Gå til innhold

Dere som jobber i helsebransjen og ikke ønsker å ta vaksine

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo dette som er latterlig. Hvis vaksinen beskytter mot sykdommen, hva er de fullvaksinerte redd for da? De er jo beskyttet.

Anonymkode: 519ae...2d8

Er du seriøs??? De er redd for å smitte andre. Selv om man er beskyttet, er man ikke 100 % beskyttet, og man kan derfor fortsatt bli smittet og smitte andre (f.eks. barn).

Anonymkode: 44afa...c7e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er du seriøs??? De er redd for å smitte andre. Selv om man er beskyttet, er man ikke 100 % beskyttet, og man kan derfor fortsatt bli smittet og smitte andre (f.eks. barn).

Men da må man  sitte hjemme for evig tid. For koronaviruset vil ikke forsvinne, og man  kan alltid bli smittet, både av fullvaksinerte og uvaksinerte. 

Anonym bruker skrev (På 22.7.2021 den 0.40):

Vi har to sykepleiere som ikke er vaksinert hos oss. Aldri tenkt over det. Vaksiner er frivillig og sånn skal det være. Ikke hørt noe om at andre reagerer heller. Også her har disse brukt munnbind lenger og i perioder med smittetrykk lenger enn oss. Pasientene bryr seg da heller ikke og vi har fra 16-100 år. Fiks arbeidsmiljøet er mitt tips. Få informasjon om situasjonen på agendaen og ta med alle aspekter. Jeg er fullvaksinert for covid , men lot være på svineinfluensa- mine valg er basert på kunnskap og tilgjengelig forskning. Ingen har noe med dette.

Anonymkode: eca9c...ced

Hvordan vet du at pasientene ikke bryr seg om dere er vaksinerte eller ikke?

Anonymkode: 0c4e7...55d

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men da må man  sitte hjemme for evig tid. For koronaviruset vil ikke forsvinne, og man  kan alltid bli smittet, både av fullvaksinerte og uvaksinerte. 

Ja, men det går an å være forsiktig enda en tid, selv om man er fullvaksinert. Poenget er at vaksinen ikke gjør at man plutselig bør leve 100 % som før, og grunnen er at det enda er litt for stor risiko for å spre smitte videre. Dette vil komme seg når enda flere er vaksinert. 

Jeg er helsepersonell og holdt ut nesten i 3 måneder, fikk så mye mas fra jobben. Det er frivillig, men du må tenke på deg  og de som er rundt deg.

Vi er 5 ansatte og jeg var siste og de andre hadde tatt 2 doser. Til slutt jeg bare tok denne. Angrer at jeg tok den, men heller bedre ta denne imens staten sier det er frivillig. Blir vondere å ta denne dersom senere at man blir tvunget til å ta den som noen land har startet med. 

Anonymkode: 8907a...8b2

Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke? Stoler du ikke på vaksinen?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo dette som er latterlig. Hvis vaksinen beskytter mot sykdommen, hva er de fullvaksinerte redd for da? De er jo beskyttet.

Følger dere ikke med i det hele tatt, eller er dere bare ute etter å krangle?

Anonymkode: 0c285...e95

Annonse

Anonym bruker skrev (På 21.7.2021 den 7.14):

Guri land, damer, dere er råsterke! Respekt, virkelig. 

Jeg har ikke så mye å si, annet enn at jeg heier på dere, og håper ikke dere bukker under for presset. 

💪👏❤️

Anonymkode: e0a36...977

Takk, denne varmet oppi all motstanden❤️

Anonymkode: a853a...b06

Anonym bruker skrev (På 23.7.2021 den 22.27):

Jeg er helsepersonell og holdt ut nesten i 3 måneder, fikk så mye mas fra jobben. Det er frivillig, men du må tenke på deg  og de som er rundt deg.

Vi er 5 ansatte og jeg var siste og de andre hadde tatt 2 doser. Til slutt jeg bare tok denne. Angrer at jeg tok den, men heller bedre ta denne imens staten sier det er frivillig. Blir vondere å ta denne dersom senere at man blir tvunget til å ta den som noen land har startet med. 

Anonymkode: 8907a...8b2

Vi blir neppe tvunget, men pliktet…på den måten at vi kan bli omplassert eller må skifte jobb om vi nekter. Så på mange måter oppleves det jo som tvang.

Jeg har tenkt denne tanken selv. At det kanskje er bedre å ta den nå før jeg havner i en større konflikt og føler meg ‘straffet’ ved å bli tilnærmet ‘tvangsvaksinert. Samtidig innser jeg at om jeg melder meg opp for å ta vaksine nå etter alt presset, så blir det jo en form for følelse av tvang det også. ‘Frivillig tvang’😔 Og denne følelsen av tvang tror jeg mange kjenner seg igjen i..

Anonym bruker skrev (På 24.7.2021 den 0.11):

Følger dere ikke med i det hele tatt, eller er dere bare ute etter å krangle?

Du svarer ikke. Du bare slenger rundt deg med drit. Typisk dette forumet. Jeg lurer oppriktig - har du et svar?

Anonym bruker skrev (På 23.7.2021 den 21.27):

Vaksinen gir en god beskyttelse, men ikke 100%. Man kan fortsatt bli syk, komme på sykehus og smitte amdre. Sansynligheten er mye mindre, men den er der og jo mer smitte i samfunnet jo større fare for å få det også som vaksinert.

I tillegg er faren for at det kommer nye mutasjoner som vaksinen virker dårligere mot. Jo flere uvaksinerte og jo mer smitte, jo større sjanse for at det skjer.

Anonymkode: 27c7c...49b

Hos oss er de fleste vaksinerer, men det er likevel en andel uvaksinerte, inkludert leder. Så presset er heldigvis ikke stort. Brukergruppen vår er helt friske med streke immunforsvar.

Respekt til dere som klarer å stå imot presset 👏👏👏

Tenk at du er et godt forbilde for andre, også dine barn. Her viser du dine barn at du har ryggrad. Når de blir presset til å gjøre noe de ikke vil, så har de deg å se opp til.

Dersom man tar vaksinen, så bør grunnen være at man tar det for seg selv. Altfor ofte hører jeg andre si at de tok vaksinen pga press fra andre. Det mener jeg blir feil. 

Personlig har jeg heller ikke tatt vaksinen, enda. Jeg vil se an situasjonen. Jeg vil vente litt. Føler dette presset fra andre også. Men som sagt, skal jeg ta vaksinen så er det fordi jeg vil ta den, og ikke fordi andre presser meg.

Stå på ditt 👏 du er sterk 👏

Anonymkode: 2be6d...a2c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vaksinen gir en god beskyttelse, men ikke 100%. Man kan fortsatt bli syk, komme på sykehus og smitte amdre. Sansynligheten er mye mindre, men den er der og jo mer smitte i samfunnet jo større fare for å få det også som vaksinert.

I tillegg er faren for at det kommer nye mutasjoner som vaksinen virker dårligere mot. Jo flere uvaksinerte og jo mer smitte, jo større sjanse for at det skjer.

De andre variasjoner er faktisk ikke så farlige. Hvor mange er innlagt på sykehus nå? Et ting er å være smittet, men det i seg selv er ikke farlig. 

Nå hører vi også oftere om vaksinerte som blir smittet, dvs. Vaksinen beskytter ikke...

Annonse

De andre variasjoner er faktisk ikke så farlige. Hvor mange er innlagt på sykehus nå? Et ting er å være smittet, men det i seg selv er ikke farlig. 

Nå hører vi også oftere om vaksinerte som blir smittet, dvs. Vaksinen beskytter ikke...

Selv om du ikke blir alvorlig syk kan du smitte andre, også uvaksinerte.

Hvordan du kommer frem til at vsksinen ikke beskytter må du gjerne forklare.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tenk at du er et godt forbilde for andre, også dine barn. Her viser du dine barn at du har ryggrad. Når de blir presset til å gjøre noe de ikke vil, så har de deg å se opp til.

Dersom man tar vaksinen, så bør grunnen være at man tar det for seg selv. Altfor ofte hører jeg andre si at de tok vaksinen pga press fra andre. Det mener jeg blir feil. 

Personlig har jeg heller ikke tatt vaksinen, enda. Jeg vil se an situasjonen. Jeg vil vente litt. Føler dette presset fra andre også. Men som sagt, skal jeg ta vaksinen så er det fordi jeg vil ta den, og ikke fordi andre presser meg.

Når man jobber med mennesker så må man tenke på andre enn seg selv, og da er det helt på sin plass å bli omplassert hvis man jobber med syke mennesker eller mennesker i risikogrupper og ikke vil vaksinere seg. Det er ingen respekt i å utsette andre for fare.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selv om du ikke blir alvorlig syk kan du smitte andre, også uvaksinerte.

Hvordan du kommer frem til at vsksinen ikke beskytter må du gjerne forklare.

Det står i nyhetene at så og så mange har blitt smittet selv etter å ha tatt to doser.

Og så var det en som sa at vaksinen ikke beskytter i så stor grad som man hadde håpet på.

Skal finne det og lime linken 

Når man jobber med mennesker så må man tenke på andre enn seg selv, og da er det helt på sin plass å bli omplassert hvis man jobber med syke mennesker eller mennesker i risikogrupper og ikke vil vaksinere seg. Det er ingen respekt i å utsette andre for fare.

Det er din mening og det er greit.

Her er vi uenige, og det er også greit.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det står i nyhetene at så og så mange har blitt smittet selv etter å ha tatt to doser.

Og så var det en som sa at vaksinen ikke beskytter i så stor grad som man hadde håpet på.

Jepp, det var denne tipper jeg, konklusjonen står i teksten. 

https://www.nrk.no/vestland/over-500-fullvaksinerte-har-fatt-korona_-_-ikke-bekymringsfullt_-sier-fhi-1.15585020

Folk velger selvsagt selv. Bare ha dette i bakhodet, for som ansatt innen helse kan du fort bli eksponert. Forhåpentligvis er man blant de som tåler det bra. 

https://www.nrk.no/urix/amerikansk-lege-forteller-om-doende-som-bonnfaller-henne-om-a-fa-vaksine-1.15584837

Anonymkode: 14919...2ec

Anonym bruker skrev (På 25.7.2021 den 2.40):

Du svarer ikke. Du bare slenger rundt deg med drit. Typisk dette forumet. Jeg lurer oppriktig - har du et svar?

Svaret er jo klinkende klart om man følger det minste med. Ingen vaksiner beskytter 100 %, vet du. 

Anonym bruker skrev (På 25.7.2021 den 11.37):

❤️

Anonym bruker skrev (På 25.7.2021 den 17.05):

Det er din mening og det er greit.

Her er vi uenige, og det er også greit.

Så du tenker at man kun skal tenke på seg selv?

Anonym bruker skrev (På 2021-7-21 den 17.36):

Hvorfor er det ingen skeptikere blant legene, men mange blant sykepleiere? Er det rett og slett hull i kunnskapen hos dere?

Anonymkode: 60e85...a41

Det stemmer ikke at det er mange skeptikere blant sykepleiere. https://sykepleien.no/2021/07/helsepersonell-slutter-opp-om-koronavaksinen

Anonymkode: 0ad89...c19

Anonym bruker skrev (På 2021-7-25 den 17.04):

Jeg håper ikke du er helsepersonell noe særlig over ufaglært assistent med den evnen til å lese fag...

Anonym bruker skrev (På 2021-7-25 den 17.04):

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/GQ99Pm/hvor-beskyttet-er-fullvaksinerte-mot-smitte-kan-man-bli-alvorlig-syk

Jeg skjønner at det er tøft å stå i valget om ikke å vaksinere seg som sykepleier. Og at munnbind gjør at du skiller deg ut. 

Men du må anta at du ganske sikkert vil bli smittet på et tidspunkt. Og det er stor sjanse for at du er på jobb en dag eller to før du oppdager det. 

Jeg jobber på sykehus. Og vet godt hva som skjer da. Smittesporing og karantene på ansatte og pasienter. Det kommer til å stå på intranett akkurat hvor mange uvaksinerte pasienter og ansatte du har som nærkontakt. Og mange kommer til å vite at det var deg som forårsaket det. I tillegg er det slik at noen fullvaksinerte ikke har god effekt av vaksinen, dette gjelder særlig eldre, slik at du faktisk kan utsette noen for livsfare. 

Ja. Jeg vet det er brutalt. Men det er altså slik det er for oss innen helse. Og å være den som ikke ønsker vaksine er ikke enkelt i disse dager. Men jeg er veldig glad for at vi har mulighet til å velge. 

Anonymkode: b326f...c0c

• Opprett ny...