Gå til innhold

Hva tenker dere om denne konklusjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror man må verne om seg selv for å slippe skuffelser. Ikke innbille seg noe og få forhåpninger, glede seg osv. For da blir man skuffet og det er vondt for liten og stor

Kanskje ikke lage avtaler og heller belage seg på seg selv. Så slipper man å bli skuffet. Man lærer så lenge man lever sies det,

Hva tenker dere og hva gjør dere selv? 

Anonymkode: 83fce...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sett opp en diger mur da. Det hjelper deg ikke. Man kan ha et forhold til folk uten å være på vakt, men samtidig passe på seg selv. Vær åpen. Vær glad i deg selv. Ikke mistro alle. 

Anonymkode: c07c3...849

Skrevet

Hva med å heller kommunisere med de det gjelder, heller enn å lulle deg inn i selvmedlidenhet og spamme ned forumet her med svada? Ja, da mener jeg å faktisk lage en avtale om hyttetur, ikke bare gå helt i lås som en furten fireåring når ting ikke blir helt som du hadde sett for deg... 

Anonymkode: 5db54...14f

Skrevet

Jeg nevner ingenting spesielt. Generelt og ang den konklusjonen jeg nevnte? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror man må verne om seg selv for å slippe skuffelser. Ikke innbille seg noe og få forhåpninger, glede seg osv. For da blir man skuffet og det er vondt for liten og stor

Kanskje ikke lage avtaler og heller belage seg på seg selv. Så slipper man å bli skuffet. Man lærer så lenge man lever sies det,

Hva tenker dere og hva gjør dere selv? 

Man lærer så lenge man lever sier du. Men du gjør jo ikke det. Du sitter fast i gamle mønstre. Du tar ikke til deg lærdom. Google. Masse. Hvordan komme seg videre. 

Legg deg ned. Lukk øynene. Lytt. Trenger ikke tenke engang. Få inn disse ordene. Det hjelper. 😊 Har hørt på denne to dager på rappen nå. Digg! 

Anonymkode: c07c3...849

Skrevet

Jeg tenker at du har noen store utfordringer som ikke lar seg løse på et forum? Du har skrevet veldig mange innlegg om dette nå. 

Anonymkode: c0713...de5

Skrevet

Er det deg med innlegget der du tenker å dette deg til og vente på at å det kontakter seg for å vurdere hvor gode venner de er igjen?

Kanskje du har det best alene?

Anonymkode: aad43...eed

Skrevet

Konklusjonen er idiotisk. På linje med et trassig barn som skriker at "når du er så slem så spiser ikke jeg dessert!" Du prøver å straffe verden men innser ikke at den du straffer mest er deg selv.

Skrevet

Få fremskyndet timen din hos DPS. Det er for lenge for deg å vente til august. 

Anonymkode: 05048...a62

Skrevet

Jeg tror at noen foreldre i dag er så opptatt av å la barna slippe skuffelser, at når skuffelsene først kommer (og kommer gjør de) og man har gått gjennom barn og ungdomstid fullstendig beskyttet, kan skuffelser bli vanskelig å takle.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig å unngå skuffelser? Er det ikke mye viktigere å lære seg å takle skuffelser?

Skrevet

Så konklusjonen din er med andre ord å unngå andre mennesker og holde seg for seg selv slik at man ikke risikerer å bli skuffet? Er du deprimert? Det er hvert fall ikke vanlig å tenke slik. Håper du skaffer deg hjelp, for det er ikke sunt for barnet ditt å leve slik.

Anonymkode: bb8ee...12a

Skrevet

Det å se frem til noe og glede seg er jo en glede. Så om tingen ikke skjer har man i alle fall hatt den første gleden. Skal man gå ut fra at alt går til helvete alltid nekter du deg selv nye glede. 

Skrevet

Tenker at for friske, normale folk er ikke dette noe man trenger å ta standpunkt til. For deg som åpenbart har store psykiske lidelser, tenker jeg det beste er å logge deg av slike forum og la andre slippe dette tullet ditt. Ta medisinen din og framskynd timen på DPS.

Anonymkode: 44f09...54b

Skrevet

Ja, skuffelser kommer dessverre og da er det om å gjøre å takle det. 

Hvordan takler du det? 

Skrevet

Du kan ikke droppe å leve fordi du kan dø av det. Premisset og konklusjonen er like gale. 

Anonymkode: 9e9ac...096

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, skuffelser kommer dessverre og da er det om å gjøre å takle det. 

Hvordan takler du det? 

Lar meg få lov til å deppe litt - og da mener jeg LITT eller litt lenger, alt etter hvor "alvorlig" skuffelsen er.  Så tenker jeg over hvorfor det ble sånn, og hva jeg kunne ha gjort for å forhindre det. Jeg kan ikke styre andre, kun meg selv. Om jeg kommer fram til at jeg ikke kunne ha gjort noe for å forhindre denne skuffelsen, så må jeg diskutere med meg selv hvorfor den som skuffet meg, gjorde det. Hva skjedde? Var det for å være stygg mot meg? Eller var det bare for at ting skjer og noen ganger blir ikke ting som man ønsker eller har planlagt. Det siste er jo det vanligste. Det er ikke farlig å bli skuffa, det kommer sikkert til å skje igjen, og jeg kommer sikkert til å måtte skuffe noen en gang eller flere også. Sånn er livet. Og jeg gidder ikke å bruke tiden på å dyrke skuffelser.

Anonymkode: 3367c...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...