Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Skrevet 19. juli 2021 Om jeg hadde sex på nå mandag å tar p-ringen ut på onsdag når jeg egentlig skal ha den i til neste onsdag? Jeg har lyst til å bytte når jeg får menstruasjon grunnet ferie, så det er mer beleilig om jeg setter inn en ny ring neste onsdag heller enn å ta ut den jeg har. Har allerede hoppet over 2 menstruasjoner, så vet jeg får blødninger om jeg gjør det igjen, å vil helst slippe når jeg reiser bort :) Anonymkode: d49fc...204
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Sannsynligheten er der da. Jeg har blitt gravid med p-ring jeg da. Resultatet sover fortsatt. 😂 Anonymkode: e51cb...de6
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sannsynligheten er der da. Jeg har blitt gravid med p-ring jeg da. Resultatet sover fortsatt. 😂 Anonymkode: e51cb...de6 Ojsann 😅 huff får heller vente å sette inn ny ring neste uke som planlagt. Bare leste en plass at om du er i din 3 uke av ringen å glemmer å sette den inn igjen, så skulle det gå greit ettersom det da skal ta noen dager før noe skjer. Men det virker litt skummelt 🙈 HI Anonymkode: d49fc...204
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Uhyre liten sjanse. Sædceller KAN leve inne i en kvinne i opptil en uke, men det må veldig optimale forhold til. Alt fra surheten på fuktigheten din der inne, til at sædcellene har funnet en liten vik de kan ligge i og vente på egget. Når du tar ut ringen tar det jo litt tid før en eggløsning, kanskje et par dager, og da skal det fremdeles være så mye futt igjen i sædcellene at de klarer trenge inn i egget som kommer. Sjansen er veldig veldig liten for at alle disse tingene skal klaffe. Men klart, helt statistisk umulig er det vel ikke. Du kan jo ta den ut til f.eks fredag da, ikke vente helt til neste onsdag... Anonymkode: ad3dd...f03
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Uhyre liten sjanse. Sædceller KAN leve inne i en kvinne i opptil en uke, men det må veldig optimale forhold til. Alt fra surheten på fuktigheten din der inne, til at sædcellene har funnet en liten vik de kan ligge i og vente på egget. Når du tar ut ringen tar det jo litt tid før en eggløsning, kanskje et par dager, og da skal det fremdeles være så mye futt igjen i sædcellene at de klarer trenge inn i egget som kommer. Sjansen er veldig veldig liten for at alle disse tingene skal klaffe. Men klart, helt statistisk umulig er det vel ikke. Du kan jo ta den ut til f.eks fredag da, ikke vente helt til neste onsdag... Anonymkode: ad3dd...f03 Du får vel ikke eggløsning når du tar ut ringen heller? Anonymkode: ad3dd...f03
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Kjenner ei som ble gravid fordi hun hadde samleie 1-2 dager før hun tok ut spiralen. Så jeg ville vært litt skeptisk. Anonymkode: 5e1d1...a4e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Hvis dette er tredje ringen du har brukt uten pause, går det helt fint å ta den ut når som helst og fortsatt være «sikker». Man er jo beskyttet i den ringfrie uken også vanligvis. Nå har du brukt ringen i rundt 8 uker(?) kontinuerlig mot vanligvis 3. Man har ikke en fireukers syklus (eller vanlig syklus i det hele tatt) når man går på hormonell prevensjon så du trenger ikke å vente. Anonymkode: 32709...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå