GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kom hjem fra Oslo nå. Helt sjokka. Folk overalt . Stappa fullt. Grisete på hotellet og fullt kaos på alle buffeer ! Får jeg ikke korona nå får jeg det aldri ! Rart smittetallene er så lave. 

Anonymkode: 9f56a...7d4

Det er vel neppe oslofolk som er problemet i de situasjonene du beskriver? Buffet er generelt ufyselig. En del folk har virkelig ikke skamvett. Som han som forsynte seg med salami med fingrene og så slukket dem rene. Og hun som syntes en meter avstand var stort så hun bare hoppet inn i keøn og opp på ryggen min omtrent... 

Anonymkode: 2c81d...295

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kom hjem fra Oslo nå. Helt sjokka. Folk overalt . Stappa fullt. Grisete på hotellet og fullt kaos på alle buffeer ! Får jeg ikke korona nå får jeg det aldri ! Rart smittetallene er så lave. 

Sånn har det vært i ukesvis. Det finnes ikke noe korona lenger. 

Anonymkode: 0e9ec...dbc

Blondzilla skrev (13 minutter siden):

Jeg bor i Oslo. I Holmenkollen. Vet ikke hvor du har oppholdt deg, men her er det ikke en kjeft. Alle er på hytta. 

Er vel neppe til Holmenkollen man kun oppholder seg hvis man er på Osloferie🤔 men du fikk i hvertfall sagt at du bor i Holmenkollen😂 og ja det er masse folk i Oslo sentrum!

Anonymkode: 3f1d9...1b1

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

De fleste i Oslo er vaksinert nå

Anonymkode: 93855...8e7

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ja, sånn blir det folk fra resten av landet (som ikke er vant til å forholde seg til avstandsregler) kommer hit på ferie og klumper seg sammen på Karl Johan. 

Anonymkode: f0cbf...f8e

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har lagt merke til det samme. Bor utenfor Oslo, men må gjennom sentrum hver dag på vei til jobb. Turistene har null smittevett. 

Anonymkode: 721f4...439

Østlendinger som er andre steder på ferie, har ikke smittevern de heller.

Anonymkode: 131f5...41e

Samme her i Lofoten. Masse turister og ingen av dem gidder å følge reglene. Vi stakk hjemmefra og dro til Sverige. Her er det faktisk overraskende nok dreis på ting😊 Mye mindre redd for å bli smitta her enn hjemme 

Anonymkode: 82eee...acc

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hmm…. Rart smittetallene er så lave. Kan det tenkes at korona er over og at vi kan slutte med pandemihysteri nå? Skjønner du ikke at det er derfor?  Vi er vaksinerte og kan leve som vanlig. Ingen har dødd av korona på lenge, ingen er lagt inn på sykehus. Når skal dere slutte å mase om dette?

Anonymkode: 5e2ff...1d5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hmm…. Rart smittetallene er så lave. Kan det tenkes at korona er over og at vi kan slutte med pandemihysteri nå? Skjønner du ikke at det er derfor?  Vi er vaksinerte og kan leve som vanlig. Ingen har dødd av korona på lenge, ingen er lagt inn på sykehus. Når skal dere slutte å mase om dette?

Smittetallene er lave fordi færre tester seg i ferien 

Annonse

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Er vel neppe til Holmenkollen man kun oppholder seg hvis man er på Osloferie🤔 men du fikk i hvertfall sagt at du bor i Holmenkollen😂 og ja det er masse folk i Oslo sentrum!

Anonymkode: 3f1d9...1b1

Haha. Viktig å vise seg frem. 😂😂😂

Anonymkode: 25a54...098

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Smittetallene er lave fordi færre tester seg i ferien 

Spiller vel ingen rolle hvor mange som tester seg!! Det er vel antall alvorlig syke og evt døde som er viktig. Og det er nesten ingen lenger.

Jeg bor i Bergen og leste nettopp en artikkel om hvor fornøyde turistene var fordi det ikke er noe som helst smittevern.

Jeg går fortsatt med munnbind på butikk og føler meg nærmest dum fordi jeg er en av svært få. Fatter ikke at det skal være så jævla vanskelig. Pga munnbindbruk har jo annen smitte gått ned dette året, så det burde være en selvfølge å bruke det fortsatt, spesielt blant mye folk.

Anonymkode: fbb9b...e5c

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i Bergen og leste nettopp en artikkel om hvor fornøyde turistene var fordi det ikke er noe som helst smittevern.

Jeg går fortsatt med munnbind på butikk og føler meg nærmest dum fordi jeg er en av svært få. Fatter ikke at det skal være så jævla vanskelig. Pga munnbindbruk har jo annen smitte gått ned dette året, så det burde være en selvfølge å bruke det fortsatt, spesielt blant mye folk.

Det er neppe bruken av munnbind som er årsaken. Med tanke på at 99 % (minst!) bruker det feil, tør jeg påstå at annen smitte har gått ned på grunn av de andre tiltakene. Altså avstand, begrenset besøk, spriting av hender og at folk faktisk holder seg mer eller mindre isolert når de kjenner seg syke. Jeg bor også i Bergen og nyter at jeg kan slippe munnbind, men jeg er nøye på de tiltakene som faktisk virker.

Anonymkode: f2eba...6e9

Slik er det overalt i hele landet der det er turister. Har folk ferie har de også ferie fra smittevern virker det som. Jeg er glad jeg alltid har likt å ha litt avstand rundt meg, så jeg klarer fint å ha litt avstand rundt meg og muligheten til å føytte meg litt. Jeg er heller ikke redd for å gi beskjed at folk er for nære.

Det som irriterer meg grønn nå er de litt eldre som er vaksinerte som nå tror de kan gjøre som de vil igjen. De skal bare… Hadde flere senest idag som klaget på de unge som ikke var noe flinke til å holde avstand eller bruke munnbind. Da sa jeg ganske rolig at de flinkeste i disse tider, de som er dårligst er de som sikkert er vaksinerte. Det virker som de tror de nå kan droppe meteren, men de kan være like mye bærere og smitte andre med deltavarianten som de unge kan. Deg ble to damer som da rygget tilbake og fikk hakaslepp. 
Jeg har tatt min mor noen ganger i sommer, hun har blitt som de eldre damene på jobb som jeg irriterer meg over. Hun skal bare, hun er vaksinert så det er jo ikke noe farlig lengre. Så da har jeg måtte minne henne på at hun kan smitte barnebarna sine som er i risikogruppa selv om ikke hun blir smitta. Nå har ene barnebarnet fått første dose, hun andre får det ikke før de senker aldergrensa for hvem som får vaksinen. Ungene har også snakket til henne noen ganger, de skjlnner ikke hvorfor hun må kline seg opp i mennesket før henne i køen i butikken. Hun har aldri gjort slik før, men nå skal hun nære. 

Anonymkode: 055e3...04f

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Uff. Nei. Bare nei. Etter at munnbind ble obligatorisk, eksploderte smitten. Tro hvorfor? Falsk trygghet og feil bruk.

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Spiller vel ingen rolle hvor mange som tester seg!! Det er vel antall alvorlig syke og evt døde som er viktig. Og det er nesten ingen lenger.

Nettopp! 

Smittevernet er ikke så ille bare folk som er dårlige hadde holdt seg hjemme. 
kan tildeles være enig i at det er møkkete enkelte steder. Gikk fra to restauranter/kafé  på Karl-Johan pga dårlig rydding mye gris på bordet

Anonne skrev (Akkurat nå):

Smittevernet er ikke så ille bare folk som er dårlige hadde holdt seg hjemme. 
kan tildeles være enig i at det er møkkete enkelte steder. Gikk fra to restauranter/kafé  på Karl-Johan pga dårlig rydding mye gris på bordet

Det var ikke betjeningens sin feil men folkene som hadde sittet der. Makan til gris.

var innom meny på city skulle kjøpe lunsj men salatdisken hvor du forsyner seg selv  så ikke bra ut. Kunder sjerpings . 

Jeg er helt enig med trådstarter. Var veldig overrasket da jeg var på hotellovernatting med kjæresten en natt for noen uker siden. Vi bor i Lillestrøm, og jeg var overrasket over hvor stor forskjell det var fra de to kommunene. Nå vet jeg jo ikke om det var turister eller fastboende da. Jeg hadde med meg munnbind, men merket at jeg brukte det sjeldnere og sjeldnere... Har forresten akkurat kommet fra ferie i en annen storby, og da bemerket jeg at heller ikke her hadde folk på munnbind i butikker osv. Folk hadde på munnbind i køer til attraksjoner. Det var bra. Er redd det blir et smittehopp til høsten. Samtidig er nok mange fullvaksinerte nå, og da gir munnbind kanskje ikke så stor effekt?

Anonymkode: 16b24...236

• Opprett ny...