Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Og som ikke er farlige å ta? Jeg har kjempet en kamp mot kiloene i ti år. Jeg har prøvd alt. Jeg orker ikke mer. Jeg vil spise nok mat, jeg vil kose meg meg med måltider, jeg er lei av å ha dårlig samvittighet hele tiden for at jeg spiser. Jeg spiser helt normalt. To, tre knekkebrød med pålegg til frokost. Ofte det samme til lunsj. En porsjon middag, for eksempel en ørretbit med en potet, litt lettrømme, 20-30 agurkskiver. Noen ganger kvelds. Yoghurt med bær, litt havregrøt eller knekkebrød. Lite søtsaker, kun vann og kaffe til drikke, litt chips i helgene. Jeg gidder snart ikke mer. Jeg går opp i vekt, enda jeg løper dagen lang etter småbarn, er på jobben eller driver med forefallende. Jeg går 3-5 km hver dag i skogen. Likevel. 71 kg på 166 cm er for mye for meg. 60 kg max. Finnes det noen slankepiller noen kan anbefale, for nå gidder jeg ikke å kjempe lenger… Anonymkode: 5aba8...d52
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og som ikke er farlige å ta? Jeg har kjempet en kamp mot kiloene i ti år. Jeg har prøvd alt. Jeg orker ikke mer. Jeg vil spise nok mat, jeg vil kose meg meg med måltider, jeg er lei av å ha dårlig samvittighet hele tiden for at jeg spiser. Jeg spiser helt normalt. To, tre knekkebrød med pålegg til frokost. Ofte det samme til lunsj. En porsjon middag, for eksempel en ørretbit med en potet, litt lettrømme, 20-30 agurkskiver. Noen ganger kvelds. Yoghurt med bær, litt havregrøt eller knekkebrød. Lite søtsaker, kun vann og kaffe til drikke, litt chips i helgene. Jeg gidder snart ikke mer. Jeg går opp i vekt, enda jeg løper dagen lang etter småbarn, er på jobben eller driver med forefallende. Jeg går 3-5 km hver dag i skogen. Likevel. 71 kg på 166 cm er for mye for meg. 60 kg max. Finnes det noen slankepiller noen kan anbefale, for nå gidder jeg ikke å kjempe lenger… Anonymkode: 5aba8...d52 Du tror at du har vært flink i 10 år. Du må skrive ned ALT du putter i munnen. F.eks. Lifesum appen. Du kommer til å få sjokk Anonymkode: 19dcf...7b0
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Tre knekkebrød med pålegg kan faktisk inneholde veldig mange kalorier hvis det er "feil" type knekkebrød og pålegg. Det er godt mulig du får i deg mye mer enn du tror, så jeg støtter forslaget til hun over. Registrer absolutt alt du spiser og drikker, inkludert olje/smør du steker ting i, helt nøyaktig i et par uker. Det er godt mulig du får en a-ha-opplevelse. For det finnes dessverre ingen piller. Anonymkode: 01228...69b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du tror at du har vært flink i 10 år. Du må skrive ned ALT du putter i munnen. F.eks. Lifesum appen. Du kommer til å få sjokk Anonymkode: 19dcf...7b0 Har gjort det i mange år. Anonymkode: 5aba8...d52
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tre knekkebrød med pålegg kan faktisk inneholde veldig mange kalorier hvis det er "feil" type knekkebrød og pålegg. Det er godt mulig du får i deg mye mer enn du tror, så jeg støtter forslaget til hun over. Registrer absolutt alt du spiser og drikker, inkludert olje/smør du steker ting i, helt nøyaktig i et par uker. Det er godt mulig du får en a-ha-opplevelse. For det finnes dessverre ingen piller. Anonymkode: 01228...69b Jeg spiser Wasa 100 som har ca 40 kcal per knekkebrød. Det blir 80-120 kcal per måltid, pluss pålegg. Litt gulost, litt skinke, makrell i tomat etc. Det bør jeg vel ha til frokost? Anonymkode: 5aba8...d52
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Ja det finnes slankemedisin som virkelig virker. Mysimba, Saksenda og Ozempic. Men du har jo en bmi på 25,8. Såvidt litt overvektig. Du vil nok aldri få slike medisiner utskrevet, dessverre. Kjenner til problemstillingen din. Det er slitsomt! Anonymkode: 9ad4d...c90
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg spiser Wasa 100 som har ca 40 kcal per knekkebrød. Det blir 80-120 kcal per måltid, pluss pålegg. Litt gulost, litt skinke, makrell i tomat etc. Det bør jeg vel ha til frokost? Anonymkode: 5aba8...d52 Absolutt, det var bare et forslag. Har du fått sjekket deg hos lege? Stoffskiftet osv? Anonymkode: 01228...69b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Jeg legger på meg av kornprodukter, det og melkeprodukter. Hadde jeg spist det du spiser på en dag, Hi, så hadde jeg også gått opp i vekt. Hadde jeg spist 4-6 knekkebrød tilsammen til frokost/lunsj og så havregrøt eller flere knekkebrød til kvelds, da hadde jeg gått jevnt og trutt opp i vekt. Min kropp tåler det ikke. Spiser jeg tilnærmet lavkarbo (grovkarbo, altså ikke gå i ketose), og kutter kornprodukter og melk, da slipper jeg å tenke på hva jeg spiser. I tillegg må jeg få i meg nok riktig fett, spesielt omega3. Av det du beskriver så er det minimalt med grønnsaker i kostholdet ditt, HI. Man skal ha i seg minimum 500 gr daglig. Jeg tror at du kan få til det du ønsker om du får hjelp til å legge om kostholdet ditt til et som fungerer bedre for din kropp, for kaloritelling fungerer tydeligvis ikke for deg. Jeg kan f.eks. gå på lite kalorier og legge på meg hvis jeg spiser feil mat for min kropp. Spiser jeg riktig for min kropp, da justerer vekten seg av seg selv hvis jeg i tillegg er aktiv nok. Jeg tror at du også kan ha en del å hente om du begynner å trene mer målrettet. Anonymkode: 2b448...e38
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ja det finnes slankemedisin som virkelig virker. Mysimba, Saksenda og Ozempic. Men du har jo en bmi på 25,8. Såvidt litt overvektig. Du vil nok aldri få slike medisiner utskrevet, dessverre. Kjenner til problemstillingen din. Det er slitsomt! Anonymkode: 9ad4d...c90 OzEmpic er da diabetes-medisin? Anonymkode: 7c8f4...5e3
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): OzEmpic er da diabetes-medisin? Anonymkode: 7c8f4...5e3 Google diabetesmedisin mot fedme, veldig lovende resultater. Anonymkode: 0c911...ed5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): OzEmpic er da diabetes-medisin? Anonymkode: 7c8f4...5e3 Og slankemedisin ja. Anonymkode: 9ad4d...c90
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har høyere BMI en deg, har startet opp på ozempic. Det får man ikke på blåresept så fremt man ikke har diabetes. Ett stikk en gang i uka. Saxenda må man stikke seg hver dag, det KAN man få på blåresept. Men man må først prøve ut mysimba i 12 uker. Jeg prøvde dem, 0 effekt. Kunne fått saxenda på blåresept, men valgte ozempic, da jeg så mørkt på å stikke meg selv hver dag. Koster ca 1000 kr mnd. Har vært veldig effektivt så langt. Demper appetitten i betydelig grad. Gått ned mest vann nå til å begynne med, så nedgangen vil nok roe seg etterhvert, men likevel. For meg er det god drahjelp. Anonymkode: a261d...4cb
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Absolutt, det var bare et forslag. Har du fått sjekket deg hos lege? Stoffskiftet osv? Anonymkode: 01228...69b Ja. Alt er i orden med alle blodprøver. Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg legger på meg av kornprodukter, det og melkeprodukter. Hadde jeg spist det du spiser på en dag, Hi, så hadde jeg også gått opp i vekt. Hadde jeg spist 4-6 knekkebrød tilsammen til frokost/lunsj og så havregrøt eller flere knekkebrød til kvelds, da hadde jeg gått jevnt og trutt opp i vekt. Min kropp tåler det ikke. Spiser jeg tilnærmet lavkarbo (grovkarbo, altså ikke gå i ketose), og kutter kornprodukter og melk, da slipper jeg å tenke på hva jeg spiser. I tillegg må jeg få i meg nok riktig fett, spesielt omega3. Av det du beskriver så er det minimalt med grønnsaker i kostholdet ditt, HI. Man skal ha i seg minimum 500 gr daglig. Jeg tror at du kan få til det du ønsker om du får hjelp til å legge om kostholdet ditt til et som fungerer bedre for din kropp, for kaloritelling fungerer tydeligvis ikke for deg. Jeg kan f.eks. gå på lite kalorier og legge på meg hvis jeg spiser feil mat for min kropp. Spiser jeg riktig for min kropp, da justerer vekten seg av seg selv hvis jeg i tillegg er aktiv nok. Jeg tror at du også kan ha en del å hente om du begynner å trene mer målrettet. Anonymkode: 2b448...e38 Takk for langt og detaljert svar. Grønnsaker ja. Hmm. Jo, jeg spiser en del, men kan kanskje bli flinkere. Det jeg sliter litt med der, er å skjønne hvordan jeg kan bytte ut knekkebrød/brød/havregrøt med grønnsaker i en travel hverdag. Frokost for eksempel. Skal jeg tygge i meg en gulrot og en paprika i stedet? Matpakka på jobben. En agurk og et eple? Hva gjør jeg? Hvordan blir jeg mett av det? Anonymkode: 5aba8...d52
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja. Alt er i orden med alle blodprøver. Takk for langt og detaljert svar. Grønnsaker ja. Hmm. Jo, jeg spiser en del, men kan kanskje bli flinkere. Det jeg sliter litt med der, er å skjønne hvordan jeg kan bytte ut knekkebrød/brød/havregrøt med grønnsaker i en travel hverdag. Frokost for eksempel. Skal jeg tygge i meg en gulrot og en paprika i stedet? Matpakka på jobben. En agurk og et eple? Hva gjør jeg? Hvordan blir jeg mett av det? Anonymkode: 5aba8...d52 Lag omelett eller eggmuffins med grønnsaker Anonymkode: b32f2...8f8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Takk for langt og detaljert svar. Grønnsaker ja. Hmm. Jo, jeg spiser en del, men kan kanskje bli flinkere. Det jeg sliter litt med der, er å skjønne hvordan jeg kan bytte ut knekkebrød/brød/havregrøt med grønnsaker i en travel hverdag. Frokost for eksempel. Skal jeg tygge i meg en gulrot og en paprika i stedet? Matpakka på jobben. En agurk og et eple? Hva gjør jeg? Hvordan blir jeg mett av det? Anonymkode: 5aba8...d52 Det er ikke noe problem, men det krever at du planlegger litt. Men det handler bare om å snu på vanene dine og lage deg nye vaner som så blir like vanlige som de du hadde før. Jeg lager opp en stor bolle salat slik at jeg alltid har salat i kjøleskapet. Spiser ofte det til frokost også, sammen med egg eller makrell i tomat eller hva jeg måtte ha av proteinkilder. Eller jeg lager en omelett med masse grønnsak oppi, den holder et par dager i kjøleskapet. Noen ganger steker jeg egg, spinat, løk, paprika og noe annet jeg har i kjøleskapet (brokkoli, raspet gulrot, squasj, asparges, løk) til frokost også. Eller spiser en avokado med annet grønt sammen med i tillegg til proteinkilde. Lunsj kan være salat med en proteinkilde og olje eller dressing. Rester fra gårsdagens middag med eller uten salat. Lager du opp supper og fryser ned i porsjonsformer så kan du ta ut en boks kvelden før og ta med på jobb, om dere der har mikrobølgeovn. Så kan du ha med gulrøtter, staver av agurk og andre grønnsaker, og ha det innimellom til å knaske på, da faller du heller ikke så lett for fristelser hvis du skal på butikken etter jobb. Alle måltider må være fullverdige. Grønnsaker, gode proteinkilder og gode fettkilder. Bruk fantasien! Anonymkode: 2b448...e38
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja. Alt er i orden med alle blodprøver. Takk for langt og detaljert svar. Grønnsaker ja. Hmm. Jo, jeg spiser en del, men kan kanskje bli flinkere. Det jeg sliter litt med der, er å skjønne hvordan jeg kan bytte ut knekkebrød/brød/havregrøt med grønnsaker i en travel hverdag. Frokost for eksempel. Skal jeg tygge i meg en gulrot og en paprika i stedet? Matpakka på jobben. En agurk og et eple? Hva gjør jeg? Hvordan blir jeg mett av det? Anonymkode: 5aba8...d52 Få i deg nok proteiner til hvert måltid slik at du går mett lengere. Noe grønt til hvert måltid. Bytt ut knekkebrød med lompe som du fyller med feks. Skinke/kylling/laks og grønnsaker. Bruk kesam mager til dressing. Planlegge og forberede. Jeg bruker å steke opp kylling, så har jeg ferdig kylling til en salat feks. Kutt brus og juice i hverdagen og inn deg et glass i helgene. Anonymkode: 1cc0f...4b0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Få i deg nok proteiner til hvert måltid slik at du går mett lengere. Noe grønt til hvert måltid. Bytt ut knekkebrød med lompe som du fyller med feks. Skinke/kylling/laks og grønnsaker. Bruk kesam mager til dressing. Planlegge og forberede. Jeg bruker å steke opp kylling, så har jeg ferdig kylling til en salat feks. Kutt brus og juice i hverdagen og inn deg et glass i helgene. Og ikke fokusere på vekta, men heller hvordan kroppen ser ut. Trene med vekter for å stramme opp kroppen. Anonymkode: 1cc0f...4b0 Anonymkode: 1cc0f...4b0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #18 Skrevet 19. juli 2021 Har du forsøkt periodisk faste (16:8 eller 18:6)? Fungerer fantastisk bra for meg. Anonymkode: 7d913...2b9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 Du har jo bmi på bare 25.8, så kanskje det er det kroppen din trives. Ellers har du fått mange gode tips her. Men det er ikke medisiner som er anbefalt med så lav bmi. Selv så må jeg leve på 1000 kalorier om dagen før å gå ned, og passe på at jeg ikke får i meg for mye karbohydrater. Protein er viktig. Anonymkode: b8b83...b34
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Du tror at du har vært flink i 10 år. Du må skrive ned ALT du putter i munnen. F.eks. Lifesum appen. Du kommer til å få sjokk Anonymkode: 19dcf...7b0 Ikke nødvendigvis. Jeg har skrevet ned alt, går ikke ned. Har lavt stoffskifte og går i tillegg på kortison mot astma. Anonymkode: b1b1d...b2f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #21 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Lag omelett eller eggmuffins med grønnsaker Anonymkode: b32f2...8f8 Det er jo det som er problemet med disse diettene. Masse matlaging hele tiden, og veldig dyrt. Anonymkode: b1b1d...b2f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #22 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er jo det som er problemet med disse diettene. Masse matlaging hele tiden, og veldig dyrt. Anonymkode: b1b1d...b2f Det er jo ingen diett å spise omelett med grønnsaker, ikke er det masse matlaging heller, det er jo noe av det enkleste som er, ikke er det spesielt dyrt heller. Tror du det er billigere med slankepiller? Anonymkode: b32f2...8f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå