Gå til innhold

Blødd i over to uker nå etter vaksinen. Flere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ingen endringer etter å ha hatt Covid. Men etter vaksina blødde jeg sinnsykt mye. Fikk mensen 2 uker før tiden og den varte i mange flere dager enn normalt. 2 uker etter der fikk jeg mensen på nytt igjen. Like ille😣

Anonymkode: 615c2...282

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvor lang tid etter du tok vaksinen startet det? Meldt om flere som opplever det samme, sikkert lurt å kontakte fastlegen. 

Anonymkode: 8f096...c63

Hos meg kom blødningene rundt 1 time etter at jeg hadde tatt vaksina 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hos meg kom blødningene rundt 1 time etter at jeg hadde tatt vaksina 

Så utrolig kjipt. Ville kontaktet legen, for du har hatt det såpass lenge at de i hvert bør sjekke jern osv. kanskje de har noe som kan stoppe blødningen, er jo noen som får det i forbindelse med menstruasjon. 

God bedring. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så utrolig kjipt. Ville kontaktet legen, for du har hatt det såpass lenge at de i hvert bør sjekke jern osv. kanskje de har noe som kan stoppe blødningen, er jo noen som får det i forbindelse med menstruasjon. 

God bedring. 

Sorry, blandet deg med trådstarter 🙈

Fikk den 2 ganger med ca 1 uke mellomrom etter dose 1, de varte lenger og blødde mer enn det som var normalt både før og nå for meg. Er i tidlig overgangsalder og det er vanlig for meg med veldig kort og spradisk mens med sparsomme blødninger, går mange måneder uten antydning til blødninger i det hele tatt. Nå er det 1 uke etter dose 2 og jeg har fått mensen igjen, litt over 2 uker siden forrige gang. Har ikke hatt mensen så mange det siste året engang tror jeg.

Anonymkode: f451e...67f

Anonym bruker skrev (På 23.7.2021 den 11.20):

Nå har jeg ustabil syklus, men blødde endel lenger enn normalt etter første dose. Ikke fått mensen etter dose 2 enda.

Anonymkode: 04596...803

Begynte å blø rett etter jeg skrev innlegget. 18 dager etter forrige mens, og 6 dager etter vaksinen. Ikke normalt for min del og har rapportert det inn.

Anonymkode: 04596...803

Jeg fikk mensen 4 dager etter vaksinen, 3 uker etter forrige mens. Usikker på om det har noe med vaksinen å gjøre, men det pleier å gå 4,5 til 5 uker mellom hos meg. Var normal mengde og varighet da.

Anonymkode: cba1c...0e5

Jeg går på p-piller og får mensen 3.dag etter jeg har sluttet å ta de. Tok dose 2 29.6 og skulle få mensen 7.7, men den 30.6 fikk jeg mensen. Jeg får den aldri når jeg tar p-piller. Normalt blør jeg veldig lite i 3-4 dager. Denne gangen blødde jeg i 17 dager. Og blødde så mye at jeg blødde igjennom flere ganger daglig. Jeg satt på do og det bare rant blod ut, etter 8 dager ble jeg så dårlig, svimmel, kaldsvettet, kvalm at legen måtte sykemelde meg.

Anonymkode: 9df93...45e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg går på p-piller og får mensen 3.dag etter jeg har sluttet å ta de. Tok dose 2 29.6 og skulle få mensen 7.7, men den 30.6 fikk jeg mensen. Jeg får den aldri når jeg tar p-piller. Normalt blør jeg veldig lite i 3-4 dager. Denne gangen blødde jeg i 17 dager. Og blødde så mye at jeg blødde igjennom flere ganger daglig. Jeg satt på do og det bare rant blod ut, etter 8 dager ble jeg så dårlig, svimmel, kaldsvettet, kvalm at legen måtte sykemelde meg.

Gjorde dem ingenting for å stoppe blødningen din? Er det sånn at leger i Norge driter i alt som heter kvinnehelse?

Anonymkode: 6ecdf...1e4

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gjorde dem ingenting for å stoppe blødningen din? Er det sånn at leger i Norge driter i alt som heter kvinnehelse?

Niks, normal bivirkning fikk jeg beskjed om både av legevakt, koronatelefonen og fastlege🙄

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Niks, normal bivirkning fikk jeg beskjed om både av legevakt, koronatelefonen og fastlege🙄

Det holder jo ikke. Det er ikke sunt for en menneskekropp å miste så mye blod. Typisk tegn på at så lenge det er en kvinne som blør, blir det ansett som normalt. 

• Opprett ny...