Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Nå i ferien er jeg en dårlig mor. Jeg har snakket om dette til helsestasjonen mange ganger, fastlegen, familivernkontoret og barnevernet. Jeg får ikke hjelp, jeg klarer ikke barna alene dessverre. Hva skal til for å få hjelp egentlig? Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 De fleste som sier de er en dårlig mor er ikke det, men heller stiller for store krav til seg selv. Hva er grunnen til at du mener du er en dårlig mor? Anonymkode: fd3b4...88a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De fleste som sier de er en dårlig mor er ikke det, men heller stiller for store krav til seg selv. Hva er grunnen til at du mener du er en dårlig mor? Anonymkode: fd3b4...88a Jeg merker jo selv at jeg blir sint osv. Jeg syns selv at det ikke er grei oppførsel av meg selv. Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg merker jo selv at jeg blir sint osv. Jeg syns selv at det ikke er grei oppførsel av meg selv. Anonymkode: d6139...ba9 Godt du ser det selv da. 😊Mange som ikke evner å se seg selv, men det gjør du. Første skritt er tatt. 😊 Den som kan hjelpe deg, er deg selv. Du som må endre tankegang. ❤️ Anonymkode: b6d48...16d
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 Du klarer ikke å ta deg av barna dine når du må ha dem hjemme? Da må du faktisk bare ta deg sammen. Ingen trenger å hjelpe deg med det. Hvor mange barn har du? Anonymkode: 71655...b27
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du klarer ikke å ta deg av barna dine når du må ha dem hjemme? Da må du faktisk bare ta deg sammen. Ingen trenger å hjelpe deg med det. Hvor mange barn har du? Anonymkode: 71655...b27 Jeg har 5 små jeg må ta meg av. Alene. Døgnet rundt. Ta meg sammen gjør jeg hver dag. Men jeg er bare et menneske. Jeg har begrenset kapasitet 😭 Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #7 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Godt du ser det selv da. 😊Mange som ikke evner å se seg selv, men det gjør du. Første skritt er tatt. 😊 Den som kan hjelpe deg, er deg selv. Du som må endre tankegang. ❤️ Anonymkode: b6d48...16d Tankegangen hjelper ikke på utfordringene Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #8 Skrevet 21. juli 2021 Jeg kjenner også at jeg kan føle meg som en dårlig mor i ferier. Jeg er høysensitiv utadvendt introvert. Elsker å være sammen med andre, men blir fryktelig sliten. Har stort behov for alenetid for å hente meg inn, ellers øker både fibrosmertene, migrenen og tinnitusen. I ferier er vi oppå hverandre hele tiden, jeg får ikke ro. Selv om jeg bare har ett barn og han ikke er særlig krevende. Men er alene med han og nå i ferien har vi besøk av min bror m/familie. I dag har jeg sendt bror m/familie ut av huset, sønnen min (8 år) ville være hjemme. Nå har jeg sagt at jeg må ha litt tid for meg selv, han sitter med nettbrettet. Så da ligger jeg i senga og taster i vei på tlf. Jeg har (kanskje) innsett at jeg ikke er en dårlig mor, men jeg har en del "greier" som gjør at ferier er slitsomt. Du som er alene med 5 små, har all min medfølelse! Ferie med barn er ikke ferie, pleier jeg å si. Ferie for meg er å få slappet litt av og hente meg litt inn. Det får man ikke gjort (alene) med barn. Jeg ville førsøkt å høre med familie og venner om noe barnepass innimellom. Ikke alle, men noen, så du har færre å forholde deg til i noen timer. Pass til de yngste og sett de eldste med nettbrett eller film og sleng deg litt på sofaen. Avhengig av alder, kan du si at det ikke er lov å si "mamma" på 15 min. Anonymkode: bf85a...f65
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har 5 små jeg må ta meg av. Alene. Døgnet rundt. Ta meg sammen gjør jeg hver dag. Men jeg er bare et menneske. Jeg har begrenset kapasitet 😭 Anonymkode: d6139...ba9 Hva slags løsning ser du for deg da? Du har valgt å sette disse barna til verden, de har ikke valgt å komme til en kaos-familie. Anonymkode: 71655...b27
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #10 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hva slags løsning ser du for deg da? Du har valgt å sette disse barna til verden, de har ikke valgt å komme til en kaos-familie. Anonymkode: 71655...b27 Jeg fikk de ikke alene...... Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #11 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg kjenner også at jeg kan føle meg som en dårlig mor i ferier. Jeg er høysensitiv utadvendt introvert. Elsker å være sammen med andre, men blir fryktelig sliten. Har stort behov for alenetid for å hente meg inn, ellers øker både fibrosmertene, migrenen og tinnitusen. I ferier er vi oppå hverandre hele tiden, jeg får ikke ro. Selv om jeg bare har ett barn og han ikke er særlig krevende. Men er alene med han og nå i ferien har vi besøk av min bror m/familie. I dag har jeg sendt bror m/familie ut av huset, sønnen min (8 år) ville være hjemme. Nå har jeg sagt at jeg må ha litt tid for meg selv, han sitter med nettbrettet. Så da ligger jeg i senga og taster i vei på tlf. Jeg har (kanskje) innsett at jeg ikke er en dårlig mor, men jeg har en del "greier" som gjør at ferier er slitsomt. Du som er alene med 5 små, har all min medfølelse! Ferie med barn er ikke ferie, pleier jeg å si. Ferie for meg er å få slappet litt av og hente meg litt inn. Det får man ikke gjort (alene) med barn. Jeg ville førsøkt å høre med familie og venner om noe barnepass innimellom. Ikke alle, men noen, så du har færre å forholde deg til i noen timer. Pass til de yngste og sett de eldste med nettbrett eller film og sleng deg litt på sofaen. Avhengig av alder, kan du si at det ikke er lov å si "mamma" på 15 min. Anonymkode: bf85a...f65 Det er umulig. Er derfor jeg klager. Men tusen takk for forståelsen ☺ ferien er ikke ferie nei. Det er helt sikkert Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 Ansett en barnevakt. Send dem på sommerleir. Bruk barnehage og sfo når det er åpent. Stereliser deg. Send dem til far. Anonymkode: 33735...dfb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk de ikke alene...... Anonymkode: d6139...ba9 Men hvilken løsning ser du for deg da? Å fortsette å utsette barna for en dårlig mor er ikke et alternativ. Anonymkode: 71655...b27
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men hvilken løsning ser du for deg da? Å fortsette å utsette barna for en dårlig mor er ikke et alternativ. Anonymkode: 71655...b27 Huff nei. Er akkurat det. Jeg vet ikke 😭 Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ansett en barnevakt. Send dem på sommerleir. Bruk barnehage og sfo når det er åpent. Stereliser deg. Send dem til far. Anonymkode: 33735...dfb Jeg kan prøve å få tak i betalt barnevakt. Barnehagen er stengt. Jeg er sterilisert Far er ikke et alternativ Anonymkode: d6139...ba9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan prøve å få tak i betalt barnevakt. Barnehagen er stengt. Jeg er sterilisert Far er ikke et alternativ Anonymkode: d6139...ba9 Da gjør du det. Om ikkd annet får du sikkert tak i noen gjennom mav som vil ha sommerjobb. Det er sent, men ofye noen ungdomer som vil jobbe. Anonymkode: 33735...dfb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 Hm det er jo rart du ikke skal få noe hjelp. Til og med barnevernet har du snakket med sier du. Det kan jo virke som du ikke har fått vist dem hvor vanskelig du har det siden de ikke reagerer. Du må nok vise dem hvor nær du er å kollapse, gråt gjerne i telefonen og fortell at du er nær ved å bli helt rabiat og ikke helt vet hva du er i ferd med å gjøre med de. Da bør de vel reagere tenker jeg. Anonymkode: df161...fc3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 Du har fått 5 barn uten at det er en far i bildet? 5 barn er sinnsykt mange i dagens samfunn, og er kun for veldig rike og "spesielt interesserte". Vi andre som verken har tid, råd eller krefter, får bare f eks to stk. Selv om man i utgangspunktet kanskje kunne tenke seg en stor ungeflokk, forstår man jo at det blir MYE jobb og veldig dyrt! Om man ikke greier å ta seg av barna, så er det jo per definisjon omsorgssvikt. Men tenker at om du ikke vil overlate barna til barnevernet, har du kun en mulighet: TA DEG SAMMEN! Ta deg selv i nakken, snakk hardt til deg selv: minn deg selv på at det var du selv som valgte å sette 5 barn til verden! Selv om det var en mann med i unnfangelsesøyeblikket, er det faktisk som oftest slik at det er vi kvinner som til syvende og sist blir sittende med ansvaret! Derfor må vi kvinner tenke oss godt og nøye om før vi velger å sette barn nr 3, og 4 og 5 til verden! Så det du skal gjøre er å ikke gruble så mye, sett hjernen i "fri" og bare utfør de oppgaver som en stor ungeflokk innebærer. Alle tanker om at det er slitsomt og at du trenger fri, skyver du unna. Årene går fort, du holder ut og snart er barna store. Neste sommer planlegger du bedre. Forutenom barnehage og SFO, sjekk om det er f eks sommerklubb eller leir som noen av ungene kan delta på. Kontakt Røde kors e.l for å høre om det finnes noen aktiviteter som kan være aktuelle. Helsestasjonen kan ha informasjon om tilbud. Homestart e.l kan ha tilbud du kan benytte deg av. Kanskje kan du få en fast person som kan komme hjem til dere å ha barna en ettermiddag mens du sover/drar på kafé, svømming eller hva du nå måtte ønske. Hold ut! Lykke til! Anonymkode: cda0e...95a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har 5 små jeg må ta meg av. Alene. Døgnet rundt. Ta meg sammen gjør jeg hver dag. Men jeg er bare et menneske. Jeg har begrenset kapasitet 😭 Anonymkode: d6139...ba9 Kan de eldste barna hjelpe til? Man du leie vaskehjelp og noen til å ta med barna på lekeplassen? Anonymkode: bd31d...f3f
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #20 Skrevet 21. juli 2021 Uff, hvis det er deg med mann som har asberger, så blir jeg mer og mer bekymra. Har du familie som kunne hatt en eller to av barna boende hos seg? En slik avtale vil være mindre belastende enn om barnevernet går for omsorgsovertakelse Anonymkode: 0eb62...d35
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #21 Skrevet 21. juli 2021 Juli er betalingsfri måned i barnehagen, bruk de pengene til å betale en tenåring for å være barnevakt. Sett inn en stillingsannonse på finn, du får garantert mange søkere Anonymkode: fe07a...1b3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #22 Skrevet 21. juli 2021 Hvor gammel er barna? Anonymkode: c26eb...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå