Anonym bruker Skrevet 20. juli 2021 #26 Del Skrevet 20. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det var selvfølgelig ikke barnet som skulle ha briller fra nille, det var mammaen som ikke følte hun hadde råd til å prioritere til seg selv. Anonymkode: af75e...a1d Da leste jeg litt feil. Og der er jeg enig da. Anonymkode: ea431...c82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419654-dattera-mi-har-mistet-sine-syns-briller-som-kostet-7500-kr-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-149581100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #27 Del Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (På 20.7.2021 den 8.32): Hør med forsikringen din i LO, evt kan reise- eller innboforsikringen sannsynligvis dekke det. Hun kan ikke gå uten briller, så håper dette ordner seg! 😃 Anonymkode: 64b15...5cb Jeg har opprettet sak der «der jeg skrev at etter en dag på stranda så er brillene mistet» .. la ved kvittering og bilde av brillene. ringte for å høre hvor lang tid det skulle ta å behandle saken, fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få brillene dekket da de var mistet. Men om de var frastjelet så kunne jeg få dekt det. Da sa jeg jo jeg vet jo ikke ? Om de er frastjålet eller ikke. De er borte etter den dagen. Hun sa du vil få begrunnelse for avslaget. Hjertet mitt stoppet et øyeblikk  hvorfor i all verden betaler man forsikring da? Så da skulle jeg heller jugd å sagt at noen stjal dem?  og til dere som henger dere opp i om innfatningen er billigere eller glassene. Disse brillene var første hennes. Når jeg betalte for det så brydde jeg meg fint lite om hva glassene kostet eller innfatningen. Jeg ville bare at dattera skulle få brillene kjapt slik at hun kunne se bedre. Sendte papirene til nav å fikk vel noe refusjon på ca 2000 kr om jeg husker riktig.   fullt mulig at innfatningen på barn er billigere enn glassene.  sjekket idag innfatningen på brillene til min datter kostet 1800 og resten av summen var på glassene.  nå er jeg egentlig veldig frustrert med tanke på at forsikringen min ikke vil dekke dette  Anonymkode: f1008...b3b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419654-dattera-mi-har-mistet-sine-syns-briller-som-kostet-7500-kr-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-149581556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #28 Del Skrevet 21. juli 2021 Er noen synske damer her som kan hjelpe eller hinte hvor brillene er?😅 Anonymkode: f1008...b3b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419654-dattera-mi-har-mistet-sine-syns-briller-som-kostet-7500-kr-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-149581561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #29 Del Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har opprettet sak der «der jeg skrev at etter en dag på stranda så er brillene mistet» .. la ved kvittering og bilde av brillene. ringte for å høre hvor lang tid det skulle ta å behandle saken, fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få brillene dekket da de var mistet. Men om de var frastjelet så kunne jeg få dekt det. Da sa jeg jo jeg vet jo ikke ? Om de er frastjålet eller ikke. De er borte etter den dagen. Hun sa du vil få begrunnelse for avslaget. Hjertet mitt stoppet et øyeblikk  hvorfor i all verden betaler man forsikring da? Så da skulle jeg heller jugd å sagt at noen stjal dem?  og til dere som henger dere opp i om innfatningen er billigere eller glassene. Disse brillene var første hennes. Når jeg betalte for det så brydde jeg meg fint lite om hva glassene kostet eller innfatningen. Jeg ville bare at dattera skulle få brillene kjapt slik at hun kunne se bedre. Sendte papirene til nav å fikk vel noe refusjon på ca 2000 kr om jeg husker riktig.   fullt mulig at innfatningen på barn er billigere enn glassene.  sjekket idag innfatningen på brillene til min datter kostet 1800 og resten av summen var på glassene.  nå er jeg egentlig veldig frustrert med tanke på at forsikringen min ikke vil dekke dette  Anonymkode: f1008...b3b Det er mange forsikringer som ikke dekker om man mister ting eller noe ødelegges ved et uhell. Er det en fare for dette så tror jeg man må ha utvidet forsikring. Vil ikke tro at det holder å si at brillen er stjålet heller uten at man anmelder. Se igjennom vilkårene for det dere har av forsikring. Om dere ikke er dekket på innbo-forsikringen kan det være vilkårene er annerledes for reiseforsikringen. Om det er slik at datteren din er liten og har sjanse for å miste noen brillepar opp igjennom årene kan det være greit å finne en forsikring som dekker dette. Kanskje noen andre her som har briller til små barn kan anbefale? Har du hørt i kioskene ved standen eller på politistasjonen? Kanskje noen har levert dem inn der? Mange steder har også facebook-grupper enten for stedet eller for salg f.eks. Du kan høre der om noen har sett brillene. En notis (eller en artikkel) i lokalavisen kan også hjelpe dere med å finne brillene. Dere kan jo også ta en tur tilbake når der er mindre folk å lete etter brillene der dere vet at dere har vært. Anonymkode: c2e22...694 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419654-dattera-mi-har-mistet-sine-syns-briller-som-kostet-7500-kr-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-149581563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2021 #30 Del Skrevet 21. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har opprettet sak der «der jeg skrev at etter en dag på stranda så er brillene mistet» .. la ved kvittering og bilde av brillene. ringte for å høre hvor lang tid det skulle ta å behandle saken, fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få brillene dekket da de var mistet. Men om de var frastjelet så kunne jeg få dekt det. Da sa jeg jo jeg vet jo ikke ? Om de er frastjålet eller ikke. De er borte etter den dagen. Hun sa du vil få begrunnelse for avslaget. Hjertet mitt stoppet et øyeblikk  hvorfor i all verden betaler man forsikring da? Så da skulle jeg heller jugd å sagt at noen stjal dem?  og til dere som henger dere opp i om innfatningen er billigere eller glassene. Disse brillene var første hennes. Når jeg betalte for det så brydde jeg meg fint lite om hva glassene kostet eller innfatningen. Jeg ville bare at dattera skulle få brillene kjapt slik at hun kunne se bedre. Sendte papirene til nav å fikk vel noe refusjon på ca 2000 kr om jeg husker riktig.   fullt mulig at innfatningen på barn er billigere enn glassene.  sjekket idag innfatningen på brillene til min datter kostet 1800 og resten av summen var på glassene.  nå er jeg egentlig veldig frustrert med tanke på at forsikringen min ikke vil dekke dette  Anonymkode: f1008...b3b Tegn en utvidet innboforsikring, det er virkelig verdt det når man har barn. Dekker alt fra mobiler mistet i sjøen til knuste ipad'er, og briller. Vanlige forsikringer dekker det nok ikke, og de dekker ikke tyveri heller uten at det er meldt til politiet. Anonymkode: af75e...a1d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419654-dattera-mi-har-mistet-sine-syns-briller-som-kostet-7500-kr-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-149581599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2021 #31 Del Skrevet 23. juli 2021 Har du sjekket reiseforsikringen også? 😢 Anonymkode: 64b15...5cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419654-dattera-mi-har-mistet-sine-syns-briller-som-kostet-7500-kr-%F0%9F%A5%BA/page/2/#findComment-149582276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå