Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Jeg har lenge slitt med å ta gode avgjørelser for meg selv (og nå barna) og har funnet ut hvorfor... tror jeg da. Da jeg var barn klarte jeg å ta gode valg pga mine foreldre sa hva som var best og ikke minst.. de var der når jeg "sto alene". Nå har jeg ingen å lene meg på. Jeg blir usikker på alt. I tillegg føler jeg meg sånn alene. Høres dette naturlig ut? Hvordan har du det? Er dette vanlig? Uansett alder? Godt voksne også? Anonymkode: 12c93...7b1
shewolf Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg har lenge slitt med å ta gode avgjørelser for meg selv (og nå barna) og har funnet ut hvorfor... tror jeg da. Da jeg var barn klarte jeg å ta gode valg pga mine foreldre sa hva som var best og ikke minst.. de var der når jeg "sto alene". Nå har jeg ingen å lene meg på. Jeg blir usikker på alt. I tillegg føler jeg meg sånn alene. Høres dette naturlig ut? Hvordan har du det? Er dette vanlig? Uansett alder? Godt voksne også? Anonymkode: 12c93...7b1 Dette høres veldig vanlig ut. Og kanskje har du hatt en mor eller far som har gitt litt mye styring når du skal ta valg, så du ikke stoler helt på egen evne til å ta valg. Men nå når du vet det. Let it go! Vær sterk i deg selv, gå med magefølelsen, stol på deg selv og drit i hva andre tenker! Du trenger selvtillit i valgene du tar, og du kan gjerne begynne i det små. Hva slags valg er det du sliter med?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 shewolf skrev (29 minutter siden): Dette høres veldig vanlig ut. Og kanskje har du hatt en mor eller far som har gitt litt mye styring når du skal ta valg, så du ikke stoler helt på egen evne til å ta valg. Men nå når du vet det. Let it go! Vær sterk i deg selv, gå med magefølelsen, stol på deg selv og drit i hva andre tenker! Du trenger selvtillit i valgene du tar, og du kan gjerne begynne i det små. Hva slags valg er det du sliter med? Jeg sliter med valg av bosted, og forhold til menn. Og i tillegg: arbeid. Men jeg klarer ikke å sitte alene i ettertid. Da blir jeg ensom og "ingen å gå til" Anonymkode: 12c93...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har lenge slitt med å ta gode avgjørelser for meg selv (og nå barna) og har funnet ut hvorfor... tror jeg da. Da jeg var barn klarte jeg å ta gode valg pga mine foreldre sa hva som var best og ikke minst.. de var der når jeg "sto alene". Nå har jeg ingen å lene meg på. Jeg blir usikker på alt. I tillegg føler jeg meg sånn alene. Høres dette naturlig ut? Hvordan har du det? Er dette vanlig? Uansett alder? Godt voksne også? Anonymkode: 12c93...7b1 Det jeg lurer mest på er hvorfor du tenker at du har tatt dårlige avgjørelser? Hvorfor tenker du det? Det er helt naturlig at det kan være vanskelig og kjennes ensomt ut å være alene om alle avgjørelser som aleneforsørger. Men har du ikke venner eller andre du kan drøfte ting med før du skal ta større beslutninger? Anonymkode: 0ccec...9c7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 De som har veldig overstyrende foreldre som ikke lar barna sine ta egne valg, kan bli uselvstendige voksne. De som har foreldre som støtter deres valg, blir ofte trygge på seg selv til å fortsette å ta egne valg. Men her er det forskjell fra person til person, noen blir selvstendige og går sine egne veier uansett om de får støtte eller ei. Noen klarer ikke å tro på seg selv, selv om foreldrene har gjort ting "riktig" og oppfordret til det. Anonymkode: 68d3b...4a4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): De som har veldig overstyrende foreldre som ikke lar barna sine ta egne valg, kan bli uselvstendige voksne. De som har foreldre som støtter deres valg, blir ofte trygge på seg selv til å fortsette å ta egne valg. Men her er det forskjell fra person til person, noen blir selvstendige og går sine egne veier uansett om de får støtte eller ei. Noen klarer ikke å tro på seg selv, selv om foreldrene har gjort ting "riktig" og oppfordret til det. Anonymkode: 68d3b...4a4 Så enkelt er det ikke. Gener har også stor betydning for personlighet og atferd. Anonymkode: 0ccec...9c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå