Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket bestikk bruker dere til hverdags? Jeg trenger nytt på hytta. Dumme meg kjøpte noe billig ræl nå, og etter fem runder i oppvaskmaskinen ser man allerede slitasje. Det skal helst ikke være noe fancy (eller veldig dyrt), men såpass god kvalitet at det tåler normal bruk i mer enn fire uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kira skrev (10 minutter siden):

Hvilket bestikk bruker dere til hverdags? Jeg trenger nytt på hytta. Dumme meg kjøpte noe billig ræl nå, og etter fem runder i oppvaskmaskinen ser man allerede slitasje. Det skal helst ikke være noe fancy (eller veldig dyrt), men såpass god kvalitet at det tåler normal bruk i mer enn fire uker.

Har fra IKEA som har vart i over 10 år nå. Ikke det fineste designet, men det er ikke blitt noe særlig slitt. 

https://www.ikea.com/no/no/p/dragon-bestikksett-24-deler-rustfritt-stal-90091760/

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Jeg har et stålbestikk som jeg har arvet etter bestefaren min, det er brukt hver dag i 20 år, pluss den tiden han hadde det først. Aner ikke hvilket merke det er. Har og et bestikk med treskaft. sånn som vi fikk kjøpt for endel år siden med 3 og 3 stk i pakken.

Anonymkode: b9da1...030

Skrevet

Har det billigeste bestikket fra Hardanger bestikk, tror det heter lunsj. Det kan kjøpes i løse deler og har vart hos oss i hvertfall 15 år. Og så er det pent nok til å dekke på med til halvfint. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (19 minutter siden):

Har fra IKEA som har vart i over 10 år nå. Ikke det fineste designet, men det er ikke blitt noe særlig slitt. 

https://www.ikea.com/no/no/p/dragon-bestikksett-24-deler-rustfritt-stal-90091760/

Jeg har noe av dette, og ellers rustfritt stål fra sju prestegjeld, dvs rasket med fra div loppis og gjenbruk, pluss noe er tydeligvis rappa på Fredrikke og div andre utdanningsinstitusjoner i sin (fattige) tid, alt funker greit til hverdags. Vil ikke ha noe fiiiint, vil kunne ta med bestikk til skogs og på piknikk og på stranda og evt miste en del eller ti uten at det spiller noen rolle.

Skrevet

Vi har IKEA. Valgte det tyngste bestikket de hadde, liker at det ligger godt i hånden. Husker ikke hva det heter, men veldig fornøyd, ingen synlig slitasje. 

Anonymkode: dcd60...0db

Skrevet

Jeg ønsker meg dette:

https://bakerenogkokken.no/borddekking/bestikk/bestikksett/georg-jensen-bernadotte-bestikksett-24-deler/?shopping_id_click=1067-21916-16870&gclid=CjwKCAjwuvmHBhAxEiwAWAYj-FRY_vrun4KCAf_ZzEwsLvLQCFpaZQUX6GQ-h18VC1yUXrN_-FTxXxoCSgsQAvD_BwE

Men jeg har fra Ikea, det holder fint det altså. Har to forskjellige bestikk derfra, begge til 12, og begge holder like greit. Har også noe arvet, noe glemt, noe fått med ekstra fra jobb osv osv. Så har ihvertfall to bestikkskuffer fulle av allverdens ;)

Har noe biffbestikk også, med håndtak i tre, greit å ha noe skikkelig taggete av og til. Det holder også greit, men treverket blir litt stygt av oppvaskmaskinen.

Anonymkode: 94f19...066

Skrevet

Jeg har Skaugumbestikket til hverdags 

Anonymkode: 08ce0...430

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har Skaugumbestikket til hverdags 

Men da må du alltid håndvaske, hvordan gidder du det?

Anonymkode: ad435...ac5

Skrevet

https://hardangerbestikk.no/series/nina/?v=c2f3f489a005&gclid=CjwKCAjwuvmHBhAxEiwAWAYj-FMIplBrSm-GerwWWkaMPbzZhn57MWUkRfg96ThQpDKeC5aHyTQNixoCsE8QAvD_BwE&consent=1

Vi har faktisk dette. Til hverdags ja. Først så lå det bare i kofferten sin i skapet, uten å bli særlig brukt. Men jeg har nå putta det i bestikkskuffen i stedet. Rett og slett fordi det er det beste bestikket å holde i for mine revmatiske fingre. Det ligger godt og passe tungt i hånden. Og vi har et utall deler til det. Både kakegafler, øser, salatbestikk og fiskespade. 
Hadde nok aldri kjøpt det selv, men vi fikk det i innflytningsgave fra svigermor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men da må du alltid håndvaske, hvordan gidder du det?

Kun de med treskaft må håndvaskes, mitt tåler oppvaskmaskinen. Hadde aldri i livet orket bestikket i tre til hverdags… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kun de med treskaft må håndvaskes, mitt tåler oppvaskmaskinen. Hadde aldri i livet orket bestikket i tre til hverdags… 

Aha, Skaugum for meg er treskaft.

Skrevet

Til hverdags har vi et fra IKEA. Husker ikke hva det heter i farten. Det er ikke så voldsomt stilig eller kult, men det var billig og det holder seg fint. 

Skrevet

Har eg billig et fra ikea som brukes til alt. Det er helt nøytralt og veldig godt å spise av. 

Vi har dyrere bestikk også, men det ligger ikke så godt i hånden. Derfor bruker vi drt aldri.

Anonymkode: cec99...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...