Anonym bruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Har du noen ønsker til meg som kunde? Jeg synes alltid personalet er så hyggelig. Hilser alltid og sier "ha en god dag." Jeg sier det selvsagt tilbake. Føler at personalet jobber for å gi meg en god dag, og da har jeg lyst til å gjøre det samme tilbake. Jeg lurer på om det er noen ønsker på hvilken rekkefølge jeg skal plassere varene mine. Ønsker dere at frukt/ grøntvarer u/ strekkode skal komme sammen eller hver for seg? Når ønsker dere at jeg skal spørre etter poser? Skal jeg gjøre det omtrent med en gang varene er klare og det er min tur? Når ønsker dere at jeg skal gi bleie/ bind-kortet (Kiwi) og når skal jeg gi Coop-kortet? Takk for jobben du gjør. Anonymkode: f7514...247
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Med ting som Æ (rema) og coop kort kan man scanne det selv. Pantelapp er det i fordel å legge på hyllen foran personen i kassen så kan personen selv ta den når det passer, det samme gjelder lapper på røyk/snus/medikamenter. Gi tidlig beskjed på hvor mange poser man trenger, da kan men sende det ned når det passer. Legg det tyngste på båndet først, og det som kan går i stykker sist. Ikke hver opptatt med mobilen, men heller møt personen i kassa med blikket og gjerne smil. Man møter mange i løpet av en dag, og de aller, aller fleste er mest opptatt med sitt, et smil er veldig hyggelig. Anonymkode: b4155...838
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Har du noen ønsker til meg som kunde? Jeg synes alltid personalet er så hyggelig. Hilser alltid og sier "ha en god dag." Jeg sier det selvsagt tilbake. Føler at personalet jobber for å gi meg en god dag, og da har jeg lyst til å gjøre det samme tilbake. Jeg lurer på om det er noen ønsker på hvilken rekkefølge jeg skal plassere varene mine. Ønsker dere at frukt/ grøntvarer u/ strekkode skal komme sammen eller hver for seg? Når ønsker dere at jeg skal spørre etter poser? Skal jeg gjøre det omtrent med en gang varene er klare og det er min tur? Når ønsker dere at jeg skal gi bleie/ bind-kortet (Kiwi) og når skal jeg gi Coop-kortet? Takk for jobben du gjør. Anonymkode: f7514...247 Jeg har verken preferanser på hvor ting ligger eller om det er i kaos. Jeg legger uansett lette ting til siden. Bleiekort foretrekker jeg på slutten, men jeg vet det er flere på Kiwi som ikke vet at de kan trykke på nei og så scanne det senere. Poser spør jeg alltid om, men om dere er to er det alltid fint om en pakker og en legger opp. Evt spør etter poser når du har lagt opp alt og begynn å pakk ned, da går det pittelitt fortere Men det blir jo en veldig individuell sak da. Jeg vet noen av kollegaene mine blir glade for de som legger strekkoden riktig vei, mens for meg blir det da for repetetivt i skulderne og ubehagelig etterhvert Anonymkode: bae26...8aa
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Hold meteren til den forran og bak deg, selv om det ikke er coronatid. Køen går ikke noe fortere om du går tett inntil. Det er mange kunder som syns det er ubehagelig når kunder står helt oppi de når de åpner lommeboka, finner kort og evt skal slå kode. Varene ligger på bånden og jeg kan begynne å slå selv om forrige kunde ikke har flyttet seg helt enda. Og pakk varene på bunn av båndet, hylla på er bak kassene er for å sette børposene på. Pakkes varene på bunn av båndet hoper det seg ikke opp folk ved bankterminalen. Da kan vi legge varene til de som har en ting eller to ved siden av bankterminalen så de bare kan ta det med seg, men ikke stå der og pakke. Vi bak kassa ser blikket til kundene, det gjør ikke de kundene som trøkker seg opptil den forran de i kø. Pantelapper, penger og evt bittesmå ting: gi oss de i hånden, legg de på det lille bordet som noen kasser har osv. det er fort gjort de forsvinner i båndet. Personlig syns jeg bare folk skal legge varene på båndet, skal det gå raskest mulig bør ikke kunden bruke tid på å sette varene på en bestemt måte. Jeg har det i fingrene så jeg tar tak i varen slik at det blir enkelt å scanne, jeg trenger ikke leite på varen for å finne strekkoden. Når jeg ser en melkekartong titter jeg kun på hvem side korken er, for jeg vet strekkoden er på baksiden så jeg vrir varen automatisk riktig uansett hvordan den ligger. Greit det ikke ligger stabler med varer på båndet, noen ganger blir det litt vanskeligere når det ligger veldig mye varer på båndet, noe skal jeg være mer forsiktig med enn annet osv så det er ikke bare å ta tak i noe. Tett i tett er det beste og enklesge, ikke hauger eller tårn med varer. De som handler veldig mye syns jeg det er lurt at de pakker samtidig som jeg slår varer. Jeg syns det er litt teit når de står og ser på mobilen mens jeg slår. For om de pakker samtidig blir deg ikke så mye klem på varer, de varene som ikke tåler like mye får ikke det lille støtet de ikke burde ha for å holde seg fine lengst mulig osv. De fleste kundene som storhandler hos oss holdet ett øye med hvor mange varer jeg har igjen så de finner frem kort før jeg er ferdig. Da går ting raskest mulig. Igår hadde jeg en mann som storhandlet. Han hadde så mye varer at han ikke kunne pakke samtidig. Siden vi hadde flere uåpene kasser valgte jeg å legge varene på begge sider av båndet så deg ikke ble så pakket. Da neste kunde stilte seg i kø ba jeg kunden legge varene på kassa bak. Begge to kikka rart på meg, men når jeg sa til kunden som storhandlet at nå kunne han pakke i fred og ro, jeg flytter bare kasse. Begge båndene på kasa var fulle, så jeg hadde sliti med på få plass til varene til neste kunde, så for å gjøre det enklest mulig for alle flytta jeg meg. Dette syns jeg er best når jeg har mulighet. Ikke alltid det er mulig, men ofte. Vi har flere kunder som storhandler som har funnet den tiden på døgnet der dette oftes er mulig, så de handler når det ikke er så mange mennesker at vi trenger alle kassr åpene slik at vi kan flytte oss. Det er den eneste grunnen til at de handler hos oss nesten også, for prismessig er vi den dyreste butikken så de kommerr pga service. Det som irriterer meg mest når jeg sitter bak kassa er de som skal forte seg frem, har sååååå dårlig tid men som begynner å se på mobilen mens jeg slår og da forsvinner de i sin egen verden eller som ringer noen mens de står der. Da tar betaling lang tid. Anonymkode: e76c0...ed9
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Jobber ikke i butikk, men hadde sommerjobb i en liten butikk en gang. Husker jeg satte aller mest pris på de kundene som satt på plass handlevognene etter seg. For når noen ikke gjorde det, så måtte jeg gå og gjøre det med en gang, og det var trangt å komme inn og ut bak kassa, og stolen som stod der var kronglete å få satt seg på. Har vært ekstra nøye med å rydde opp etter meg selv etter det, og tar gjerne med ekstra handlevogner på veien også, om noen har gått fra dem. 😛 Anonymkode: 0493e...25a
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Da jeg jobbet i butikk, satt jeg pris på at du ikke la kontanter og pantelapp på båndet. Satt pris på at du sa hei tilbake til meg da jeg sa hei. Normal høflighet. Rydd etter deg. Forstå at handleposer koster. Anonymkode: cb5a6...157
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå