Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Jeg sprang så fort jeg klarer etter noen dyr som var på ville veier tidlegere i kveld og tråkket i et hull så jeg datt rett på haka, ordentlig svalestup, Nå er jeg stiv i nakken, og det gjør vondt å bøye seg til høyre. Jeg klarar heller ikke å se opp når jeg td sitter på do, får en merkelig tung følelse i nakken og skuldre... Tenker jo at det nok går over til i morgen. Men er dette slikt man bør få sjekket? Anonymkode: bcbbc...c1b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 Jeg synes du skal ta en telefon til legevakten, for i verste fall kan du ha fått et lite brudd i nakken, eller et prolaps. Ta telefonen, forklar at du sprang veldig raskt, snublet og landet på haka, fikk hodet bakover, at du nå har smerter, er stiv i nakken, smerter og problemer ved bevegelse og at du begynner å få en merkelig tung følelse i nakken og skuldrene. Da vil legevakten vurdere om du bør inn for bilder. I beste fall er du bare forslått, men har du en skade i nakken er det viktig å behandle det riktig fra starten. Ring legevakten nå, du! God bedring Anonymkode: 56258...1d1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg synes du skal ta en telefon til legevakten, for i verste fall kan du ha fått et lite brudd i nakken, eller et prolaps. Ta telefonen, forklar at du sprang veldig raskt, snublet og landet på haka, fikk hodet bakover, at du nå har smerter, er stiv i nakken, smerter og problemer ved bevegelse og at du begynner å få en merkelig tung følelse i nakken og skuldrene. Da vil legevakten vurdere om du bør inn for bilder. I beste fall er du bare forslått, men har du en skade i nakken er det viktig å behandle det riktig fra starten. Ring legevakten nå, du! God bedring Anonymkode: 56258...1d1 Takk for omtanken, jeg ringe ikke legevakt i gårkveld, det er så utrolig langt dit. Det er ikke så vondt i dag, kjennest ut som det er mest muskulært, så tror nok det går bra😊 Anonymkode: bcbbc...c1b
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Takk for omtanken, jeg ringe ikke legevakt i gårkveld, det er så utrolig langt dit. Det er ikke så vondt i dag, kjennest ut som det er mest muskulært, så tror nok det går bra😊 Anonymkode: bcbbc...c1b Jaja, det er jo ditt valg. Å velge å ikke ta en telefon til legevakten fordi "det er så utrolig langt dit", med det du beskrev i går kveld, det virker helt dustete, for å være ærlig. Men, men, det er din kropp og din fremtid. Skulle du likevel få langtidsproblemer pga. dette så vil du heller ikke få noe igjen på en ev. forsikring. Av og til lurer jeg på hvorfor folk spør om slikt, når de allerede på forhånd vet at de egentlig ikke gidder sjekke det likevel... Anonymkode: 56258...1d1
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Anonym bruker skrev (På 22.7.2021 den 17.21): Jaja, det er jo ditt valg. Å velge å ikke ta en telefon til legevakten fordi "det er så utrolig langt dit", med det du beskrev i går kveld, det virker helt dustete, for å være ærlig. Men, men, det er din kropp og din fremtid. Skulle du likevel få langtidsproblemer pga. dette så vil du heller ikke få noe igjen på en ev. forsikring. Av og til lurer jeg på hvorfor folk spør om slikt, når de allerede på forhånd vet at de egentlig ikke gidder sjekke det likevel... Anonymkode: 56258...1d1 Gikk til lege i går, han mente det ikke var grunn til å mistenke brudd så fikk voltaren og beskjed om å komme igjen på mandag om det ble verre. I dag så jeg plutselig at jeg er hoven på høyre side av halsen/nakken og det stråler smerte helt ut i høyre langfinger (men ikkje så mye at jeg ikke klarer å jobb i fjøset) og nedover vestre overarm på innside. Ringde legevakt i dag pga hevelsen. og de så jeg skulle se det an til mandag, var det verre da skulle jeg ta kontakt med fastlege. Så tror ikke det hadde gjort så mye til eller fra om jeg ringte legevakten onsdag kveld. Anonymkode: bcbbc...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå