Gå til innhold

Kan jeg bli sammen med min tannlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga misforståelser på et annet forum. så spør jeg her. 

Mange sier det er ulovlig å bli sammen med sin tannlege, men er det det da? Fått god kjemi med min jevnaldrende tannlege. Aldri sikkert det blir noe, men å spørre om etiske regler er innafor. 

J29

Anonymkode: 5ef0d...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Usikker på reglementet men bytt tannlege, problem løst? Du går dit mest sannsynlig annet hvert år så kan ikke skjønne at det skal være en problemstilling? Dersom dere ender opp som par kan du jo bare bytte tilbake igjen dersom du ønsker det.

Anonymkode: d4533...1a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Usikker på reglementet men bytt tannlege, problem løst? Du går dit mest sannsynlig annet hvert år så kan ikke skjønne at det skal være en problemstilling? Dersom dere ender opp som par kan du jo bare bytte tilbake igjen dersom du ønsker det.

Anonymkode: d4533...1a4

Ei venninne sa det var omtrent like strengt som en pasient til lege. Men det er det ikke. Det står ingen regler rundt dette? Nå blir det helt sikkert aldri oss. 

Skrevet

Regner med du har fått en krush på en som er hyggelig, for deg oppmerksomhet, og får deg til å føle deg avslappet og spesiell. Husk at det er en del av jobben hans, å få pasientene til å føle seg trygge og komfortable. Han behandler Olga på 90 og Truls 25 på samme måte… 

Skal det bli noe aktuelt, må du jo se om dere kan treffes og vurdere hvordan han er da. Derfor det ikke er så lett å «starte» et forhold ut fra behandler/pasient, det er en ubalanse i rollene, og du har da bare møtt ham i rolle. Han har mulighet til å ha «makt» i relasjonen. Bytt tannlege, og be så fyren ut på date. 

Anonymkode: 69da1...0f1

Skrevet

Du må bytte tannlege først, han har en makt i forholdet som ikke er greit 

De har sikkert noen etiske retningslinjer på dette tannlegene også selv om regelverket ikke er like strengt som for legene. 

Anonymkode: cc466...603

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du må bytte tannlege først, han har en makt i forholdet som ikke er greit 

De har sikkert noen etiske retningslinjer på dette tannlegene også selv om regelverket ikke er like strengt som for legene. 

Så om jeg bytter og har vært hos han ett par ganger , så gjør det ikke noe? :)

Skrevet

På hjemstedet mitt mistet en tannlege jobben pga. dette for noen år tilbake. Var stor ståhei og kjør i media. 
Kjenner ikke regelverket, men hadde satt meg godt inn i det om jeg var dere …

Anonymkode: 45a6f...30c

Skrevet

Tanta mi giftet seg med sin tannlege. De har vært gift i over 10år ❤️

Anonymkode: 08cc8...42e

Skrevet

Altså, han er neppe interessert i deg. Du er en PASIENT. Jeg var hos verdens søteste, mest sjarmerende tannlege i fjor, hadde sju timer hos han og vi fikk god tid til å prate og le, og vi har mange av de samme interessene. Hadde jeg ikke forstått at han bare er en utrolig hyggelig fyr kunne jeg sikkert blitt interessert i ham. Men han var jo bare på jobb, og en del av jobben hans er å være hyggelig.

Ro deg ned.

Anonymkode: be175...f50

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Altså, han er neppe interessert i deg. Du er en PASIENT. Jeg var hos verdens søteste, mest sjarmerende tannlege i fjor, hadde sju timer hos han og vi fikk god tid til å prate og le, og vi har mange av de samme interessene. Hadde jeg ikke forstått at han bare er en utrolig hyggelig fyr kunne jeg sikkert blitt interessert i ham. Men han var jo bare på jobb, og en del av jobben hans er å være hyggelig.

Ro deg ned.

Slapp av. Det er jo like sannsynlig for å finne kjærligheten i tannlegestolen sol på et dansegulv om den faktiske kjemien er på plass. Begge er single og relativt unge. 

Skrevet
On 7/21/2021 at 11:19 PM, Anonym bruker said:

Mange sier det er ulovlig å bli sammen med sin tannlege, men er det det da? Fått god kjemi med min jevnaldrende tannlege. Aldri sikkert det blir noe, men å spørre om etiske regler er innafor. 

J29

er vel ikke ulovlig, men er han intresser da?

Anonymkode: afa11...1f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Slapp av. Det er jo like sannsynlig for å finne kjærligheten i tannlegestolen sol på et dansegulv om den faktiske kjemien er på plass. Begge er single og relativt unge. 

At dere begge er single og har god kjemi betyr ikke at han er interessert i deg. Som sagt, han er på jobb og du er pasienten hans. Du sier du har vært hos han "et par ganger". Husk at han treffer flere titalls pasienter i løpet av en uke, og sikkert har god kjemi med flere av dem. Han går nok ikke rundt og tenker på deg i hverdagen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

At dere begge er single og har god kjemi betyr ikke at han er interessert i deg. Som sagt, han er på jobb og du er pasienten hans. Du sier du har vært hos han "et par ganger". Husk at han treffer flere titalls pasienter i løpet av en uke, og sikkert har god kjemi med flere av dem. Han går nok ikke rundt og tenker på deg i hverdagen.

Nei han gjør nok ikke det. Jeg har bare fått et crush on på han. Vi er jo like gamle , heterofile begge to og et helt okei utseende på meg. Han er temmelig kjekk. Så helt absurd er det jo ikke om han liker meg. Slike ting kan vi ikke bestemme selv. Ser man noe som tiltrekker, så er det vanskelig å trenge det bort. 

Vi var helt alene i et lokal på kvelden, så er ikke rart det surret noen deilige tanker. Kanskje gjorde det på han også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei han gjør nok ikke det. Jeg har bare fått et crush on på han. Vi er jo like gamle , heterofile begge to og et helt okei utseende på meg. Han er temmelig kjekk. Så helt absurd er det jo ikke om han liker meg. Slike ting kan vi ikke bestemme selv. Ser man noe som tiltrekker, så er det vanskelig å trenge det bort. 

Vi var helt alene i et lokal på kvelden, så er ikke rart det surret noen deilige tanker. Kanskje gjorde det på han også. 

Hvordan i alle dager vet du at tannlegen din er heterofil? Har han sagt det?

Anonymkode: 5bdfe...4e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.7.2021 den 23.19):

J29

Dette vet han. Hvis ikke er han et kålhue og du er better off without

Anonymkode: f40a0...191

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette vet han. Hvis ikke er han et kålhue og du er better off without

Og.. hvor ofte er du egentlig hos tannlegen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Og.. hvor ofte er du egentlig hos tannlegen?

Spør du meg TS? 

Skrevet

Han kan miste jobbe, autorisasjonen og i aller verstefall risikere fengelsesstraff!

Anonymkode: 188b5...529

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (På 24.7.2021 den 12.21):

Han kan miste jobbe, autorisasjonen og i aller verstefall risikere fengelsesstraff!

Anonymkode: 188b5...529

Neinei. Det er leger som kan miste jobben sin, ikke tannleger. 

Endret av J_29
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.7.2021 den 15.36):

Tanta mi giftet seg med sin tannlege. De har vært gift i over 10år ❤️

Anonymkode: 08cc8...42e

Herlig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.7.2021 den 19.20):

Hvordan i alle dager vet du at tannlegen din er heterofil? Har han sagt det?

Jeg ser da det på bilder

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg ser da det på bilder

🤣 Stalker du han på nett?

Skrevet
J_29 skrev (2 timer siden):

Neinei. Det er leger som kan miste jobben sin, ikke tannleger. 

Helsepersonelloven gjelder for tannleger også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...