Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Mannen mener det. Jeg lot 11 åringen ta sup boardet fra der vi bor og bort til stranden der hun skulle treffe venninne. Hun hadde på flytevest og kjørte langs kanten. Bor i innlandet så lite bølger, tar ca. 5 min med brettet. Jeg såg etter henne før vi kjørte etter, de siste meterne ser vi henne ikke pga at det ligger i ei vik (hun er svømmedyktig). Har to andre barn som og ville på stranda. Vi gikk hjem før henne så avtalen var at hun skulle ringe når hun tok brettet hjem og det gjorde hun. Mannen filma det til evt senere for bevis, og ja vi sliter i ekteskapet. Er det jeg eller han som er på jordet her? Anonymkode: f5321...d88
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Jeg ville ikke sluppet en 11-åring alene i vannet, ting skjer. Men jeg ville ikke gå så langt som å kalle det omsorgssvikt. Man vurderer forskjellig, og dette er innenfor etter manges vurdering. Anonymkode: 76129...7c1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Vil legge til, filming for eventuelt senere bevisbehov er så langt over streken at det hadde jeg ikke latt passere. Enten er noe greit, eller så er det ugreit. Om det er greit inntil man kan tenkes å profittere på det er hinsides nedrig Anonymkode: 76129...7c1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Fem minutter med flytevest? Innafor. Filme som bevis i konflikt mellom foreldre? Langt utenfor. Anonymkode: db350...a05
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Nei, det er ikke omsorgssvikt. Å filme for å ha som bevis (på hva?) er idiotisk. Anonymkode: 59c81...212
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Uansvarlig å sende henne alene i havet. Flytevest hjelper ikke mye hvis man blir slått bevisstløs og ligger med ansiktet ned mot vannet. Omsorgssvikt? Nei! Anonymkode: 37d61...e19
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Uansvarlig å sende henne alene i havet. Flytevest hjelper ikke mye hvis man blir slått bevisstløs og ligger med ansiktet ned mot vannet. Omsorgssvikt? Nei! Anonymkode: 37d61...e19 Bevisstløs når ho sitter på kne på supboardet? Anonymkode: f5321...d88
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Det høres mer skadelig ut den relasjonen du beskriver at du og mannen du har. Når det filmes for bevis mot den andre parten - hvordan er hjemmeklima da? Anonymkode: 6a371...d4c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Uansvarlig å sende henne alene i havet. Flytevest hjelper ikke mye hvis man blir slått bevisstløs og ligger med ansiktet ned mot vannet. Omsorgssvikt? Nei! Anonymkode: 37d61...e19 Når skal man slippe de da? De blir vel ikke slått i svime lettere når de er 11 enn når de er 18? Synes absolutt ikke dette hørtes uforsvarlig ut. Hun hadde vest og kan svømme. Helt innafor. Anonymkode: 81150...053
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det høres mer skadelig ut den relasjonen du beskriver at du og mannen du har. Når det filmes for bevis mot den andre parten - hvordan er hjemmeklima da? Anonymkode: 6a371...d4c Forferdelig tungt akkurat nå. 😥 Har begynt å sii i mot mannen i større grad og gjøre litt som jeg selv vil og tenker er greit og da mister mannen all glød og gidder ikke gjøre noen ting. Anonymkode: f5321...d88
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Min 10 åring hadde nok fått gjort det samme. Anonymkode: 1d973...186
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vil legge til, filming for eventuelt senere bevisbehov er så langt over streken at det hadde jeg ikke latt passere. Enten er noe greit, eller så er det ugreit. Om det er greit inntil man kan tenkes å profittere på det er hinsides nedrig Anonymkode: 76129...7c1 Dette. Hårreisende! Anonymkode: 9728d...d94
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forferdelig tungt akkurat nå. 😥 Har begynt å sii i mot mannen i større grad og gjøre litt som jeg selv vil og tenker er greit og da mister mannen all glød og gidder ikke gjøre noen ting. Anonymkode: f5321...d88 Han høres skrekkelig umoden og furtete ut Anonymkode: 9728d...d94
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Mannen filma det til evt senere for bevis, og ja vi sliter i ekteskapet. Er det jeg eller han som er på jordet her? Begge to. Han for å filme konflikten i stedet for å passe på henne slik han mente var best. Du for å passivt la ungene dine leve i dette miljøet, i stedet for å aktivt ta de med bort. Anonymkode: 4729f...236
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 Huff, jeg fikk veldig vondt av deg nå! Du har absolutt ikke begått omsorgssvikt. Du var litt "vågal", men det er også bra å la barna prøve seg og gi dem ansvar. Høres ikke ut som om dette var en veldig farlig situasjon. Ekteskapet ditt, derimot høres ikke bra ut. Håper dere finner ut av ting, enten det blir på den ene eller den andre måten. Klem. Anonymkode: 0f28f...fd7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 Det er da så langt ifra omsorgssvikt som en kan få det til. Svømmedyktig 11åring med flytevest, inntil land i ca. 5 minutter. På et tidspunkt må man slippe dem litt og det høres ut som du hadde vurdert risikoen godt ved at du visste at det var lite bølger og at du så henne både før og etter hun la ut på padling. Frihet under ansvar er en del av at barna blir større. Helt innafor å la henne padle bort, syns jeg. Mannen din burde derimot gå i seg selv. Å filme noe sånt til "senere bevis" er da langt over grensen og fremstår helt sinnsykt. Anonymkode: ced7f...ab7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 Jeg synes du sikret deg godt, du så henne nesten helt bort, ei venninne ventet på andre siden (regner med hun ville ringt om hun ikke dukket opp). Hun ga beskjed når hun dro hjem. Vi kan ikke fotfølge de resten av livet. Jeg er en ganske stresset person når det gjelder vann og unger, men selv jeg tenker dette var innafor ut fra det du beskriver. Situasjonen mellom mannen din og deg er noe helt annet, det er en tillit der som er brutt. Ikke sikkert det slår negativt ut for deg om han tenker å bruke dette, jeg ville nok muligens tenkt at far var litt småsprø her om han dro frem noe sånt. Bare vær forberedt den dagen dere skal gjennom ett brudd (for det er vel ingen spørsmål rundt om det er eneste riktige veien her nå). En ting jeg har lært som tredjemann i flere konflikter. Si minst mulig, svar saklig tilbake og skaff deg en god advokat hvis det går så langt. Anonymkode: 6ebdd...976
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 Nei det er ikke omsorgssvikt. Det er en uenighet om hva som er greit, du synes det var greit mens mannen synes hun var for ung. Det er en diskusjon mellom dere, men har ingenting med omsorgssvikt å gjøre. Vi kan ikke binde ungene våre i gjerdestolpen, vi må gradvis slippe de mer og mer løs. Når og hva vi slipper de på er en diskusjonsssak og kommer mye an på hva slags kunnskaper barnet har. Om man bor ved vannet og barna er vant til båtliv, bading og det som hører med slipper man selvfølgelig barnet på vannet tidligere enn om man har barn som har vokst opp i skogen og aldri vært på vannet. Jeg bor ved vannet, og 12 åringen har venner med egen båt. Jeg synes ikke det var ellevillt å padle 5 min til padeplassen. Anonymkode: b37a1...4ff
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 Selvfølgelig ikke. Ekteskapet deres høres ut som det er forbi redning. Anonymkode: 7bb01...043
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #20 Skrevet 21. juli 2021 Da jeg var 8 begynte vi å dra på stranda alene. Jeg ville ikke latt min 8 åring gjøre det nå, men jeg syns heller ikke jeg ble utsatt for omsorgssvikt. Å la en 11 åring gjøre det, strengt tatt under oppsyn, tenker jeg ikke er uansvarlig. At han kaller det omsorsgsvikt er et hån mot de som blir utsatt for det. Det som _kan_ være omsorsgsvikt er å legge så mye krefter i å "ta deg" (mannen) at han lar barna bli skadelidende. Dere må få hjelp, eller skilles. Nå Anonymkode: f01fc...f6f
