Gå til innhold

Hva er reglene for selskaper nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå skal vi jo ikke være i privat hjem, og den enkeltes vaksinestatus eller sykdomshistorie er jo privat. Så vi kan jo dekke bordet så folk blir sittende med en meters avstand, men hvem som er beskyttet kan jo ingen andre vite?

Per nå kan man ha inntil 100 gjester i leid lokale. 
Jeg skal ha konfirmasjon i begynnelsen av september i leid lokale. Plasserer familier sammen og så oppfordre til avstand når man ikke sitter ved bordet. 
Sprite hender før buffet og ordnede forhold i køen 

Er vel stort sett familie som kommer og de kjenner man vel sånn noenlunde til både helsesituasjon og vaksinestatus? 

Anonymkode: 1880f...242

Den perfekte mor, påan igjen skrev (19 minutter siden):

Nå skal vi jo ikke være i privat hjem, og den enkeltes vaksinestatus eller sykdomshistorie er jo privat. Så vi kan jo dekke bordet så folk blir sittende med en meters avstand, men hvem som er beskyttet kan jo ingen andre vite?

Vet du ikke det om gjestene til en konfirmasjon? Det er jo familie. Jeg har i hvert fall full oversikt i min og mannens familie. Ikke at det snakkes mye om det, men det nevnes jo gjerne. F.eks. snakket jeg med en tante om å møtes, men fikk beskjed om et senere tidspunkt fordi hun først måtte inn å få dose 2. Foreldre, søsken og besteforeldre har tatt det opp selv. En ting er at man ikke har informasjonsplikt, men man snakker jo gjerne om vaksinen med nærmeste familie i hvert fall? Vi gjør i hvert fall det.

Anonymkode: 98114...879

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vet du ikke det om gjestene til en konfirmasjon? Det er jo familie. Jeg har i hvert fall full oversikt i min og mannens familie. Ikke at det snakkes mye om det, men det nevnes jo gjerne. F.eks. snakket jeg med en tante om å møtes, men fikk beskjed om et senere tidspunkt fordi hun først måtte inn å få dose 2. Foreldre, søsken og besteforeldre har tatt det opp selv. En ting er at man ikke har informasjonsplikt, men man snakker jo gjerne om vaksinen med nærmeste familie i hvert fall? Vi gjør i hvert fall det.

Anonymkode: 98114...879

Jeg og far er ikke sammen, og jeg prater ikke med hans nærmeste ofte. Jeg vet om noens status, men ikke alle. Vi vil jo ta hensyn, for min eks-svigermor vil sannsynligvis ikke overleve en korona-infeksjon.  Nå er det heldigvis ingen smitte i vår kommune pr nå, og jeg har derfor heller ikke alltid hengt med i restriksjonene eller vært veldig bekymret for sykdom. Men det er klart at jeg kjenner litt ekstra på ansvaret som vert😅

Annonse

Den perfekte mor, påan igjen skrev (17 timer siden):

Du har vel neppe folk i en konfirmasjon som er så fjerne at du ikke kan spørre hvordan det ligger an, det er helt naturlig.

Anonymkode: 0a9f7...530

• Opprett ny...