Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Jeg har en jente på 11.5 år. Hun sliter med lavt selvbilde og litt angst, vi får hjelp av Bup. Hun har til vanlig to bestevenner som hun er med på skolen, men det er ikke mye vi ser til de på sommeren. Hun har hatt bestevenninnen på besøk en del ganger og snakker en del med henne via snapchat og andre sosiale medier. Hun snakker også litt med bestekompisen via der, og de 3 "henger" litt på div sosiale medier. Men de er lite fysisk med hverandre og jeg kjenner at jeg får litt hetta. Jenta mi har ikke ofte lyst å finne på noe med vennene fysisk nå, men om hun gjør det, så har hun det veldig gøy. Og det kan fint gå to dager uten at de snakker med hverandre. Ila en dag så sitter hun mye på rommet sitt, tegner og koser seg, dette elsker hun. Å vere ute vil ikke hun, men når hun først er ute så koser hun seg. Om hun kunne bestemt, så hadde hun nok kun sittet på rommet sitt. Jeg vet at bestevenninnen gjør det samme. Jeg er litt nedstemt pga dette, for jeg føler sommeren går hus forbi og alt vi har brukt å gjøre sommeren, skjer ikke i år. Vi har dratt på ferie, vært på stranden når det har vært fint vær, ++. Men nå vil hun lite. Hvordan skal jeg opptre her? Skal jeg respektere at hun vil ha fred eller skal jeg prøve hardere å få henne med på ting? Er det vanlig at barn i denne alderen har slike faser? Hilsen bekymret og nedstemt mamma Anonymkode: e80f9...a06
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 Min datter på 11,5 år er helt lik. Ikke noe problem så lenge hun bare har det fint, og det har hun. Min har adhd og mye energi, så hun er en del utenfor huset og spiller basketball, så hun er ikke bare innendørs. Anonymkode: 9fd67...dd3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Det er du som bestemmer. Skaff deg ryggrad og ikke lag en inneunge. Anonymkode: 40ab4...d28
Ella-2 Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Hvis hun koser seg, så tenker jeg at det er greit. Og hun vet jo at hun har et par gode venner. Det er viktig. Du kan jo f. eks. foreslå hvis det er fint vær at dere kan spille et brettspill på terrassen, grille etc.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 Min datter er som din. Jeg syns det er trist å høre om alke som har huset fullt av barn, og barn som er ute med venner hele dagen. Jeg ønsker også det for min jente. Jeg tror hun ønsker seg litt flere venner, men er veldig selektiv når det kommer til hvem hun stoler på, og liker seg ikke i større grupper hvor det er mye i trigger - da vil hun heller være alene. Hun får holde på endel for seg selv, men vi finner på ting sammen hver dag. Vi går ut på tur, drar for å kjøpe is, bader, kjører på tur, ser serier sammen på tv osv. dørstokkmila kan være litt tøff, men det blir som regne kjekt når vi er i gang. Dersom noen melder henne for å finne på noe er hun ute av døra på to minutter - men hun vil ikke ta kontakt selv, fordi hun er tedd for å få nei. Jeg forsøker å få henne til å forstå at det må gå begge veier fir at hun skal fortsette å få invitasjoner Kjenner veldig godt til den følelsen du sitter med som namma 😊 Anonymkode: dc336...55f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2021 #6 Skrevet 22. juli 2021 Vi havnet ufrivillig i denne situasjonen pga allergi. Vi har hatt noen år hvor vi ikke kan gå på utsiden av døren hele sommeren. Det er en liten sorg å gå fra den solbrune jenta som løp, badet og syklet hele sommeren til en huleboer som knapt forlater huset. Prøver å fokusere på det positive. Hun elsker å tegne, male og gamer en del. Blitt kjent med mange over det store internettet, prater engelsk som om det er morsmålet. Hun har nå like mange venner på nettet som i det virkelige liv. Vi holder litt øye med dette, for i den virtuelle verden er det ikke like trygt som nabojenta som ringer på døra. En skal være veldig obs og gå mange runder rundt nettvett. Anonymkode: e842a...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå