Gå til innhold

Flere bønder som sover for lite her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å gå å legge meg i tide, når jeg er ferdig for dagen i ti-elleve tida måååå jeg bare sitte oppe minst en time for å ha følelsen av å ha litt fritid. Men når jeg skal opp klokken 06 blir det jo altfor lite søvn... Pluss på å x antal netter der man må opp for å sjekke kalvingssjuke dyr.... Hva gjør dere? Klarer dere å få nok søvn? Evt leve uten noe fritid? 

Anonymkode: c8ea5...bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bonden legger seg kl. 22 hver kveld og står opp kl. 06. Jobber ute fra morgen til kveld, kun avbrutt av måltider og en og annen fotballkamp. Han er så heldig å være gift med meg, som tar meg av alt annet (unger, hus, hage, bil..). Og min dag starter også kl. 06.. 😊👍

Anonymkode: c8299...2ec

Skrevet

Her begynner bonden kl 08.00 etter at 9-åringen har reist på skolen, og jeg har reist på jobb (jeg reiser kl 06.40, og tar med de minste i barnehage). Han er inne igjen til middag og legging av de minste (da sniker jeg meg til en tur med hest og hund), for så å gå ut og jobbe til kl. bikker midnatt. Samvære, hva er det?🤪

Anonymkode: ac354...38b

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men det heter faktisk agronom.

Anonymkode: e5b0f...5c3

Skrevet

For meg høres det ut som et helt normalt liv, men jeg er ikke bonde.

Opp 6.10. I seng 23.30. I tillegg en god del nattevåk med kroniskt sykt barn. Så det blir veldig lite søvn.

Anonymkode: 72698...27e

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Bonde er et godt norsk hedersord! Men bonden her er også utdanna agronom. 

Anonymkode: c8299...2ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Alle bønder er ikke agronomer, alle agronomer er ikke bønder. En bonde er en bonde, uavhengig av om han eller hun har agronomutdanning. 

Anonymkode: 138d5...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...