Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Er det noen av dere som leier ut hus eller hytte der? Vi vurderer å leie ut vårt hus hele sommeren. Vi har hus i utlandet hvor vi er 7-8 uker hver sommer, og da står vårt store hus tomt. Skulle gjerne visst litt om hvilke erfaringer andre har med denne type ferieutleie. Anonymkode: 31f73...df5
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har flere naboer og bekjente som leier ut hus. Vi bor ved sjøen, en liten kjøretur fra Dyreparken. Det er en del jobb å tømme klesskap, kjøleskap, garderobe i gang, matvarer i andre skap på kjøkken osv, rydde bort personlige ting, og gjøre huset, hagen, båten mm klart for utleie. Hvis man leier ut til ulike mennesker gjennom sommeren mens man selv er borte på ferie må man gjerne også ha noen som vasker, klipper plen, skifter sengetøy, eller sjekker at den ene leietakeren har gjort dette før neste familie ankommer. Bortsett fra all jobben det innebærer, og at noen må ta ansvar rundt innsjekk/utsjekk er det en fin inntektskilde for dem som gjør det. Anonymkode: 564e0...390
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flere naboer og bekjente som leier ut hus. Vi bor ved sjøen, en liten kjøretur fra Dyreparken. Det er en del jobb å tømme klesskap, kjøleskap, garderobe i gang, matvarer i andre skap på kjøkken osv, rydde bort personlige ting, og gjøre huset, hagen, båten mm klart for utleie. Hvis man leier ut til ulike mennesker gjennom sommeren mens man selv er borte på ferie må man gjerne også ha noen som vasker, klipper plen, skifter sengetøy, eller sjekker at den ene leietakeren har gjort dette før neste familie ankommer. Bortsett fra all jobben det innebærer, og at noen må ta ansvar rundt innsjekk/utsjekk er det en fin inntektskilde for dem som gjør det. Anonymkode: 564e0...390 Vi har nettopp leid gjennom airbnb for første gang. Der var ikke skap, kjøleskap osv tømt, masse personlige eiendeler der. Men det stod at vi bare kunne bruke av det som var i kjøleskap og kjøkkenskap da. Vi måtte også ha med sengetøy og gjøre rent selv, og det ble ikke sjekket mellom de forskjellige gjestene. Det stod også på listen over det som skulle gjøres ved avreise at vi skulle vanne plantene. Er det utleieren vi leide hos som gjør det "feil", eller er disse tingene noe den enkelte velger selv? (Det var forholdsvis rimelig å leie der da, noe vi antok hadde sammenheng med lite "service".) Anonymkode: 146ef...bc2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har nettopp leid gjennom airbnb for første gang. Der var ikke skap, kjøleskap osv tømt, masse personlige eiendeler der. Men det stod at vi bare kunne bruke av det som var i kjøleskap og kjøkkenskap da. Vi måtte også ha med sengetøy og gjøre rent selv, og det ble ikke sjekket mellom de forskjellige gjestene. Det stod også på listen over det som skulle gjøres ved avreise at vi skulle vanne plantene. Er det utleieren vi leide hos som gjør det "feil", eller er disse tingene noe den enkelte velger selv? (Det var forholdsvis rimelig å leie der da, noe vi antok hadde sammenheng med lite "service".) Anonymkode: 146ef...bc2 Tror ikke det er feil, hver utleier setter vel premissene selv, slik jeg har forstått Airbnb-konseptet? Men sjansen for misfornøyde gjester øker kraftig når man overlater så mye til tilfeldighetene/forrige gjest. Regner med pris også spiller inn. Vårt hus, ved sjøen, medfølgende båt og svømmebasseng i hagen, like ved strand, 10 min fra dyreparken, god plass til to familier, har jeg forstått at lett leies ut for 30 000+ pr uke i fellesferien. Da forventer man nok annen «service» enn rimelige, små leiligheter. Men jeg har som sagt ikke leid ut selv, kun snakket med naboer i området som gjør dette. De ferierer gjerne selv i båt noen uker, og drar innom mellom leietakere for å ordne. Eller de betaler noen for jobben hvis de selv er på ferie lengre unna. Anonymkode: 564e0...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå