Gå til innhold

Tid for rester! (mat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi alle gode planer om å få ned matsvinn og matbudsjettet etter ferien.  Det er lov for andre å henge seg på også, om det er av interesse. I dag er jeg ute etter to litt konkrete tips:

Hva serverer du i hamburgerbrød (utenom hamburgere)? 

Vi hadde hamburgere i går, så det har vi ikke lyst på. Men jeg vil gjerne bruke opp brødene som er til overs, og kanskje til og med få noen tips på ting jeg ikke har tenkt på selv.  Har jo både salat, agurk, løk og tomat tilgjengelig også.

Hva bruker du syltet rødløk til?

Besøket vårt hadde med et glass syltet rødløk. Kjempegod, og vi brukte det til hamburgerne. Noe annet spennende det kan brukes til? 

Anonymkode: f34c0...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hamburgerbrød kan du ha fiskeburger i, eller ta de til lunsj. Ungene her synes det er fantastisk godt med burgerbrød i toastjernet.

Syltet rødløk kan du bruke til alt, spesielt godt til kjøtt fra grillen.

Anonymkode: 0495b...bf7

Skrevet

Kyllingfilet er veldig godt, del den i to så du får to tynne deler. Kan gjerne panere den og.

Du kan lage krutonger av de.

Omelett mellom brødene.

Toast

Fiskepinner, fish&crisp, sprøbakte fiskefileter eller annen panert fisk som burger

Kanskje noen av de her tipsene kan være noe https://www.bakehuset.no/tema/miljo/seks-ting-du-ikke-visste-du-kunne-bruke-burgerbrod-til/

Anonymkode: 30d44...481

Skrevet

Fiskepinner funker overraskende godt i burgerbrød 🙈🙈

Anonymkode: 8af9d...54d

Skrevet

Pulled pork er godt i hamburgerbrød!

Anonymkode: fa7dd...33a

Skrevet

Syltet løk er kjenpegodt i taco

Anonymkode: ae2fa...691

Skrevet

Ganske mye pålegg du også kan bruke i hamburgerbrødene - om du har pålegg som straks går ut på dato.

Går også an å lage en vegetarvariant og blande f.eks. hvite bønner og sopp til en burger og steke, og ha guacamole sammen med.

Ellers har de over skrevet de første tingene som slo meg, fisk, ulike andre typer rødt eller hvitt kjøtt. Til og med fiskekaker med remulade går fint.

Anonymkode: d2b92...b58

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2021-7-27 den 17.14):

Kyllingfilet er veldig godt, del den i to så du får to tynne deler. Kan gjerne panere den og.

Du kan lage krutonger av de.

Omelett mellom brødene.

Toast

Fiskepinner, fish&crisp, sprøbakte fiskefileter eller annen panert fisk som burger

Kanskje noen av de her tipsene kan være noe https://www.bakehuset.no/tema/miljo/seks-ting-du-ikke-visste-du-kunne-bruke-burgerbrod-til/

Anonymkode: 30d44...481

Jeg endte opp med å lage panerte kyllingfileter og serverte med salat, agurk, paprika, rødløk og mango med karridressing. En ny familefavorittrett har oppstått! Takk for gode tips til deg og alle andre som har kommet med forslag!

Anonymkode: f34c0...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...