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #21 Skrevet 21. juli 2021 Det ekteskapet ditt er i virkeligheten over, HI. Han har tydeligvis forsøkt å kontrollere deg tidligere. Når du begynner å stå opp for deg selv, da blir han mer ekstrem. Det er ikke et sunt hjem for barna dine eller deg å leve i. Måten han vil bruke det filmklippet er en trussel mot deg, ikke noe annet. Han truer deg. Og det er psykisk vold. Du må komme deg bort fra ham! Og du - ikke si dette til ham... men han er heller ikke den smarteste. Du, derimot, du viser at du er langt smartere (ikke si det til ham heller!). Du la en plan, du vurderte forholdene, så etter jenta til hun var nesten fremme, sikret at noen var der og kjørte etter selv. I tillegg har du vurdert jenta som så moden at hun gjør det hun får beskjed om, nemlig at hun skulle ringe før hun dro hjemover igjen, samt at hun holdt seg inntil land begge veier, noe hun gjorde, ergo var din vurdering riktig. Det mannen din ikke er smart nok til å forstå, det er at hvis han var tilstede for å filme dette og det faktisk var omsorgssvikt (noe det selvfølgelig ikke er), så ville han vært minst like medskyldig som deg, siden han var mer opptatt av å "skaffe bevis til senere" enn å stoppe dette. Seriøst, du trenger å komme deg bort fra ham! Dette er også veldig usunt for barna dine. Om noen av ungene hørte det du og mannen snakket om, om jenta fikk med seg at han ble sint på deg pga. dette, da kan hun føle skyld og skam, hun kan miste den mestringsfølelsen hun sikkert fikk i dag samt følelsen av å være verdig tillit. Bare du kan beskytte barna dine. Du kan ikke fortsette å leve med trusler og psykisk vold. Anonymkode: 7f929...1a4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #22 Skrevet 21. juli 2021 Du fulgte antagelig magefølelsen din og følte at at dette gikk fint. Noen ganger må man "slippe barna fri" og la de gjøre ting. Selvom det er skummelt. Mannen din og opplegget hans derimot grenser mer til omsorgssvikt. Og regner med at stemningen hos dere ikke er så veldig bra. Han høres også veldig utspekulert ut. Anonymkode: 6692c...b25
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #23 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Mannen mener det. Jeg lot 11 åringen ta sup boardet fra der vi bor og bort til stranden der hun skulle treffe venninne. Hun hadde på flytevest og kjørte langs kanten. Bor i innlandet så lite bølger, tar ca. 5 min med brettet. Jeg såg etter henne før vi kjørte etter, de siste meterne ser vi henne ikke pga at det ligger i ei vik (hun er svømmedyktig). Har to andre barn som og ville på stranda. Vi gikk hjem før henne så avtalen var at hun skulle ringe når hun tok brettet hjem og det gjorde hun. Mannen filma det til evt senere for bevis, og ja vi sliter i ekteskapet. Er det jeg eller han som er på jordet her? Anonymkode: f5321...d88 Du er litt sløv, ville ikke ha sluppet henne ut av synet. Anonymkode: a1f8e...de0
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #24 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Vil legge til, filming for eventuelt senere bevisbehov er så langt over streken at det hadde jeg ikke latt passere Spent på hva du hadde gjort😆 Anonymkode: a1f8e...de0
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #25 Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Forferdelig tungt akkurat nå. 😥 Har begynt å sii i mot mannen i større grad og gjøre litt som jeg selv vil og tenker er greit og da mister mannen all glød og gidder ikke gjøre noen ting. Anonymkode: f5321...d88 Ikke så rart... Anonymkode: a1f8e...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå