Gå til innhold

Hadde dere tenkt at dette var forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 17 1/2 år, med en kjæreste på 19 år. De er ansvarlige ungdommer, er avholds og «oppegående». De vil gjerne passe lillebror på natten når vi skal bort i bryllup. Vi er to timer unna. Jeg er også avholds, så kan kjøre hjem om det er noe. Er hotell inkludert for gjestene, men jeg takket først nei.

Nå sier datteren min at de gjerne vil passe lillebror dette døgnet. De skal ha han i seng ved siden av seg på natten.

Han er veldig trygg på de og elsker de.

Hva tenker dere? Jeg er kontrollfreak og aner ikke hva som er normalt.

Anonymkode: ff272...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo,  de er i teorien gamle nok til å bli foreldre selv.  Du burde øve på å slippe tøylene litt. 

Anonymkode: 2019c...1ff

Skrevet

Normalt oppegående 17 og 19 åringer er mer enn flinke nok til å å ta ansvar for en toåring som kjenner og stoler på de.  Kos deg i bryllupet.

Anonymkode: c7648...cc9

Skrevet

Milde, kontrollfreak var vel et mildt uttrykk... 

Du tar selvfølgelig i mot tilbudet! Det eneste som kan skje, er vel helst at det tar litt lenger tid før du blir bestemor når/hvis datteren din faktisk skjønner at det kan være slitsomt å ha fullt ansvar for et lite barn. 

Anonymkode: 9fae9...90e

Skrevet

Hva, si at du tuller?? Du er virkelig kontrollfreak.

Hvor gammel er lillebror?

Anonymkode: ed1b8...b51

Skrevet

Da jeg var 19 år fikk jeg sønnen min, og jeg var helt alene. Det gikk veldig fint, sønnen er nå halvveis voksen og i god form. Altså mener jeg at det skal gå veldig fint at de voksne ungdommene passer lillebror noen timer ;)

Anonymkode: 47029...cc7

Skrevet

Det er to positive ting her, Hi.

Det ene er at du har selvinnsikt ;) Ja, du er kontrollfreak ;) Da er øvelsen din å gi litt slipp på dette overdrevne kontrollbehovet ditt.

Og der kommer det andre inn - din datter og hennes kjæreste, som er fornuftige og nesten voksne, de gir deg både muligheten til å slippe den unødvendige kontrollen du tviholder på OG gir deg mulighet til å få helt fri, kose deg og nyte og bare være deg selv :)

Vis disse nesten voksne ungdommene at du stoler på dem. Det er også en gave du gir dem, nemlig at du viser at du har tillit til dem.

Avtal f.eks. at såsant alt går bra der hjemme (noe det helt sikkert vil gjøre!), så sender de deg bare en melding for oppdatering etter at lillebror er blitt lagt for natten, f.eks. kl 20. Da vet du at du får en melding da, og da trenger du ikke sjekke mobilen før da heller.

Kos deg i bryllupet! :)

Anonymkode: cb210...86a

Skrevet

Da jeg var 17 fikk jeg sønnen min, og klarte selvfølgelig å ta vare på han. Tenker det er null problem for datter og kjæreste å passe på lillebror de timene. 

Anonymkode: b34dc...f7b

Skrevet

Jeg syns faktisk at det er litt spesielt  at du lurer på dette. Altså, det er en voksen og en nesten voksen. Hva er det å lure på? 
Jeg passet nevøen min over natta da jeg var 15 år. 

Anonymkode: 19706...8a1

Skrevet

Jøjemeg, selvfølgelig er det greit 

Anonymkode: fa450...193

Skrevet

Jeg satt barnevakt over natta for andres barn da jeg var 14 år. Barna var 2 og 4 år gamle. Flyttet ut da jeg var 16 år. Mamma fikk meg da hun var 18 år. Du må slippe opp, mye. 

Anonymkode: 5b7ba...4c4

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Jeg passet mine nevøer fra jeg var 16 år. De var da 2 og 4. Gikk alltid bra. Vi har et supert forhold i dag og de kommer gjerne til tante med problemer som sine foreldre. Det er en gave å få være med barn fra så ung alder. 

Anonymkode: c638f...129

Skrevet

Det var sånne oppdrag jeg tok som barnevakt i nabolaget fra jeg var 14. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (9 minutter siden):

Det var sånne oppdrag jeg tok som barnevakt i nabolaget fra jeg var 14. 

Samme her.

Storesøster på snart 18 kan fint ta denne oppgaven. Slipp taket og kos deg masse i bryllup. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...