Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Vi ankom en camping i går. 6 timer hjemmefra. Vi skal egentlig bli her hele uken. Så, i dag våknet ene barnet sykt. Lett feber, ikle syk ellers. Hun tåler feber ekstremt dårlig og det klikker for henne. Hun vi dusje og reise hjem. Jeg tror ikke jeg orker å ha henne i sånt «krakilsk humør» i 6 timer med bil. Hun gråter og vandrer hvileløst rundt, og ligger rett ut om hverandre. Feberen er 37,8. Hadde dere reist hjem, eller blitt til i morgen for å se an til da? Anonymkode: dabd6...ee2
Pobie Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Hun har ikke feber når tempen er under 38, men hvis det kun er feber som plager henne og det hun tåler dårlig kan dere vel bare gi Paracet? Jeg ville gitt Paracet hver fjerde time og sett det an.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Dra hjem, få henne testet. Ev. ring kommunen dere er i og få testet der. Oppfør dere som om dere er i karantene! Anonymkode: 2b9e6...10f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Bortskjemt unge med feber? Selvsagt får hun ikke styre ferien! Anonymkode: 20906...cd0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Pobie skrev (3 minutter siden): Hun har ikke feber når tempen er under 38, men hvis det kun er feber som plager henne og det hun tåler dårlig kan dere vel bare gi Paracet? Jeg ville gitt Paracet hver fjerde time og sett det an. Hun har en litt lav kroppstemperatur. Av en eller annen grunn tåler hun feber dårlig. Legene tror det har noe med at hun hadde misfarget fostervann og 39 I feber da hun ble født. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bortskjemt unge med feber? Selvsagt får hun ikke styre ferien! Anonymkode: 20906...cd0 Nei, ikke bortskjemt. Men på en campingplass der alle deler samme toalett og bad, så er det ikke noe særlig for er sykt barn å vandre til og fra badet. Ikke for ungen og ikke for andre rundt oss. Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dra hjem, få henne testet. Ev. ring kommunen dere er i og få testet der. Oppfør dere som om dere er i karantene! Anonymkode: 2b9e6...10f hun har ingen symptomer på korona, så testing er ikke nødvendig Anonymkode: dabd6...ee2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun har en litt lav kroppstemperatur. Av en eller annen grunn tåler hun feber dårlig. Legene tror det har noe med at hun hadde misfarget fostervann og 39 I feber da hun ble født. Nei, ikke bortskjemt. Men på en campingplass der alle deler samme toalett og bad, så er det ikke noe særlig for er sykt barn å vandre til og fra badet. Ikke for ungen og ikke for andre rundt oss. hun har ingen symptomer på korona, så testing er ikke nødvendig Anonymkode: dabd6...ee2 Feber er vel ofte eneste symptom for barn. Isoler henne og få henne testet. Anonymkode: 353cb...a45
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Feber er vel ofte eneste symptom for barn. Isoler henne og få henne testet. Anonymkode: 353cb...a45 Hun har slik feber ofte. Ikke noe som tyder på smitte Anonymkode: dabd6...ee2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hun har slik feber ofte. Ikke noe som tyder på smitte Anonymkode: dabd6...ee2 Hun kan likevel ha korona, siden feber er eneste tegn. Dere kan ikke bo på en campingplass og ha felles bad og toalett med andre så lenge hun har feber! Anonymkode: 2b9e6...10f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hun kan likevel ha korona, siden feber er eneste tegn. Dere kan ikke bo på en campingplass og ha felles bad og toalett med andre så lenge hun har feber! Anonymkode: 2b9e6...10f Er ikke så mye bedre å reise nedover med stopp på en haug bensinstasjoner heller. Her kan jeg desinfisere etter bruk. Men ser ut til at jeg kan ordne så hun kan bruke toalettet i vognen Anonymkode: dabd6...ee2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Er ikke så mye bedre å reise nedover med stopp på en haug bensinstasjoner heller. Her kan jeg desinfisere etter bruk. Men ser ut til at jeg kan ordne så hun kan bruke toalettet i vognen Anonymkode: dabd6...ee2 Det er likevel uansvarlig av deg å bare ta for gitt at det ikke er korona hun har når det ikke er uvanlig at barn har lignende symptomer. Det kan umulig være så vanskelig å få tatt en test av henne der dere er, hvis dere ikke vil avbryte ferien. Du synes tydeligvis at det er greit at du potensielt utsetter andre for smittefare, bare du selv slipper ubehaget med seks timer i bil med vanskelig, sykt barn, eller til og med bare du slipper å teste barnet. Skjerpings! Anonymkode: 2b9e6...10f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er likevel uansvarlig av deg å bare ta for gitt at det ikke er korona hun har når det ikke er uvanlig at barn har lignende symptomer. Det kan umulig være så vanskelig å få tatt en test av henne der dere er, hvis dere ikke vil avbryte ferien. Du synes tydeligvis at det er greit at du potensielt utsetter andre for smittefare, bare du selv slipper ubehaget med seks timer i bil med vanskelig, sykt barn, eller til og med bare du slipper å teste barnet. Skjerpings! Anonymkode: 2b9e6...10f Du aner ikke hvor mange ganger hun har vært testet for akkurat de samme symptomene. Kommunen vi bor i har sagt at hun ikke trenger testes da hun har en helsetilstand som gjør at hun ofte får lett feber. Det er ikke testing eller ikke som er spørsmålet her heller Anonymkode: dabd6...ee2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du aner ikke hvor mange ganger hun har vært testet for akkurat de samme symptomene. Kommunen vi bor i har sagt at hun ikke trenger testes da hun har en helsetilstand som gjør at hun ofte får lett feber. Det er ikke testing eller ikke som er spørsmålet her heller Anonymkode: dabd6...ee2 Hvor lenge pleier hun å være syk da? Hvis hun har det så ofte vet du vel hva du kan forvente. Om det varer 4 dager ville jeg reist hjem. Om det går over etter 12 timer ville jeg holdt henne i vogna til det gikk over og bare testet henne om det tok lengre tid enn vanlig. Anonymkode: 353cb...a45
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvor lenge pleier hun å være syk da? Hvis hun har det så ofte vet du vel hva du kan forvente. Om det varer 4 dager ville jeg reist hjem. Om det går over etter 12 timer ville jeg holdt henne i vogna til det gikk over og bare testet henne om det tok lengre tid enn vanlig. Anonymkode: 353cb...a45 Det varierer. Noen ganger et døgn, andre ganger 2-3 dager Anonymkode: dabd6...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå