Gå til innhold

Har du noen rare særheter innen mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker godt grovt brød, hvor grovere jo bedre, men liker ikke grove rundstykker, baguetter, tacolefse, pasta og ris. 

Anonymkode: 8abe9...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karbohydrater med karbohydrater. Jeg elsker ris, pasta, stekte poteter/stappe. Mannen synes jeg er som en unge for kan spise en halv tallerken ris med bittelitt kjøtt til. Salt potetgull og ris sammen er veldig godt. 😊 Eller potetstappe på et rundstykke. 

Anonymkode: e8e8d...f64

Skrevet

Jeg elsker ost, agurk, paprika, tomat osv., men ikke alene. Altså, jeg klarer f.eks. ikke å skjære av en bit paprika og knaske på den, men synes det er nydelig på en skive med ost eller i en salat. 

Når jeg spiser smågodt, må jeg alltid avslutte med noe salt (lakris), til nøds sjokolade. Jeg klarer ikke å la vingummi eller surt smågodt være det siste jeg putter i munnen. Det samme gjelder hvis jeg har både chips og sjokolade på bordet foran meg. Chips må være sist, selv om jeg godt kan spise bare sjokolade også om det kun er det vi har. 

Anonymkode: feb34...4fe

Skrevet

Jeg liker best tørr mat, kan f.eks. spise brød, og da helst skalken og skorpene uten noe på. Liker også å knaske havrekjeks, havrefras ol tørt og foretrekker ofte det fremfor middag. Av middagsmat foretrekker jeg spicy mat, men spiser det meste. Foretrekker det litt "tørt" til middag også, ikke glad i sauser, supper.

Anonymkode: 2860e...82d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg liker best tørr mat, kan f.eks. spise brød, og da helst skalken og skorpene uten noe på. Liker også å knaske havrekjeks, havrefras ol tørt og foretrekker ofte det fremfor middag. Av middagsmat foretrekker jeg spicy mat, men spiser det meste. Foretrekker det litt "tørt" til middag også, ikke glad i sauser, supper.

Anonymkode: 2860e...82d

Jeg tenkte at jeg ikke har noen særheter når det gjelder mat. Er i utgangspunktet mer eller mindre altetende, men foretrekker sunn og ren mat, lager det meste fra bunn. Synes det meste av halvfabrikata smaker det samme pga. samme smaksforsterkere som brukes.

Men ditt svar fikk meg til å komme på at mat som bråker for mye - i all hovedsak knekkebrød - spiser jeg sjeldent om jeg ikke må. Jeg synes det er godt, men orker ikke det bråket ;) Potetgull er jeg veldig glad i, men ikke så fornøyd med de nye og "sprøere" typene som bråker mer og er harde å tygge på.

I motsetning til deg er jeg veldig glad i sauser og suppe. 

Bra folk er forskjellige, ellers ville det blitt kjedelig.

Anonymkode: db808...cf2

Skrevet

Takler ikke ost, i noen varianter. Verken hverdagsost eller gourmetost. Mozzarella og manchego er noen av de verste, men jeg sliter maks med Norvegia også. Må ha pizza uten ost også. De fleste synes jo jeg er rar, men jeg klarer virkelig ikke å like det. Det smaker pyton. 

Anonymkode: 60f76...15e

Skrevet

Noe av det beste jeg vet er å spise wienerpølse fra I går som har ligget i kokevannet og god gjort seg. Aller helst kalde. Det blir jo ikke så ofte da vi nesten aldri lager pølser.

Kald lasagne er best, da har smakene fått satt seg.

Anonymkode: 445c5...62e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Karbohydrater med karbohydrater. Jeg elsker ris, pasta, stekte poteter/stappe. Mannen synes jeg er som en unge for kan spise en halv tallerken ris med bittelitt kjøtt til. Salt potetgull og ris sammen er veldig godt. 😊 Eller potetstappe på et rundstykke. 

Anonymkode: e8e8d...f64

Er litt som deg, særlig når det kommer til poteter i alle former. Hjemmelaget potetstappe med godt brød til er kjempegodt, trenger ikke kjøtt i det hele tatt. Tommel opp for potetstappe på et rundstykke 😁👍

Anonymkode: 111e1...b29

Skrevet

Vet ikke hvor sært det er, men den perfekte brødskive for meg består av ristet brød, ett lag peanøttsmør, ett lag nugatti eller lignende, toppet med bananskiver og bringebær- eller jordbærsyltetøy.  Altså, det finnes knapt noe bedre. 

Anonymkode: ea679...982

Skrevet

Elsker kalde wienerpølser rett fra pakken, men liker de ikke når de er varme😅

Anonymkode: a578e...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...