Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når naboene har besøk hele dagen hver dag og hver dag er en fest? De skriker, roper, snakker høyt, ler, kjefter om en annen og det er aldri fred å få. De har så mange rekende inn og ut på besøk at jeg aner ikke hvem som egentlig bor der. De leier hus av kommunen. Akkurat nå (kl.00.21) sitter de og røyker vannpipe og snakker svært høyt slik at barna mine har blitt vekket og spør hva de skal gjøre. Kan ikke ha vinduene igjen når det er så varmt heller...

Er dette noe du ville reagert på? Hva bør jeg gjøre? Har prøvd å snakke hyggelig med de tidligere, men de skjønner ikke særlig norsk og står og ser enten spørrende på meg eller blir sur.

Anonymkode: 98001...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kommunen. Om de er nyankomne flyktninger så har de antagelig oppfølging av boveileder el. De kan forklare dette med ro etter 23, helligdagsfred osv. Enn så lenge så kan du kanskje prøve det universelle fingeren for munnen og hysj ut gjennom vinduet eller over gjerdet?

Anonymkode: b074e...f60

Skrevet

Da får de bare bli sur; si at det skal være stille etter kl 23. Og si fra flere ganger. Blir det ikke bedre ringer du politiet. 

Anonymkode: 6be02...119

Skrevet

Hvis dere blir vekket av vanlig prat, lyd fra tv ol tror jeg du bare må godta det eller lukke vinduet. Hvis det er høy musikk, festbråk ol kan du kreve at det er stille etter 23.00.

Anonymkode: d5e4a...e83

Skrevet

Har også en utenlandsk nabo. Det festes ofte til kl 3-4. Står på veranda å røyker og kaster sneiper ned på plenen foran min veranda. Har snakket med han og gitt beskjed til styret. Men han fester fortsatt. Men kanskje ikke like ofte som før 

Anonymkode: 53a1d...4ac

Skrevet

Bør du i borettslag, så må du klage skriftlig til styret. Vi har en kommunal bolig i vårt borettslag, og ved gjentatt klaging til styret, så blir de kastet ut etterhvert. Må selvfølgelig være et problem da. 

Anonymkode: c2e47...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...