Gå til innhold

Hvordan best håndtere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en eldre ungdom med det jeg skjønner er ganske sterk ortoreksi med oss på ferie. Hvordan best håndtere?

Har nå sluttet å gå inn i diskusjoner om hvorvidt noe er sunt eller usunt i det hele tatt, og bare begynt å si at det er bra for hud eller hår eller hjernen. Jeg forstår at det er en spiseforstyrrelse og ikke lett for ungdommen selv , samtidig er det ikke så hyggelig når middag med kokosmelk i og hjemmelagde lefser ikke kan spises fordi det visstnok er «for usunt». Ikke minst gjør får set de som spiser til å føle seg usunne og utilpass og stemningen rundt måltidene blir litt ubehagelig.

Vi spiser til info ganske normalt, feks grovt brød, egg, sild, ost og grønt til frokost, og mye hjemmelaget mat og grønnsaker til middag. 

Anonymkode: 5366d...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med kjennskap til sykdommen? Hva er best strategi for å verken gjøre sykdommen verre eller la det styre måltidene? 

Anonymkode: 5366d...e0f

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke helt. Men det er jo faktisk absolutt ingenting som er utelukkende sunt eller usunt, alt avhenger av mengde og totalen. Selv om fisk er sunt er det usunt å bare spise fisk. Selv om potetgull er usunt er det helt uskadelig så lenge mengden ikke er for stor. Det er usunt med et ensidig kosthold.

Så jeg tror at det ville være det som ville være fokuset mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...