Gå til innhold

Påkledning jenter/damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ferie, og i den forbindelse har vi vært en del rundt om kring.

Har lagt merke til en ting på jenter/damer i alderen ca 15-35 år som jeg lurer litt på.

Hvorfor kler de av dem som er litt store oftere mer utfordrende?
Veldig korte shortser, kjoler, skjørt, dype utringninger og så videre.

Dette er et nysgjerrig spørsmål, ikke tråkke ned de som veier-tråd.
Er stor selv..

Anonymkode: 8ed1e...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De syns vel de er fine slik, da? Hva skulle ellers grunnen være, tenker du? 

Anonymkode: c9306...673

Skrevet

Kan være at de kjøper en størrelse eller to for lite og det da ser både trangere og kortere ut?

Anonymkode: 5b1df...6a7

Skrevet

De blir fortere varmere enn slanke?

Anonymkode: b590e...9a7

Skrevet

Er du sikker på at de egentlog gjør det? Det kan jo være at de med litt mer former bare ser litt mer sex og utfordrende ut i akkurat det samme tøyet.

Anonymkode: ba9b5...b1b

Skrevet

Uforståelig..

Anonymkode: 43fff...722

Skrevet

Det gjør da virkelig de tynne også, men på store mennesker ser gjerne klærne mindre ut. Jeg merker i hvert fall noe lignende på topper. En venninne og jeg kjøpte make singleter, i samme størrelse. Problemet er at der hun er mer spedlemmet og med små bryster hvor toppen ser ganske anstendig ut (knapt nok utringning), ser det samme plagget veldig utringet ut på meg som har timeglassfigur med store bryster. 

Anonymkode: 6dd98...bd5

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til det samme som deg, men det jeg har sett er alle jentene og damene som går i veldig korte kjoler og skjørt, og ikke har lært seg å sitte med det. Spiste middag på en uterestaurant og hadde utsikt rett fram til stringtrusa til dame-30 og til venstre til den ene rumpeballen til jente -19. Ikke superlekkert noen av delene, egentlig. Så om du har døtre i korte kjoler, tips dem om at skjørtet krabber opp på sida når du sitter, og at det fort kan bli sikt rett hjem om du sitter som om du gikk i shorts. 

Anonymkode: 29ccc...55d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det gjør da virkelig de tynne også, men på store mennesker ser gjerne klærne mindre ut. Jeg merker i hvert fall noe lignende på topper. En venninne og jeg kjøpte make singleter, i samme størrelse. Problemet er at der hun er mer spedlemmet og med små bryster hvor toppen ser ganske anstendig ut (knapt nok utringning), ser det samme plagget veldig utringet ut på meg som har timeglassfigur med store bryster. 

Her er jo akkurat poenget til HI. Hvorfor kjøper du ikke toppen i din størrelse, der den ikke ser veldig utringet ut? Hvorfor kjøper du plagget i en mindre størrelse enn du trenger?

Anonymkode: 0ab19...4cc

Skrevet

Jeg har sett fenomenet på yngre store kvinner. De på 35+ kler seg gjerne i for store klær. Jeg synes det er supert at kvinner uansett fasong kler seg slik de ønsker. Jeg synes vel det ser jævlig ubehagelig ut å gå i for trange klær da.  Ingenting er verre å gå med enn en trang kort shorts. Jeg hater det. Det har jeg sett mange slanke kvinner med i sommer også. 
Hi, jeg tenker man ikke trenger å bry seg så veldig om hva andre velger. Kropp er topp. 😊

Anonymkode: fa813...951

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her er jo akkurat poenget til HI. Hvorfor kjøper du ikke toppen i din størrelse, der den ikke ser veldig utringet ut? Hvorfor kjøper du plagget i en mindre størrelse enn du trenger?

Anonymkode: 0ab19...4cc

Det ER jo min størrelse 🙄 Med store bryster ser nesten alt utringet ut. Jeg prøvde den i en større størrelse først, men da var den for vid om midjen. Jeg er like slank som venninnen min, jeg bare har større pupper og rumpe og fyller derfor klærne mine litt mer på de stedene. 

Skrevet

Fordi store puppar gjer at nesten einkvar topp ser utringa ut, og store lår gjer at shortsen ser kortare ut, sjølv om den sluttar på same stad på låret som eit smalt lår. På same måte som at ein smal pinne gjerne ser lenger ut enn ein tjukk pinne i same lengd. 

Anonymkode: ec18c...1e4

Skrevet

Det er nok noe med at kvinner med store bryst og hofter "bærer" klærne annerledes. Klærne sitter rett og slett på et annet vis og det er ikke alltid det er bedre med en større størrelse. 

Jeg er selv liten men med former og de største størrelsene blir noen ganger helt feil.

Skrevet

Fordi jeg kan velge mellom en topp som passer midjen og resten av kroppen, eller en topp som passer puppa og dermed blir ett telt på resten av kroppen! Da velger jeg heller litt mer utringning!

Anonymkode: 05391...ace

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fordi jeg kan velge mellom en topp som passer midjen og resten av kroppen, eller en topp som passer puppa og dermed blir ett telt på resten av kroppen! Da velger jeg heller litt mer utringning!

Nettopp! Hilsen en annen slank dame, men med fyldig brystparti. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Merkelig. Velger heller en litt vid topp, og ser nogenlunde påkledd ut.

Skrevet

Fordi de har mere selvtillit. 😊Jeg spader rundt på stranda, lett overvektig. Men jeg nærmer meg 40,så jeg blåser i hva andre tenker om meg. 😊Det er jeg for gammel til. 

Anonymkode: 770c2...cd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Merkelig. Velger heller en litt vid topp, og ser nogenlunde påkledd ut.

Man er da påkledd selv om man har litt utrigning. Hvis jeg må opp i størrelser som gjør at jeg ser "mer påkledd ut", må jeg gjerne opp både to og tre størrelser, og til og med da slipper jeg ikke unna litt utringning. Til gjengjeld vil da plagget være så stort og uformelig på resten av meg at jeg ser ut som om jeg veier minst 15 kg mer enn jeg gjør. Når man har timeglassfigur har man gjerne litt brede skuldre og hofter, samt store bryster, men også smal midje. Forsvinner midjen, ser man plutselig veldig mye større ut også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man er da påkledd selv om man har litt utrigning. Hvis jeg må opp i størrelser som gjør at jeg ser "mer påkledd ut", må jeg gjerne opp både to og tre størrelser, og til og med da slipper jeg ikke unna litt utringning. Til gjengjeld vil da plagget være så stort og uformelig på resten av meg at jeg ser ut som om jeg veier minst 15 kg mer enn jeg gjør. Når man har timeglassfigur har man gjerne litt brede skuldre og hofter, samt store bryster, men også smal midje. Forsvinner midjen, ser man plutselig veldig mye større ut også. 

Heller litt rund, men skikkelig kledd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Heller litt rund, men skikkelig kledd. 

Jeg er helt uenig. Heldigvis er det opp til meg selv hvordan jeg skal kle meg 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det ER jo min størrelse 🙄 Med store bryster ser nesten alt utringet ut. Jeg prøvde den i en større størrelse først, men da var den for vid om midjen. Jeg er like slank som venninnen min, jeg bare har større pupper og rumpe og fyller derfor klærne mine litt mer på de stedene. 

Men da blir den vel for liten rundt brystet?

Anonymkode: 3371d...eed

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Men da blir den vel for liten rundt brystet?

Anonymkode: 3371d...eed

Nei, den er ikke for liten, men det gir mer utrigning enn hos en med små bryster. Det sier seg vel nesten selv? Men dette er noe jeg av og til tror at bare oss med store pupper klarer å forstå. Alt ser mer "utfordrende" ut på oss, med unntak av klær som er altfor store eller helt formløse. Helt normale klær, og høyhalsede, som ser tekkelig ut på andre kvinner, kan ikke skjule store pupper. Venninnen min og meg er like høye, omtrent like store (kan bruke samme klær, vi låner av hverandre), begge slanke, men vi ser helt ulike ut i klærene fordi vi fyller dem ulikt. Sånn er det bare. Og jeg nekter faktisk å kle meg som et telt bare fordi jeg tilfeldigvis har store pupper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...