Gå til innhold

Vil ikke til pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en gutt på 3.5 år som sier han vil til pappan sin også vil han ikke det... 

Pappan sliter økonomisk og det vet jeg guttungen merker for hver gang han skal til pappan så blir han rar og når han kommer hjem igjen så blir han veldig sårbar og gråter lett og mye.. Sier han vil til pappan sin og bare vil være hos han. Til å brått si at pappa er streng og pappa er sinna og at han bare vil være hos meg og min samboer.. 

Var en kveld han gråt mye etter helgen hos pappa. som bare er fra fredag til søndag annen hver helg, fordi pappan ikke har råd til noe annet. Men tilbake til det jeg skulle skrive. Jeg ringte han for å se om guttungen roa seg av den grunn.. 

Men da guttungen sa hei så bra te begge 2 ut i gråt.. Jeg spurte barnefaren senere om hvorfor han gråt.. Han savna guttungen og gråt fordi økonomien gikk så dårlig.. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Barnefaren spiser vist ikke noe nesten hele uka for å ha råd til mat når guttungen er der... 

Anonymkode: 5f9b0...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg først kuttet ut bidrag. Du har samboer, dere er to og klarer dere helt sikkert uten bidrag en stund (om han betaler det i dag). 

Dernest ville spurt om jeg får lov å hjelpe han til å se på økonomien. Alt fra forsikringer, mobil, tv og annet. Han kan også hente mat fra organisasjoner som Kirkens bymisjon og Frelsesarmeen. 

Håper dere har et godt forhold og at dere sammen kan finne gode løsninger slik at barnet slipper å føle så mye på det, og at pappaen kan spise seg mett sammen med sønnen. 

Anonymkode: 2adb4...c75

Skrevet

En 3 åring legger ikke merke til "dårlig råd" så lenge han får mat altså. Billig mat som kneip med syltetøy og pølse til middag er billig og overhodet ikke noe ungen vil reagere på.

Turer i parken, lekeplassen eller stranda er gratis og helt greit for en 3-åring .

Hadde ungen vært 13 år hadde han kanskje merket det, men en 3-åring merker det ikke om du ikke sier det.

Anonymkode: 4f721...b46

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

En 3 åring legger ikke merke til "dårlig råd" så lenge han får mat altså. Billig mat som kneip med syltetøy og pølse til middag er billig og overhodet ikke noe ungen vil reagere på.

Turer i parken, lekeplassen eller stranda er gratis og helt greit for en 3-åring .

Hadde ungen vært 13 år hadde han kanskje merket det, men en 3-åring merker det ikke om du ikke sier det.

Anonymkode: 4f721...b46

Faren går rundt og er lei seg og sint hele tiden han har add også, han liker verken grønnsaker og tar ikke imot hjelp.. Han drar på fylla isteden for å spare og kjøper tatoveringer, biler osv.. Guttungen er veldig følsom og jeg gikk ifra barnefaren pga han slo i bordet og tippa tørkestativet og skrek forran meg og guttungen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Da ville jeg først kuttet ut bidrag. Du har samboer, dere er to og klarer dere helt sikkert uten bidrag en stund (om han betaler det i dag). 

Dernest ville spurt om jeg får lov å hjelpe han til å se på økonomien. Alt fra forsikringer, mobil, tv og annet. Han kan også hente mat fra organisasjoner som Kirkens bymisjon og Frelsesarmeen. 

Håper dere har et godt forhold og at dere sammen kan finne gode løsninger slik at barnet slipper å føle så mye på det, og at pappaen kan spise seg mett sammen med sønnen. 

Han tar ikke imot hjelp.. Har sagt jeg kan se over men han sier nei.. Så sier han aldri noen er der for han utenom den nye kjæresten som har latt han ta opp lån med sikkerhet i leiligheten hennes.. Han betaler ikke regninger og jeg ba han i det vi flyttet fra hverandre at han burde svare men han kjøpte seg heller tatoveringer, bil, splitter ny telefon til 12000,- han har beltebøter og andre bøter han ikke har betalt.. Har gått flere mnd uten at han har åpnet postkassa.. 

Skrevet

Men altså, da er det jo ikke økonomi som er problemet, men fars oppførsel som skader din sønn. Bestill time på FVK og få klarhet i hvorvidt far er i stand til å ivareta sønnen annenhver helg akkurat nå. Kanskje holder det med noen timer på dagtid en stund, til han kommer seg på føttene igjen.

Anonymkode: c68b2...aeb

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men altså, da er det jo ikke økonomi som er problemet, men fars oppførsel som skader din sønn. Bestill time på FVK og få klarhet i hvorvidt far er i stand til å ivareta sønnen annenhver helg akkurat nå. Kanskje holder det med noen timer på dagtid en stund, til han kommer seg på føttene igjen.

Har gitt han beskjed om at hvid det ikke blir bedre snart så blir det litesamvær.. Fvk har vi time i august. Det har blitt verre etter guttungen var der 1 uke i ferien.. Faren kom 1 dag for sent pga jobb så avtaler vi 12 på lørdag så kom han 13.00 når hsn skulle levere hsn igjen kom guttungen hjem 18.. Alt for sent Når han legger seg 19

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har gitt han beskjed om at hvid det ikke blir bedre snart så blir det litesamvær.. Fvk har vi time i august. Det har blitt verre etter guttungen var der 1 uke i ferien.. Faren kom 1 dag for sent pga jobb så avtaler vi 12 på lørdag så kom han 13.00 når hsn skulle levere hsn igjen kom guttungen hjem 18.. Alt for sent Når han legger seg 19

Bra dere har fått time. Håper du har dokumentert alle uregelmessigheter. Foreslå at han har samvær noen timer på dagtid istedenfor hel helg. Lykke til!

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir litt tullete fra din side. At han leveres kl 18 med leggetid kl 19, er absolutt ingen krise. Å komme for sent å hente pga jobb (enkelttilfeller), burde heller ikke være et problem, så lenge han gir beskjed. 

Jeg får følelsen av at du i grunn ikke er så interessert i at sønnen deres skal være noe særlig hos sin far. 

Skrevet
19 hours ago, Anonym bruker said:

Hei har en gutt på 3.5 år som sier han vil til pappan sin også vil han ikke det... 

Pappan sliter økonomisk og det vet jeg guttungen merker for hver gang han skal til pappan så blir han rar og når han kommer hjem igjen så blir han veldig sårbar og gråter lett og mye.. Sier han vil til pappan sin og bare vil være hos han. Til å brått si at pappa er streng og pappa er sinna og at han bare vil være hos meg og min samboer.. 

Var en kveld han gråt mye etter helgen hos pappa. som bare er fra fredag til søndag annen hver helg, fordi pappan ikke har råd til noe annet. Men tilbake til det jeg skulle skrive. Jeg ringte han for å se om guttungen roa seg av den grunn.. 

Men da guttungen sa hei så bra te begge 2 ut i gråt.. Jeg spurte barnefaren senere om hvorfor han gråt.. Han savna guttungen og gråt fordi økonomien gikk så dårlig.. 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Barnefaren spiser vist ikke noe nesten hele uka for å ha råd til mat når guttungen er der... 

en 3,5 åring bestemmer ikke dette, så klart han skal til faren, men du kan kanskje lette litt for far også, og kuttet ut bidraget til han får bedre råd, så får han finne på noe hyggelig med gutten, man slutter ikke og sende barnet pga dette, da er det samværsabostasje fra din side

Anonymkode: 2accc...0a1

Skrevet

Tenker at når de økonomiske problemene ikke gjelder at han nødvendigvis har dårlig råd, men at han er dårlig til å prioritere pengene sine, da skal ikke HI la han slippe å betale bidrag altså. Først må far ta seg sammen og starte å prioritere riktig, istedenfor å bruke penger på tatoveringer og dyre telefoner. Hadde han prioritert riktig, men fortsatt hatt vansker med å kunne spise seg mett hadde det vært noe anna. Men da hadde han nok ikke betalt noe spesielt i bidrag heller. Bra dere har time på fvk! 

Anonymkode: 5587e...06b

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan forholdet mellom deg og barnefar er, men tenker umiddelbart at bare det å reise bort fra mamma / pappa når en er 3,5 år er vanskelig i seg selv ❤️ 
Det kommer nok automatisk reaksjoner etter en helg hos pappa, uavhenging av hvordan helgen har vært :) 

Men, kan du invitere han til deg dersom du tenker gutten din har mer behov for å se pappa? 

Eller tilrettelegge for at pappa kan ta han med seg ut på lekeplassen etter middag eller ligende? 

Snakk med han 🤩

Anonymkode: 2418c...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...