tiden på døgnet. Jeg pynter meg ikke for McDonalds eller Peppes, men jeg har som en minimum på meg en t-skjorte og bukser eller en kjole. Og alltid undertøy.
frk Nilsen Skrevet 28. juli 2021 #17 Skrevet 28. juli 2021 Superdolly skrev (1 minutt siden): Og alltid undertøy. Det er en selvfølge.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #18 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å pynte seg trenger ikke innebære kjole, altså. Ordentlig kledd er vel ofte et bedre ord enn å pynte seg. Anonymkode: 69d95...46a Å pynte seg er å ha på noe annet enn hverdagsklær. Det gjør jeg ytterst sjelden Anonymkode: 06bee...2de
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #19 Skrevet 28. juli 2021 I dag tuslet jeg rundt hjemme i treningsbukse og singlet, så spurte mannen om vi skulle ta middagen på Egon. Jeg skiftet til dongeribukse og Levis Tshirt, helt ok for å gå på Egon tenker jeg, men hadde aldri gått i det jeg hadde på morgenen. Anonymkode: 74d07...0d2
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #20 Skrevet 28. juli 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): Pynter du deg når du skal ut å spise på restaurant ? Her er jeg så låst i gamle rutiner og barndomsminner at det er en selvfølge å pynte seg. Skal jeg ut å spise så blir det veldig ofte en pen sommerkjole og gutta skifter gjerne til kortermet skjorte. Selv synes jeg det liksom blir litt ekstra stas når man pynter seg før man går for å spise middag . De fleste hotell vi har vært på, har vært at en pynter seg til middag, så vi gjør det. Et hotell vi ofte har vært på i Spania , var og alltid slik at en pyntet seg, plutselig da vi var sist gang, gikk folk i jobbedress, ble litt satt ut da🙈 er slik svensk/norsk/dansk/finsk hotell… Anonymkode: a79c2...6f0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #21 Skrevet 28. juli 2021 Jeg er sjelden ute for å spise, så når jeg først skal ut, tar jeg på en fin kjole, fikser håret og drar på med litt ekstra sminke. Handler litt om at jeg forventer god service og god mat, da tenker jeg at det minste jeg kan gjøre er å se ut som en som bryr seg. For meg er det å spise ute ett skille mellom hverdag og fest. Anonymkode: 83283...c0f
sug lut Skrevet 28. juli 2021 #22 Skrevet 28. juli 2021 Superdolly skrev (1 time siden): Og alltid undertøy Fnis, nå lurer jeg på når det ble nødvendig å spesifisere? 😂
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #23 Skrevet 28. juli 2021 sug lut skrev (59 minutter siden): Fnis, nå lurer jeg på når det ble nødvendig å spesifisere? 😂 Det er det faktisk for noen. Hilsen terapeut som har måttet fortelle at jeg forventer at pasienter har på seg truse eller shorts i behandling... "Nei, det kan jeg ikke, for da får jeg sopp." "Nei, jeg har ingen truser fordi jeg får sopp av det, og orker ikke kjøpe noen jeg aldri ellers bruker." "Nei, det ser ikke fint ut da jeg alltid bruker kjempetrange tights for å fremheve kroppen min og det ikke tar seg ut med strusemerker." "Nei, jeg vil ikke kjøpe sømløse truser eller bruke g-string heller, og bikinien min bruker jeg kun på stranda." Sikkert noen jeg glemmer også. Heldigvis bare kvinner som gjør slikt, pussig nok også heterofile kvinner. Greit at jeg har et veldig avslappet forhold til kropp, men synes det er respektløst, og har funnet frem store badehåndklær som de får surre rundt seg - ei ble sur for det også, for det så sikkert ut som en bleie, visstnok. Heldigvis laaaangt mellom disse... Anonymkode: 6a407...536
frk Nilsen Skrevet 28. juli 2021 #24 Skrevet 28. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er det faktisk for noen. Hilsen terapeut som har måttet fortelle at jeg forventer at pasienter har på seg truse eller shorts i behandling... "Nei, det kan jeg ikke, for da får jeg sopp." "Nei, jeg har ingen truser fordi jeg får sopp av det, og orker ikke kjøpe noen jeg aldri ellers bruker." "Nei, det ser ikke fint ut da jeg alltid bruker kjempetrange tights for å fremheve kroppen min og det ikke tar seg ut med strusemerker." "Nei, jeg vil ikke kjøpe sømløse truser eller bruke g-string heller, og bikinien min bruker jeg kun på stranda." Sikkert noen jeg glemmer også. Heldigvis bare kvinner som gjør slikt, pussig nok også heterofile kvinner. Greit at jeg har et veldig avslappet forhold til kropp, men synes det er respektløst, og har funnet frem store badehåndklær som de får surre rundt seg - ei ble sur for det også, for det så sikkert ut som en bleie, visstnok. Heldigvis laaaangt mellom disse... Anonymkode: 6a407...536 Minner om en scene fra kjøkkenet fra filmen Tillsammans 🤣
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2021 #25 Skrevet 28. juli 2021 Sjelden jeg pynter meg så veldig, men rent, pent og ordentlig er en selvfølge om man skal spise på restaurant. Ordentlig som i dekkende, ingen bar overkropp og også såpass langt at det dekker nedover mot kneet. Det absolutte minimum er en dekkende topp, shorts med litt lengde, også ved matbordet hjemme. Anonymkode: 4ee13...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå