Gå til innhold

Er du lykkelig?✨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har «alt», men føler meg ikke lykkelig.Føler alt er et slit.Jobber fulltid, men sliter med helsa. Helseproblemene overskygger det fine.
Hva med deg ?Føler du deg lykkelig?

Anonymkode: b535c...c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke konstant, men lykkefølelsen kommer som små bobler gjennom dagen. Ikke hver dag nødvendigvis, men i perioder ofte og andre perioder ikke i det hele tatt. Har det viktigste, men mangler jobb f.eks. 

Tror forøvrig ikke noen er konstant lykkelige med mindre de har en diagnose. 😜 Litt mer seriøst; mennesket higer "alltid" etter noe mer. Den dagen man lærer seg å slå seg til ro med hva man har og sette pris på det, den dagen tror jeg man er nærmere lykkelig enn noen gang. 

Anonymkode: 8579d...2e5

Skrevet

Akkurat nå? Ja😊 Sitter på campen i Sverige. Sol, varmt og ungene er fornøyde. Vi skal snart gå å bade. Livet akkurat nå er lykkelig😊

Anonymkode: 6850c...011

Skrevet

Nei. Svært sjelden lykkelig. Klarer å kose meg i fine øyeblikk men lykkefølelse er det lenge siden jeg har følt på. 

Anonymkode: 82cd3...488

Skrevet

Livet mitt er ett kaos og jeg er ikke lykkelig.

Anonymkode: 4d112...c80

Skrevet

Nei. Er ikke lykkelig 

Anonymkode: e8086...897

Skrevet

Pur lykke kommer i små doser, små bobler, som 2e5 sier, for meg. Jeg vil slå et slag for å være glad og tilfreds. Glad og tilfreds er jeg stort sett alltid. Jeg har ingen grunn til å være noe annet. Når det er sagt så er jeg heldig og er både født med et lyst sinnelag og evnen til å se hva som tross alt er bra når andre ting butter og svikter. 

Skrevet

Lykke er egentlig et idiotisk uttrykk. Ingen er konstant lykkelig. Følelse av glede, takknemlighet og tilfreds kommer i små blaff og øyeblikk. Noen tar det innover seg og gleder seg over de små øyeblikkene og pusterom. 

Hvis du jakter på en evig lykkefølelse er du dømt til å forbli skuffet er jeg redd. 

Anonymkode: 54779...fb5

Skrevet

Ja, det vil jeg si at jeg er. Ikke en brennende lykkefølelse hver dag men lykken ligger i bunn. Jeg føler meg veldig heldig og ikke minst takknemlig for hvor bra jeg har det. Noen ganger føler jeg at jeg neppe kunne hatt det bedre , men selvsagt som alle andre er det oppturer og nedturer. Totalt sett er ting i grunn veldig veldig bra .

Skrevet

Lykke er ikke en konstant følelse. Det er øyeblikk, det er stunder, det er perioder.

Jo færre større livsutfordringer man har, jo lettere tror jeg det er å føle mer lykke. Samme om man har en grunnleggende stabilitet i form av nære, nettverk og økonomi. Man trenger ikke være rik for å være lykkelig, men man vil være lykkeligere om man slipper å bekymre seg hver eneste dag om økonomien. Mye av det samme med helse, man må ikke være helt frisk for å være lykkelig, men det er enklere hvis man slipper å bruke all energi på egen (eller næres) helse.

En annen ting som spiller inn er summen av større utfordringer man har hatt gjennom livet, hvor langvarige de har vært og om man har hatt støtte og nærhet når man har hatt de utfordringene. Jo mindre stabilitet og jo mindre trygghet, jo større blir ofte belastningene på andre utfordringer.

Det jeg har lært gjennom erfaring er at lykke er noe man må ha et bevisst forhold til, det kommer ikke av seg selv, man må selv jobbe bevisst for å bli oppmerksom på ting som kan gi alle de småboblene av lykke. Og så gjelder det å ta bevisste valg hver dag for å se hva som er realistisk til enhver tid her og nå for at man skal føle seg litt bedre her og nå. En dag kan det være å få en klem, en annen dag kan det være å vaske et gulv eller rydde, eller bare sitte fem minutter ute og kjenne solen eller regnet mot ansiktet, kanskje ta seg tid til å studere maurene der de har laget sin egen lille mauremotorvei som man bare ser om man er oppmerksom og tar seg tid. Er man veldig langt nede virker slike ting ofte meningsløse, men dessto viktigere grunn til å fortsette å trene på slike teknikker, for de virker på sikt. Det kommer ikke over natten, men det er en form for hjernetrening. Man trener hjernen til å fokusere på og lete etter småting som kan gi litt glede eller lykke et øyeblikk, og etterhvert blir hjernen vant med å lete etter slike ting, være oppmerksom. Vonde ting forsvinner nødvendigvis ikke, men ting blir lettere å takle, og man bruker ofte etterhvert mindre tid på negativ grubling, noe som igjen frigjør energi, både fysisk og mentalt, som man kan bruke mer konstruktivt på andre ting som kan gi positive endringer i et langtidsperspektiv. Det blir som å ta ett skritt om gangen, flere ørsmå skritt får en stadig videre.

Kanskje burde vi snakke mer om det at lykke kan kreve en god del jobb for å oppdage og greie å gjenkjenne og føle?

Er jeg lykkelig for tiden? Nei, ikke som en konstant følelse, har stor utfordringer i livet. Bare et par dager siden jeg gråt pga. alt som er så vanskelig og vondt. Men jeg velger å fortsette å lete etter de små gledene og lykkeboblene, for det gjør alt lettere å holde ut. Og når jeg er det bevisst greier jeg stort sett å finne en eller flere slike småbobler av glede eller lykke nesten hver eneste dag.

Anonymkode: 17ae2...db7

Skrevet

Stort sett lykkelig hele tiden, jeg gjør akkurat det jeg har lyst til. Er livsnyter. Om jeg velger å sitte inne å høre på vinyl eller se på film mens sola skinner, så gjør jeg det. 

Skrevet

Ja hva er lykke? 
lykke for meg er å ta en kaffe , få en god klem, høre en god melodi, se et smil, få en klem, Nyte roen, se sola, se en film, 

for meg er ikke lykke en tilstand men det er de små tingene 😀😀

Anonymkode: c6241...d4a

Skrevet

Nå er jeg det. Etter mange år hvor jeg ikke var det. Nå er alt på plass, jeg er ferdig med å få barn, bor i huset jeg/vi skal bli gamle i, har en jobb jeg elsker og har ingen store helseutfordringer. Føler jeg har landa, og det har gitt meg en ro jeg ikke kan forklare. 

Anonymkode: 34675...7a8

Skrevet

Jeg vil si jeg er lykkelig akkurat nå. Er 32 år og aldri vært forelska før jeg ved en tilfeldighet møtte min nåværende kjæreste. Heldigvis falt han for meg også, og siden vi kun har vært sammen i 2mnder så vil jeg absolutt si at jeg er lykkelig nå. 

Ja, jeg har mine diagnoser og problemer, men jeg føler en så dyp kjærlighet til denne mannen at selv om jeg har dårlige dager, så er jeg lykkelig på bunn ❤

Altså en lykke jeg aldri har kjent, så jeg lever godt i min kjærlighets boble nå ❤

Anonymkode: 6172a...a81

Skrevet

Føler jeg er relativt lykkelig, pga et sterkt og godt forhold til min kjære og far til våre barn. 

Men samtidig er det jo en del som mangler, banalt nok pga materielle/økonomiske årsaker. 

Jeg hadde vært lykkeligere om vi hadde hatt mer økonomisk frihet så vi kunne kjøpt den bilen vi faktisk trenger, ikke en for liten en. Og kunne kjøpt bolig til familien i steden for å eie. 

Alt er ikke like enkelt når en av oss jobber i lavtlønnsyrke og den andre strever med å komme inn i jobbmarkedet igjen. 

Vår drøm er å bygge hus tilpasset vår familie og vår helt unike og spesielle autistiske datter, så hun får utfolde seg på sine premisser. Ikke bare enkelt å tilpasse når man leier. 

Dette gjør at til sammen så er jeg så lykkelig jeg kan være, jeg ser lykken i de tingene vi faktisk har. Men helt klart at mye mangler. Men jeg er heldig og har en flott mann og flotte barn. Det er det viktigste. 

Anonymkode: 44e30...a93

Skrevet

I bunn og grunn er jeg lykkelig. Jeg har selvsagt mine bekymringer, men føler meg lykkelig for det om.

Ble singel for 3 år siden og lykke følelsen min har vokst mye etter det. Forholdet var tydeligvis såpass giftig for meg at det gikk på helsen løs både fysisk og psykisk. Ingen type vold etc inne i bildet men bare helt feil og dermed destruktivt veldig destruktivt for min del. Etter at det ble slutt har helsa blitt mye bedre, jeg har tilgitt meg selv og jeg vil si jeg er lykkelig 

Anonymkode: acdb3...3d9

Skrevet

Har nettopp innsett at eg er bortimot ubrukeleg til mykje av det eg driv med og at eg har kasta vekk dei talenta eg har, for er heldigvis ikkje ubrukeleg til alt, men er snart 40 og det følest som det er for seint å satse på noko anna no. Eller, livet mitt er så fullt av ting eg eigentleg ikkje eignar meg til at eg ikkje maktar å utvikle meg på dei andre områda.... Skulle høyrt på meg sjølv då eg var ung og godt ein litt anna veg. 

Anonymkode: 40e48...4c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.7.2021 den 22.14):

Har nettopp innsett at eg er bortimot ubrukeleg til mykje av det eg driv med og at eg har kasta vekk dei talenta eg har, for er heldigvis ikkje ubrukeleg til alt, men er snart 40 og det følest som det er for seint å satse på noko anna no. Eller, livet mitt er så fullt av ting eg eigentleg ikkje eignar meg til at eg ikkje maktar å utvikle meg på dei andre områda.... Skulle høyrt på meg sjølv då eg var ung og godt ein litt anna veg. 

For seint!? Du har mer enn halvparten av livet ditt igjen! Kom igjen!! 

Anonymkode: 78672...5f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.7.2021 den 22.14):

En gammel tante av mamma tok en doktorgrad da hun var 70 og noe, hun hadde ikke tid før hun ble pensjonist. 😂 Aldri for sent å få mer kunnskap. 

https://universitas.no/sak/54575/antallet-studenter-over-60/

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2021-7-27 den 22.14):

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

For seint!? Du har mer enn halvparten av livet ditt igjen! Kom igjen!! 

Anonymkode: 78672...5f4

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

En gammel tante av mamma tok en doktorgrad da hun var 70 og noe, hun hadde ikke tid før hun ble pensjonist. 😂 Aldri for sent å få mer kunnskap. 

https://universitas.no/sak/54575/antallet-studenter-over-60/

Hva har dette med at man er lykkeleg å gjera? 

Anonymkode: 2142e...ecc

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva har dette med at man er lykkeleg å gjera? 

Anonymkode: 2142e...ecc

Det meste? Det er viktig å føle meistring for å ha det bra, iallfall for meg. Og å få utnytte sine gode sider. 

Og sjølvsagt er det vel ikkje for seint det som svarte over, eg såg vel litt mørkt på det då eg svarte. (pms faktisk, det er noko drit!!) 

Skrevet

Ja, jeg er lykkelig! Født i en fantastisk familie, som tilhører den rike delen av landet, fra et gammelt familieimperium. Har gode gener, og både jeg og familien blir omtalt som svært vakre rent utseendemessig. Jeg har surfet gjennom livet, aldri opplevd noe ille. Utdanning, toppjobb, stor omgangskrets, ufattelig rik på penger, boliger både her hjemme og i utlandet, gift med verdens beste mann som er min bestevenn, fire nydelige barn som alle har blitt svært vellykkede både mht skole og venner. Har "hushjelp", gartner og praktikant, slik at husarbeid er aldri noe jeg sliter meg ut på. Jeg er svært lykkelig, og har faktisk ikke en eneste ting i livet som ikke er perfekt. 

Anonymkode: a6265...d6d

Skrevet

aboslutt :)

Anonymkode: a4acb...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...