Gå til innhold

Blødd i over to uker nå etter vaksinen. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har homonspiral og har nesten ikke blødd det siste året. Så tok jeg vaksinen, og har etter det blødd hver dag i over to uker. Erfaringer her? 

Anonymkode: 8bcd0...cea

Fortsetter under...

Skrevet

Blødde voldsomt i over en uke, hadde hatt mensen i en uke like før

Anonymkode: 61c5b...ae4

Skrevet

Jeg har ikke blødd noe ekstra.

Anonymkode: 90f90...cdd

Skrevet

Meld det inn som bivirkning. Viktig at alt kommer fram. 

Anonymkode: 829d1...7da

Skrevet

Ikke merket noen forskjell her. Hadde mensen når jeg tok den og har det nå igjen, men har nesten hatt mindre enn normalt.

Anonymkode: b7595...93b

Skrevet

merket at mensen var kraftigere og jeg blødde mere de 2 dagene jeg brukte og gjøre, men etter 1 og 2 dag ble det normalt mens igjen

Anonymkode: 2ec58...e07

Annonse

Skrevet

Har spiral, og ikke merket noen forskjell.

Anonymkode: e5b70...12b

Skrevet

Bruker minipille, fullvaksinert med Pfizer og ikke merket noe forskjell. 

Anonymkode: 596d0...704

Skrevet

Er ikke vaksinert, men har hatt korona. Ikke merket noe forskjell på menstruasjonen. 

Anonymkode: b0b5e...632

Skrevet

Ingen endringer etter å ha hatt Covid. Men etter vaksina blødde jeg sinnsykt mye. Fikk mensen 2 uker før tiden og den varte i mange flere dager enn normalt. 2 uker etter der fikk jeg mensen på nytt igjen. Like ille😣

Anonymkode: 615c2...282

Skrevet

Hvor lang tid etter du tok vaksinen startet det? Meldt om flere som opplever det samme, sikkert lurt å kontakte fastlegen. 

Anonymkode: 8f096...c63

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvor lang tid etter du tok vaksinen startet det? Meldt om flere som opplever det samme, sikkert lurt å kontakte fastlegen. 

Hos meg kom blødningene rundt 1 time etter at jeg hadde tatt vaksina 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hos meg kom blødningene rundt 1 time etter at jeg hadde tatt vaksina 

Så utrolig kjipt. Ville kontaktet legen, for du har hatt det såpass lenge at de i hvert bør sjekke jern osv. kanskje de har noe som kan stoppe blødningen, er jo noen som får det i forbindelse med menstruasjon. 

God bedring. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så utrolig kjipt. Ville kontaktet legen, for du har hatt det såpass lenge at de i hvert bør sjekke jern osv. kanskje de har noe som kan stoppe blødningen, er jo noen som får det i forbindelse med menstruasjon. 

God bedring. 

Sorry, blandet deg med trådstarter 🙈

Skrevet

Nå har jeg ustabil syklus, men blødde endel lenger enn normalt etter første dose. Ikke fått mensen etter dose 2 enda.

Anonymkode: 04596...803

Skrevet

Fikk den 2 ganger med ca 1 uke mellomrom etter dose 1, de varte lenger og blødde mer enn det som var normalt både før og nå for meg. Er i tidlig overgangsalder og det er vanlig for meg med veldig kort og spradisk mens med sparsomme blødninger, går mange måneder uten antydning til blødninger i det hele tatt. Nå er det 1 uke etter dose 2 og jeg har fått mensen igjen, litt over 2 uker siden forrige gang. Har ikke hatt mensen så mange det siste året engang tror jeg.

Anonymkode: f451e...67f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.7.2021 den 11.20):

Nå har jeg ustabil syklus, men blødde endel lenger enn normalt etter første dose. Ikke fått mensen etter dose 2 enda.

Begynte å blø rett etter jeg skrev innlegget. 18 dager etter forrige mens, og 6 dager etter vaksinen. Ikke normalt for min del og har rapportert det inn.

Skrevet

Jeg fikk mensen 4 dager etter vaksinen, 3 uker etter forrige mens. Usikker på om det har noe med vaksinen å gjøre, men det pleier å gå 4,5 til 5 uker mellom hos meg. Var normal mengde og varighet da.

Anonymkode: cba1c...0e5

Skrevet

Fikk mensen 4 dager etter vaksinen, er uansett uregelmessig pga min alder, så tror mer på at det er pga overgangsalder enn vaksine at den kom noen dager tidligere denne gangen.

Anonymkode: f36d2...4fe

Skrevet

Jeg går på p-piller og får mensen 3.dag etter jeg har sluttet å ta de. Tok dose 2 29.6 og skulle få mensen 7.7, men den 30.6 fikk jeg mensen. Jeg får den aldri når jeg tar p-piller. Normalt blør jeg veldig lite i 3-4 dager. Denne gangen blødde jeg i 17 dager. Og blødde så mye at jeg blødde igjennom flere ganger daglig. Jeg satt på do og det bare rant blod ut, etter 8 dager ble jeg så dårlig, svimmel, kaldsvettet, kvalm at legen måtte sykemelde meg.

Anonymkode: 9df93...45e

Skrevet

HI her. Jeg blødde i 2.5 uker. 

Anonymkode: 8bcd0...cea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg går på p-piller og får mensen 3.dag etter jeg har sluttet å ta de. Tok dose 2 29.6 og skulle få mensen 7.7, men den 30.6 fikk jeg mensen. Jeg får den aldri når jeg tar p-piller. Normalt blør jeg veldig lite i 3-4 dager. Denne gangen blødde jeg i 17 dager. Og blødde så mye at jeg blødde igjennom flere ganger daglig. Jeg satt på do og det bare rant blod ut, etter 8 dager ble jeg så dårlig, svimmel, kaldsvettet, kvalm at legen måtte sykemelde meg.

Gjorde dem ingenting for å stoppe blødningen din? Er det sånn at leger i Norge driter i alt som heter kvinnehelse?

Anonymkode: 6ecdf...1e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gjorde dem ingenting for å stoppe blødningen din? Er det sånn at leger i Norge driter i alt som heter kvinnehelse?

Niks, normal bivirkning fikk jeg beskjed om både av legevakt, koronatelefonen og fastlege🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Niks, normal bivirkning fikk jeg beskjed om både av legevakt, koronatelefonen og fastlege🙄

Det holder jo ikke. Det er ikke sunt for en menneskekropp å miste så mye blod. Typisk tegn på at så lenge det er en kvinne som blør, blir det ansett som normalt. 

Skrevet

Helt hårreisende. Disse historiene er dråpen som gjør at jeg avventer vaksinen. 

Anonymkode: 829d1...7da

• Opprett ny...