Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Vi har familie og venner i Tyskland. Noen er direkte berørt av flommen. De forteller at både de og mange andre ikke er forsikkret mot flom. Det er vistnok vanlig at det er unntatt fra forsikkringen for at ikke forsikkringspremien skal bli for høy. Den ene familien har mistet det meste. De håper selvfølgelig på hjelp fra myndighetene, men det er uavklart. Vi har en del sparepenger. Ville dere forventet mye økonomisk hjelp fra venner og bekjente? Anonymkode: da3c0...9be
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 En helt absurd situasjon som er vanskelig å sette seg inn i. Jeg ville ikke forventet en eneste krone fra verken venner eller familie. Om noen hadde gitt brukte ting de ikke lenger brukte, ville jeg blitt veldig takknemlig, men det er heller ikke noe jeg hadde forventet. Anonymkode: df982...193
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): En helt absurd situasjon som er vanskelig å sette seg inn i. Jeg ville ikke forventet en eneste krone fra verken venner eller familie. Om noen hadde gitt brukte ting de ikke lenger brukte, ville jeg blitt veldig takknemlig, men det er heller ikke noe jeg hadde forventet. Anonymkode: df982...193 Spørsmålet er om vi kan bidra med egenkapital, fortrinnsvis over 200.000,-, helst nærmere en million. Vi hat forsåvidt muligheten, men jeg synes det er vanskelig å si ja, likevell. Det bøir i tilfelle et lån med i praksiss ingen sikkerhet. Anonymkode: da3c0...9be
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Når man som voksen velger å ikje forsikre seg mot noe man vet kan skje så tenker jeg de har vært jævlig dumme. Jeg hadde bidratt med svært lite penger. Mine sparepenger er mine. Ville tilbudt husly og kanskje noen tusen til det nødvendige. Resten får de fikse selv. Anonymkode: cbca8...666
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 Har de virkelig spurt dere om å låne? De har valgt å utelate flom fra forsikringen for å få billigere regning der, også forventer de å låne egenkapital av dere når flommen kom? Det er frekt synes jeg. Nei, jeg hadde ikke forventet pengehjelp i det hele tatt. Jeg hadde blitt glad for nødhjelp i form av brukte klær og utstyr, men ingenting annet Jeg hadde heller ikke gitt. Hadde svart at jeg selvfølgelig har vondt av de, og kan bidra med noe nødhjelp og sende noen tusen til det mest nødvendige, men jeg hadde sagt jeg ikke hadde mulighet til å hjelpe utover det. Mine sparepenger er til meg og mine barn (men akkurat det hadde jeg ikke sagt da, jeg hadde sagt jeg ikke hadde mulighet) Anonymkode: a0963...141
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har de virkelig spurt dere om å låne? De har valgt å utelate flom fra forsikringen for å få billigere regning der, også forventer de å låne egenkapital av dere når flommen kom? Det er frekt synes jeg. Nei, jeg hadde ikke forventet pengehjelp i det hele tatt. Jeg hadde blitt glad for nødhjelp i form av brukte klær og utstyr, men ingenting annet Jeg hadde heller ikke gitt. Hadde svart at jeg selvfølgelig har vondt av de, og kan bidra med noe nødhjelp og sende noen tusen til det mest nødvendige, men jeg hadde sagt jeg ikke hadde mulighet til å hjelpe utover det. Mine sparepenger er til meg og mine barn (men akkurat det hadde jeg ikke sagt da, jeg hadde sagt jeg ikke hadde mulighet) Anonymkode: a0963...141 Dette! Jeg hadde bidratt i krisen slik at de kunne få erstatte det mest nødvendige, men å bidra med egenkapital når de selv har valgt å spare penger på forsikring hadde jeg ikke gjort. Har de virkelig spurt om det? Anonymkode: e4306...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå