Gå til innhold

Skuffet!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.7.2021 den 22.53):

Skulle sammen. Ikke lyst å sitte der alene og har ikke bil. 

Anonymkode: b89a5...e1f

Det virker jo totalt tiltaksløst, det bør gå an å fikse transport om dere kan låne hytta. 

Anonymkode: 723b0...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planen var å reise opp med de, oss og en venn i fint vær. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at det frister ikke når det ikke blir sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Planen var å reise opp med de, oss og en venn i fint vær. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at det frister ikke når det ikke blir sånn. 

Hvordan vet du at det ikke kan bli sånn?? Du har jo ikke snakket med foreldrene dine engang... 🙄

Anonymkode: 4e9bd...630

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

I fremtiden så må du lage planer. Neste fredag, kan vi reise da? 

Og dette med at bare fint vær duger må du legge fra deg 

Anonymkode: cc9c9...b7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet du at det ikke kan bli sånn?? Du har jo ikke snakket med foreldrene dine engang... 🙄

Anonymkode: 4e9bd...630

De kommer ikke hjem før fredag og været blir dårlig på søndag. Regn hele uken. Og hva resten blir værmessig vet vi ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De kommer ikke hjem før fredag og været blir dårlig på søndag. Regn hele uken. Og hva resten blir værmessig vet vi ikke. 

Du elsker å synes synd på deg selv, du. 

Anonymkode: e9d9f...8b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du elsker å synes synd på deg selv, du. 

Anonymkode: e9d9f...8b8

Hvordan det? 

Skrevet

HI: du er mildt sagt irriterende. Klager på at alle slenger dritt men det er jo du som ikke vil prøve noen av de løsningene som blir foreslått. Du svarer ikke en gang. Bare klaging.

Jeg er enig med de andre, du får bare syns synd på deg selv og hvor urettferdig alt er, men barnet fortjener bedre. Jeg håper at det er mer futt i ungdommen og at den tar kontakt med besteforeldre, kanskje det blir hyttetur med kompisen i dårlig vær. Er sikker på at det er bedre enn å sitte hjemme med deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Sånn kan man ikke være når man er forelder.

Jeg er også alenemor, ble enke med tre barn for åtte år siden. Det er bra å få hjelp og støtte fra andre, mine foreldre har vært gull. Men man kan ikke bare satse på støtte og hjelp fra andre. Man er er bare pent nødt til å rette ryggen og bite tennene sammen selv, ta initiativ og se etter løsninger selv om ikke alt blir akkurat slik man hadde sett for seg.

Ungdommene våre skal lære av oss. Opp med hodet, rist av dere skuffelsene, se om man kan gjøre ting på andre måter, det kan også bli bra. Hvis man bare sier at "da har jeg ikke lyst", da tror jeg både ungdommene kan miste respekten for oss og i tillegg lære av oss og bli dårligere til å takle livet og den motgangen vi alle måter i større eller mindre grad.

Du har mange valg: Du kan dra opp i helgen uten foreldrene dine, men med din flotte ungdom og en eller flere av hans hennes søte venner. Hvor heldig er ikke du som har tilgang på en hytte og muligheter for samvær med barnet ditt og lære å kjenne vennene endra bedre. 
Du kan dra med foreldrene dine når de er tilbake. Da får dere KANSKJE dårlig vær - men her i Norge kan man ikke legge opp feriene sine etter være altså, beklager. Regner det, så kan man likevel gå ut (regntøy fins). Det er gøy å bade i regn. Fisken biter godt i regn. 

Vis nå barnet ditt at det er litt tak i deg.

Anonymkode: 2a918...c21

Skrevet

Hva om du bruker noe av energien din til å ta tak i ting i stede for å bruke den opp på å dyrke martyrrollen din. Få hodet ut av navlen din og sørg for at det skjer noe. "alle andre" kan ikke fikse livet ditt, det må du gjøre selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor er det vanskelig å forstå at det er opp til deg selv om du vil sitte hjemme å furte eller gjøre noe aktivt med det selv. De valgte å gjøre noe annet, du velger å la det ødelegge ferien. 

Gleden er den dagen din egen lykke ikke styres av andres valg. 

Anonymkode: dae44...4b7

Skrevet

Ja, det valgte de og det er jeg skuffet over. Det har jeg lov å være og. Da frister det ikke med hyttetur. Så da dropper vi det. 

Og så går dagene. Ungdommen er med venner. 

Skrevet

Man forholder seg til ting som skjer. Blir man valgt vekk ønsker man ikke kontakt eller å være med de heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man forholder seg til ting som skjer. Blir man valgt vekk ønsker man ikke kontakt eller å være med de heller. 

Skjønner jævlig godt at de sniker seg avgårde uten deg 🤣🤣🤣 Hvem pokker har lyst til å drasse med seg en sånn som deg på hytta, når man skal kose seg? Ikke under noen omstendigheter hadde jeg gidda å brukt et minutt mer enn nødvendig på en selvmedlidende, sutrende, initiativløs tosk som du fremstår som. Sånn er det for de fleste, og det må du bare innfinne deg med. Men du eeeelsker jo denne selvmedlidenheten og koser deg med alle de negative tankene, så du har jo en topp ferie! Helt i din stil! Håper det blir regn og storm resten av ferien din, da blir det perfekt!

Anonymkode: 7e905...a67

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner jævlig godt at de sniker seg avgårde uten deg 🤣🤣🤣 Hvem pokker har lyst til å drasse med seg en sånn som deg på hytta, når man skal kose seg? Ikke under noen omstendigheter hadde jeg gidda å brukt et minutt mer enn nødvendig på en selvmedlidende, sutrende, initiativløs tosk som du fremstår som. Sånn er det for de fleste, og det må du bare innfinne deg med. Men du eeeelsker jo denne selvmedlidenheten og koser deg med alle de negative tankene, så du har jo en topp ferie! Helt i din stil! Håper det blir regn og storm resten av ferien din, da blir det perfekt!

Jo, takk. Hyggelig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Men det er greit at du skuffer ditt barn? Eller er det hans/hennes oppgave også å gjøre deg fornøyd?

Foreldrene dine har ikke valgt deg vekk, de har reist på noen dagers ferie. 

Du må passe deg så du ikke suger all livsgnist ut av de du har rundt deg. Jeg blir jo deppa bare av å lese svarene dine her! 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (28 minutter siden):

Men det er greit at du skuffer ditt barn? Eller er det hans/hennes oppgave også å gjøre deg fornøyd?

Foreldrene dine har ikke valgt deg vekk, de har reist på noen dagers ferie. 

Du må passe deg så du ikke suger all livsgnist ut av de du har rundt deg. Jeg blir jo deppa bare av å lese svarene dine her! 

Er ikke jeg som gjør det. Og er vel like greit å lære tidlig at ikke alt blir som planlagt alltid. Får gjøre andre ting. 

Ha en fantastisk dag! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke jeg som gjør det. Og er vel like greit å lære tidlig at ikke alt blir som planlagt alltid. Får gjøre andre ting. 

Ha en fantastisk dag! 

Det er tull å si at det ikke er du som skuffer. Du kan ikke fraskrive seg ansvar for den tiltaksløse sumpen du legger opp til å tilbringe sommeren i. Og nei, du skal da virkelig ikke indoktrinere barnet i samme gørra. 

Anonymkode: d6b28...8ff

Skrevet

Livet er mye skuffelser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ha en fantastisk dag! 

Hahahaha 🤣🤣🤣 Snakk om å oppdra barn til å bli som seg selv 😆 "like greit å lære tidlig at livet er grusomt" og "alle andre er skyld i elendigheta i livet mitt" 😂 Pårørende burde vært skjerma fra deg. Fullt forståelig, og helt nødvendig, at de stikker av fra deg. 

Skrevet

Når jeg leser svarene dine, begynner jeg helt seriøst å synes synd på ungdommen din. 

Ja, livet innebærer mange skuffelser, motgang og at ting ikke blir som forventet. Men det er jaggu din plikt som mamma å sørge for at ungdommen din står rustet til å møte dette. Nå lærer du ungdommen din å gå inn i en offerrolle når motgang møtes. Du har en plikt til å dra ræva di ut av det selvmedlidende hølet du graver til deg selv og vise ungdommen din at det er fullt mulig å møte slike ting med pågangsmot og løsningsorientert. 

Anonymkode: 1d75f...bc4

Skrevet

Dette må bare være en tulletråd. Nekter å tro at noen kan være så tiltaksløs og negativ 

Anonymkode: 34473...e83

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette må bare være en tulletråd. Nekter å tro at noen kan være så tiltaksløs og negativ 

Anonymkode: 34473...e83

Tror det er samme som har spammet forumet med lignende innlegg siste tiden. "Ingen kommer på besøk", "jeg har ingen venner", "alt er dritt", "buhuuu" 🤣🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ha en fantastisk dag! 

Jo, det er det faktisk. Du sitter og venter på at andre skal ordne opp for deg, og når ting ikke går helt som du tenkte så går du helt i vranglås og ‘vil ikke’. 

Ting blir ikke alltid som planlagt, nei, men det hjelper ikke å sutre som en furten femåring. Ta tak og lag en fin hyttetur for barnet ditt, sol eller ikke. 

Skrevet

Tulletråd? 

Ikke noe tulletråd her. 

Dere leser det dere vil. 

Vi kan ikke reise på hyttetur og det har ingenting med meg å gjøre og jeg prøver så godt jeg kan. 

Kan ikke reise på annen tur uten penger. 

Dere har stemplet meg nord og ned med omsorgssvikt osv. Dere vet ingenting. 

Sannheten er at det er mye skuffelser i livet og man kan prøve å takle det. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...