Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Er på biljakt. Noen som har erfaringer/meninger å dele. Både pluss og minus. Kanskje det er noe vi ikke har tenkt på. To barn uten sete. Med muligheter for frakt av sykkel/kajakk. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Alltid hva som helst som ikke er tesla Anonymkode: 09bbe...609
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Alltid hva som helst som ikke er tesla Anonymkode: 09bbe...609 Takk for svar, har du personlig erfaring? Og hvorfor ikke Tesla? Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Polestar👍🏻 Anonymkode: 00858...4f7 Har prøvd den. God bil, men veldig dårlig utnyttelse av plassen innvendig. Falt også igjennom på flere områder. Så den blir det absolutt ikke. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar, har du personlig erfaring? Og hvorfor ikke Tesla? Anonymkode: 8011e...261 Rett og slett for teslaeiere har et stempel på seg som jeg ikke vil ha Anonymkode: 09bbe...609
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd den. God bil, men veldig dårlig utnyttelse av plassen innvendig. Falt også igjennom på flere områder. Så den blir det absolutt ikke. Anonymkode: 8011e...261 Det er liten plass i de fleste el-biler, er enig i det, men hvor faller den igjennom?? Kan du utdype, er litt nysgjerrig. Vi har en polestar 2, det har aldri vært noe galt med den. I tillegg er den vanvittig god på vinterføre, min mann sier at det er den beste bilen han har kjørt på vinterføre, å han er en mann som har hatt mange biler. Anonymkode: 00858...4f7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Hva med Skoda Enyaq eller Huyndai Ionic 5? Eller Volvoen? Jeg er også på leting, vurderer også audien, men også de ovennevne, pluss tesla Y. Anonymkode: 0505e...ad5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er liten plass i de fleste el-biler, er enig i det, men hvor faller den igjennom?? Kan du utdype, er litt nysgjerrig. Vi har en polestar 2, det har aldri vært noe galt med den. I tillegg er den vanvittig god på vinterføre, min mann sier at det er den beste bilen han har kjørt på vinterføre, å han er en mann som har hatt mange biler. Anonymkode: 00858...4f7 Vet ikke om det var rekkefølgen vi prøvde bilene i, men vi prøvde først polestar også tesla. Føltes som å komme til himmelen i teslaen. Lysere, romsligere, bedre kjørecomfort og krefter. Vi følte det ble klaustrofobisk i polestar. Sikkert smak og behag. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva med Skoda Enyaq eller Huyndai Ionic 5? Eller Volvoen? Jeg er også på leting, vurderer også audien, men også de ovennevne, pluss tesla Y. Anonymkode: 0505e...ad5 Skoda var veldig romslig og fin innvendig. En skikkelig familiebil også utvendig, så litt kjedelig. For lite hestekrefter til en så tung bil, føltes daff på forbikjøringer. Ionic 5. Mange finesser og ekstrautstyr med i prisen. Veldig romslig. Ok å kjøre. Men spesielt utseende. XC40. Litt mindre, men helt ok. Liker at den er høy. Spartansk innredning, ikke noe ekstra. Ikke så soft å kjøre som flere andre, litt typisk kantete suv. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Hvis dere skal på norgesferie sjekk ladestasjoner. Er noen steder det nesten ikke er ladere, og/eller mye bedre utbygd for tesla. Anonymkode: 6d854...927
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvis dere skal på norgesferie sjekk ladestasjoner. Er noen steder det nesten ikke er ladere, og/eller mye bedre utbygd for tesla. Anonymkode: 6d854...927 Ja det er jo der Tesla har vært flinke. Men de kommer nok til å åpne laderne sine for andre biler også snart. Og det vil nok bli bygd ut etterhvert. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Vi har Tesla model 3 og veldig fornøyd med det. Kjempegod bil å kjøre og bra med ladere. Anonymkode: 4cef8...933
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vi har Tesla model 3 og veldig fornøyd med det. Kjempegod bil å kjøre og bra med ladere. Anonymkode: 4cef8...933 Takk for svar. Er 3 vi har prøvd vi også, men tenker egentlig å kjøpe Y. Likte 3, men kunne ha tenkt oss en litt høyere bil. Det som er uvant er at skjermen er på midten og at all info er der. Skulle gjerne hatt head up display så en slipper å se til siden for å se hvor fort man kjører. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 Tesla Y. Tesla er fantastisk å kjøre, den sikreste bilen, har et ladenettverk som er gull, og Y'en er nydelig. Anonymkode: a747b...83a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tesla Y. Tesla er fantastisk å kjøre, den sikreste bilen, har et ladenettverk som er gull, og Y'en er nydelig. Anonymkode: a747b...83a Takk for svar. Det som er dumt er jo at vi ikke får prøvd Y før vi bestiller den😬 Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 Vi har hatt Tesla som eneste bil i familien de siste 7,5 årene (samme bil). Vi er kjempefornøyde, og har ikke hatt problemer med bilen så langt (den har gått 350.000 km). Jeg ville valgt Tesla igjen, basert på erfaringer egne erfaringer (selv om det har kommet mange andre elbiler nå som sikkert er svært gode), men først og fremst på grunn av ladenettverket, som gjør at du enkelt kan komme deg rundt over alt i Norge og Europa. Anonymkode: f8c87...e3f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Vi har hatt Tesla som eneste bil i familien de siste 7,5 årene (samme bil). Vi er kjempefornøyde, og har ikke hatt problemer med bilen så langt (den har gått 350.000 km). Jeg ville valgt Tesla igjen, basert på erfaringer egne erfaringer (selv om det har kommet mange andre elbiler nå som sikkert er svært gode), men først og fremst på grunn av ladenettverket, som gjør at du enkelt kan komme deg rundt over alt i Norge og Europa. Anonymkode: f8c87...e3f Takk for svar. Høres oppløftende ut. Blir eneste bil for oss også. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Rett og slett for teslaeiere har et stempel på seg som jeg ikke vil ha Anonymkode: 09bbe...609 😂🤦🏼♀️ Anonymkode: b6d9c...09d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Er bare det at tesla y er så utrolig stygg... Er kun model s som er fin. Anonymkode: 00858...4f7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #21 Skrevet 20. juli 2021 Kun Tesla som har bra nok ladesystem så langt ! Helt umulig å kjøre land og Strand med en annen el bil om du ikke vil stå timevis i ladekø. Anonymkode: 42512...bee
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #22 Skrevet 20. juli 2021 Vi har Tesla Model X som bil nr 1. Vurderer å bytte ut dieselbilen (nr 2) med Tesla Model Y. God plass, forholdsvis rimelig pris, teknologien, kjøregleden, ladenettverket, alltid nye oppdateringer, overvåkningssystemet og «dashcam»’en, sikkerhet og autopilot. Tesla kunne bedret kvaliteten sin litt da det ikke akkurat er tysk standard, men alt det overnevnte trumfer det. Har hatt X’en i 3 år og er veldig fornøyd. Kjører på autopilot majoriteten av tiden og det å sette seg inn i en vanlig «gammeldags» bil er en skikkelig nedtur. Har gratis lading så vi reiser relativt billig. En ting som mangler ville vært hud (heads up display), men med mer og mer selvkjøring er det ikke helt like nødvendig. Har kjørt 3’er, men den blir litt lav og nedpå bakken så støtter det å vurdere en Y Anonymkode: d71a1...df9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #23 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Vi har Tesla Model X som bil nr 1. Vurderer å bytte ut dieselbilen (nr 2) med Tesla Model Y. God plass, forholdsvis rimelig pris, teknologien, kjøregleden, ladenettverket, alltid nye oppdateringer, overvåkningssystemet og «dashcam»’en, sikkerhet og autopilot. Tesla kunne bedret kvaliteten sin litt da det ikke akkurat er tysk standard, men alt det overnevnte trumfer det. Har hatt X’en i 3 år og er veldig fornøyd. Kjører på autopilot majoriteten av tiden og det å sette seg inn i en vanlig «gammeldags» bil er en skikkelig nedtur. Har gratis lading så vi reiser relativt billig. En ting som mangler ville vært hud (heads up display), men med mer og mer selvkjøring er det ikke helt like nødvendig. Har kjørt 3’er, men den blir litt lav og nedpå bakken så støtter det å vurdere en Y Anonymkode: d71a1...df9 3 er uaktuell pga høyden og åpning av bagasjerom. Er vant til hud fra før, så savner det. Regner med det er en vanesak. Selvkjøring blir nok først aktuelt på det sentrale østland, så tar nok litt tid før vi får bruk for det. Anonymkode: 8011e...261
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #24 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): 3 er uaktuell pga høyden og åpning av bagasjerom. Er vant til hud fra før, så savner det. Regner med det er en vanesak. Selvkjøring blir nok først aktuelt på det sentrale østland, så tar nok litt tid før vi får bruk for det. Anonymkode: 8011e...261 Bagasjerommet er ikke optimalt på 3’ern nei. Selvkjøring fungerer fint på de fleste veier som har veimarkering og ett felt hver vei med gul stripe mellom. Full autopilot kommer ikke enda vel og merke. Vi kjører mest på Nordvestlandet og Trøndelag. Bilen klarer nesten alle svingene her på veiene (ikke 60-90 graders svinger), holder seg nå nesten hele tiden i sin fil (kun avvik i sterk motsol eller hvis gule stripa er slitt vekk/avvikende markeringer). Den er ikke så glad i trailere rett mot i venstre svinger fordi da bremser den fordi den tror det er fare. Den har reddet meg gjennom sterk tåke hvor jeg knapt nok har sett veien en halvmeter foran, tolket veien godt i sterk motsol hvor jeg ikke så noe som helst, bremser/stopper for dyr (testet) og reddet en kollega fra en møteulykke ved å svinge unna og unngå ulykke. Siste biltur nå var gjennom 2 fylker. Bilen kjørte 85% av tiden selv og resten kjørte jeg. Anonymkode: d71a1...df9
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #25 Skrevet 20. juli 2021 Tesla, aldri mer. Makan til møkkabil, lekkasjer, knirking, elendig service. I tillegg et baksete uten komfort så ikke egnet som familiebil. Aldri mer Tesla. Jeg hadde en S, har vel fremdeles egentlig. Om dem noensinne kommer fra verkstedet selges jeg den fort som fy. Aldri mer. Anonymkode: c1b05...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå