Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Mannen min er ikke grei med meg. Null empati, sier han er usikker på om han er glad i meg. Jeg gjør alt galt i følge han. Selv om jeg gjør alt for han. Jeg hjelper han med absolutt alt. Praktiske ting. Tar ungene. Osv. Jeg har ingen venner, han er den eneste jeg har. Og barna Anonymkode: 2ab6e...4da
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Mannen min er ikke grei med meg. Null empati, sier han er usikker på om han er glad i meg. Jeg gjør alt galt i følge han. Selv om jeg gjør alt for han. Jeg hjelper han med absolutt alt. Praktiske ting. Tar ungene. Osv. Jeg har ingen venner, han er den eneste jeg har. Og barna Anonymkode: 2ab6e...4da Så flytt ut da. Anonymkode: 7010a...1e8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Mannen min er ikke grei med meg. Null empati, sier han er usikker på om han er glad i meg. Jeg gjør alt galt i følge han. Selv om jeg gjør alt for han. Jeg hjelper han med absolutt alt. Praktiske ting. Tar ungene. Osv. Jeg har ingen venner, han er den eneste jeg har. Og barna Anonymkode: 2ab6e...4da Selvfølgelig, for det er ikke i hans interesse at du skal ha andre. Så lenge du ikke har andre kan han behandle deg som en dritt - og han gjør det. Det er i hans interesse å få deg til å tro at du ikke greier noe, at du aldri gjør noe rett, at du ikke kan ha noen andre i livet ditt - for slik manipulerer han deg og kontrollerer deg, ved å psyke deg ned. Da begynner man til slutt å ta imot dritt. Men du kan komme deg unna ham og få et godt liv. Flytt, be om hjelp fra det offentlige om du trenger det. Det virker som om du bor med en psykisk voldelig mann, så Krisesenteret kan hjelpe deg, med veiledning/hjelp og/eller et sted å bo så lenge du trenger det. Du må selv ta ansvar for ditt eget liv og komme deg unna en mann som ødelegger deg! Ring Krisesenteret, der kan du få hjelp og styrke til å gjøre det som er best for deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Få hjelp til å komme deg unna ham slik at du kan skape deg ditt eget liv, et liv hvor du ikke konstant blir hakket på, et liv hvor du kan få gode venner og andre, kanskje til og med en god mann, inn i livet ditt igjen. Du må ta ansvar for deg selv, og for barna, for det er ikke bra for ungene å vokse opp i et hjem hvor utnyttelse og psykisk vold er normalen. Anonymkode: b7ad0...140
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig, for det er ikke i hans interesse at du skal ha andre. Så lenge du ikke har andre kan han behandle deg som en dritt - og han gjør det. Det er i hans interesse å få deg til å tro at du ikke greier noe, at du aldri gjør noe rett, at du ikke kan ha noen andre i livet ditt - for slik manipulerer han deg og kontrollerer deg, ved å psyke deg ned. Da begynner man til slutt å ta imot dritt. Men du kan komme deg unna ham og få et godt liv. Flytt, be om hjelp fra det offentlige om du trenger det. Det virker som om du bor med en psykisk voldelig mann, så Krisesenteret kan hjelpe deg, med veiledning/hjelp og/eller et sted å bo så lenge du trenger det. Du må selv ta ansvar for ditt eget liv og komme deg unna en mann som ødelegger deg! Ring Krisesenteret, der kan du få hjelp og styrke til å gjøre det som er best for deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Få hjelp til å komme deg unna ham slik at du kan skape deg ditt eget liv, et liv hvor du ikke konstant blir hakket på, et liv hvor du kan få gode venner og andre, kanskje til og med en god mann, inn i livet ditt igjen. Du må ta ansvar for deg selv, og for barna, for det er ikke bra for ungene å vokse opp i et hjem hvor utnyttelse og psykisk vold er normalen. Anonymkode: b7ad0...140 Jeg skal ringe de i morgen. Men det hjelper å få støtte her. Føler meg svært alene. Men hvorfor ønsker han det? Det er ikke kjærlighet det? Anonymkode: 2ab6e...4da
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg skal ringe de i morgen. Men det hjelper å få støtte her. Føler meg svært alene. Men hvorfor ønsker han det? Det er ikke kjærlighet det? Anonymkode: 2ab6e...4da Noen personer har usunne behov for å kontrollere og tråkke på andre for å føle seg bedre selv. Selv om det ev. skulle være en form for kjærlighet fra hans side, så er det i så fall en så usunn kjærlighet at du ikke kan leve godt sammen med ham. Selv tenker jeg at det ikke er kjærlighet når man stadig utnytter partneren til å gjøre alt arbeid, ikke bidrar selv, psyker ned istedenfor å støtte den man deler livet med, stadig rakker ned på den andre. Hvorfor han er slik betyr egentlig heller ikke noe, for faktum er at han er en mann du aldri kan få det godt med. Om han skulle ønske å endre seg, da må han gjøre det for sin egen del og for sine barns skyld. Men det er sjelden slike endrer seg nok til at det vil være greit å leve med. Ofte er de bare villig til å gjøre en liten innsats en begrenset periode, for å late som om de endrer seg, og så går de tilbake til samme gamle mønster, eller endrer de gamle slik at de finner nye kontrollregimer, nye måter å utnytte på. Og da er det lite respekt eller omsorg i dem. Og slik kan du ikke lev. Ble veldig glad for at du vil ringe Krisesenteret i morgen. Husk å være ærlig med dem, ikke "pynt" på noe, men fortell hvordan du faktisk har det, og fortell at du er så alene uten støtteapparat rundt deg, og at du trenger hjelp for å komme deg unna ham. Og du, det du føler på, det er helt normale følelser for personer som lever i så usunne forhold. For bare når du tviler på deg selv kan han fortsette å ha kontroll på deg, fortsette å psyke deg ned. Men det at du opprettet denne tråden, det viser at DU VET at det du lever med, det er noe som ikke er riktig. Det vil si at du egentlig vet veldig godt at måten han behandler deg ikke er normal, at det ikke er sunt for deg, og at du må komme deg bort fra ham. Det viser at DU har styrke i deg. Han har ikke knekt deg, for du har fremdeles kraft i deg til å holde fast på det du vet er rett og galt. Og du vet at han ikke er riktig for deg, for du har det ikke bra med han som utnytter deg slik og er så stygg med deg. Så begynn å stole på det du kjenner på, for den følelsen er riktig - du vet det, dette er et ødeleggende forhold. Og ødeleggende forhold, de avslutter man. For bare når du blir fri fra ham, kan du bygge ditt eget og bedre liv Oppdater gjerne etter at du har ringt Krisesenteret i morgen ❤️ Anonymkode: b7ad0...140
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Anbefaler også krisesenteret. De er eksperter. De er supermennesker. Men grunnen til at du finner deg i det er ofte lenket til barndommen og til lav selvrespekt. Man finner ofte en partner som oppfører seg slik man dypest sett føler at man fortjener. Selv om man ser det er galt, så fortsetter underbevisstheten å fortelle at man fortjener ikke bedre, vil ikke få det bedre, osv. Derfor er det viktigste å endre verdien av seg selv, reprogrammere sitt indre kompass, da vil man ofte bli mer og mer sint på seg selv som fant seg i det, på foreldrene eller hvem det var som er skyld i det, og til slutt klare å komme vekk fra det hele. Verdien kan man i grunn bestemme selv, og så må man fake it until man make it. For min del hjalp det å finne er idol, et ideal, et forbilde. En som hadde det livet jeg ville ha. En jeg kunne spørre meg selv «hva ville hun ha gjort i en slik situasjon, ville hun ha funnet seg i det?» Lykke til med å snakke med de på krisesenteret! Anonymkode: 08801...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå