Gå til innhold

Hva i svarte feiler det voksne folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på facebook at bestefar døde i dag! 😢

Anonymkode: aa1b2...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vært borte i det samme. Leste i avisa at min bror var død. Ingen ringte meg... 

Anonymkode: 2fa1f...34d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Oj, det er ikke bra. Skjedde det samme med bestefaren til manmen min, vi visste om det, men hadde ikke rukket å gi beskjed til alle, naturlig nok. Var en fetter av min mann som la det ut på face, og min mann ble oppringt av en serdeles sint halvsøster. Ikke han sin feil i det hele tatt. Syns det er en uting at alt skal ut på FB.

Kondolerer så mye💕

Anonymkode: dee0d...0eb

Skrevet

🙁 Ikke greit, ❤️

Anonymkode: 1c96a...1c7

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme. Kusinen min spredte det til familien. Hun var der da det skjedde, og la det ut 30 min etter

Anonymkode: 04d9e...e59

Skrevet

En skulle tro dette var noe som hørte den yngre genrasjon til, at de legger ut og deler før de tenker seg om. Men det er slik med voksne også. Dele bilder uten å spørre om det er greit, dele opplysninger som andre ikke vil dele eller burde ha blitt informert om først osv. 

Jeg tok ett valg om å være minst mulig på sosiale media når det meste jeg fikk vite om mitt siste samlivsbrudd skjedde via nett. Jeg var ganske langt bak i rekken som fikk vite at jeg hadde ett samlivsbrudd, hva jeg fikk av møbler og inventar. Dette var oppysninger for hele verden før jeg fikk vite noe. Ganske morsomt når ungene får vite via venner hva som skjer hjemme før vi vet noe, helt tragisk hvor lite gjennomtenkte folk har blitt. Alt skal bare deles og legges ut før de tenker.

Anonymkode: 6708f...a7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En skulle tro dette var noe som hørte den yngre genrasjon til, at de legger ut og deler før de tenker seg om. Men det er slik med voksne også. Dele bilder uten å spørre om det er greit, dele opplysninger som andre ikke vil dele eller burde ha blitt informert om først osv. 

Jeg tok ett valg om å være minst mulig på sosiale media når det meste jeg fikk vite om mitt siste samlivsbrudd skjedde via nett. Jeg var ganske langt bak i rekken som fikk vite at jeg hadde ett samlivsbrudd, hva jeg fikk av møbler og inventar. Dette var oppysninger for hele verden før jeg fikk vite noe. Ganske morsomt når ungene får vite via venner hva som skjer hjemme før vi vet noe, helt tragisk hvor lite gjennomtenkte folk har blitt. Alt skal bare deles og legges ut før de tenker.

Den yngre generasjon utviser mye med nettvett en de middelaldrende på 40+. Der deles det bilder av barn og barnebarn over en lav sko, de opplyser ‘hele verden’ om at de er bortreist og de kommenterer helt vilt. 

Hi, kondolerer med bestefar. 

Anonymkode: 2c8a4...6b8

Skrevet

Min erfaring er at barn og unge får ganske god opplæring i nettvett, mens mange som er 40-60 år og bare fikk sosiale medier i fanget elsker oppmerksomheten og legger ukritisk ut (som min mamma)

Jeg tror man bare må si det til folk jeg altså, si rett til personen som har lagt det ut at du synes det var kjempeleit å få vite om dødsfallet på den måten. Folk begynner ikke tenke om de ikke blir fortalt at de må gjøre det...

Kondolerer. Så leit å miste noen nære.

Anonymkode: ca3ad...aa1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Generasjonen 40+ når ikke ungdommen opp til storetåa engang hva nettetikette angår.

Anonymkode: f66c7...02a

Skrevet

Det er rimelig mange bloggere under 40 år som viser særdeles dårlig nettvett, også de med barn.

Jeg har to søsken som venner, da de mistet ene forelderen sin valgte de å ikke skrive noe om det på fb. Alle som kjenner dem godt vet jo at de er ganske private når det kommer til slike ting, de bretter aldri livene og følelsene sine ut til "alle". Likevel valgte flere tilsynelatende nære venner å kondolere dem på fb, og flere og flere kastet seg på det samme. Ingen av søsknene kommenterte noen av kondolansene/kommentarene folk kom med, likevel fortsatte enkelte å skrive flere kommentarer. Helt håpløst!

Kjære HI, så trist måte å få vite at din bestefar er gått bort. Jeg håper du har andre fornuftige folk rundt deg. Jeg har opplevd å bli holdt borte fra min ene besteforelders dødsleie, ikke bli fortalt om det før h*n lå i koma. Det var forferdelig for meg, da jeg stod denne nærere enn mange av dennes egne barn (iflg. besteforelder selv). Men det var gjerne derfor jeg også ble presset ut av familien, antar jeg. Min måte å takle det på var å minne meg selv på at ingen, uansett hvor tankeløse de er, kan endre det forholdet som jeg og denne besteforelderen hadde. Uheldige omstendigheter skapt av andre endrer ikke hvor glad vi var i hverandre og hvor nære vi var. Med de tankene følte jeg at jeg fikk mer styrke. Kanskje du kan greie å tenke litt i de baner også, HI. Det er ofte i kriser mange viser sine beste eller verste sider, og ikke alle kommer like godt ut av det. Så prøv å fokusere på alle de gode minnene du har, all gleden du har hatt med din bestefar, alt som er godt<3

Anonymkode: 10eba...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...