Gå til innhold

Vil dere la barna vaksineres dersom dette blir anbefalt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Offentlig informasjon viser at ingen på 14 år har vært innlagt med korona i Norge. Slutt med løgner og propaganda. 

Anonymkode: 7840c...555

De skriver som regel ikke alder på barn, bare at det er barn. Du kan jo selv enkelt google deg fram til at flere barn har vært innlagt pga. korona. Det som da er farlig er propagandaen til vaksinemotstanderene som av en eller annen grunn tror at vaksinen er mer farlig enn sykdommen. 

Anonymkode: 40b25...171

Fortsetter under...

Nei. Og jeg håper virkelig at vi skal slippe at det blir et press og stigma blant barn som ikke tar vaksinen. I USA har barn fått hjertebetennelse av vaksinen. Og masse kvinner får kluss med syklusen. Nei takk, mine unger skal ikke ta den. og jeg er ikke vaksinemotstander, barna har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Men det er vaksiner som er testet over tid. Ikke hasteutviklet og pøses ut i hysteri. 

Anonymkode: 30ff4...3a4

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De skriver som regel ikke alder på barn, bare at det er barn. Du kan jo selv enkelt google deg fram til at flere barn har vært innlagt pga. korona. Det som da er farlig er propagandaen til vaksinemotstanderene som av en eller annen grunn tror at vaksinen er mer farlig enn sykdommen. 

Begge deler er farlig. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Løgn. Statistikken viser noe helt annet enn det du sier. 

Hva statistikken sier er revnende likegyldig for meg. Såvidt meg bekjent har de ikke vært hos lege i etterkant engang, og ingen har fanget opp deres problematikk. To av de trente på toppnivå, og stod og hev etter pusten etter en liten oppoverbakke 6 mnd etter de var ute av isolasjon. Vi var selv på tur med de! 
Så hva du mener bryr jeg meg fint lite om.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ble nysgjerrig - hvorfor gutter men ikke jenter? 

Anonymkode: cccaf...c57

Fordi veldig mange kvinner i min familie har hatt problemer med å bli gravide og de fleste av oss har hatt flere spontanaborter, har selv hatt 5, og brukt lang tid på å bli gravid.

Flere kvinner har meldt og endringer i mensen etter vaksine, og ingen vet hvorfor.
Så lenge de ikke vet hvorfor mange kvinner får endringer i syklusene siden, vet de heller ikke om vaksinen vil påvirke fertiliteten og med min familiehistorie tørr jeg ikke ta sjansen på det. 

Anonymkode: 90693...0f6

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei. Og jeg håper virkelig at vi skal slippe at det blir et press og stigma blant barn som ikke tar vaksinen. I USA har barn fått hjertebetennelse av vaksinen. Og masse kvinner får kluss med syklusen. Nei takk, mine unger skal ikke ta den. og jeg er ikke vaksinemotstander, barna har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Men det er vaksiner som er testet over tid. Ikke hasteutviklet og pøses ut i hysteri. 

Anonymkode: 30ff4...3a4

Kilder? Til det med barn og hjertebetennelse? 

Dette er ikke helt ukjent at unge menn kan få, men det lar seg lett behandle. Dessverre har det også dødd en del barn i USA som direkte eller indirekte følge av covid-19, samt at også mange norske barn sliter med senplager etter å ha gjennomgått et mildt sykdomsforløp. 

Annonse

Himmel og hav. Dere vet at alle som nå tar vaksinen mest sannsynlig kommer til å bli smittet av korona en gang? Og nei, da blir en mest sannsynlig ikke veldig syk. Men så begynner mange her og si at unge som har hatt korona og ikke ble syke, sliter med masse ettersymptomer? (Jeg vet ikke om noen under 50 år som verken ble dårlig av korona, eller har fått plager i ettertid), så da kan jo dette skje med alle vaksinerte som får korona. Uansett, det jeg vil frem til er, at ingen er sikre uansett til slutt......

Anonymkode: a8716...b30

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Himmel og hav. Dere vet at alle som nå tar vaksinen mest sannsynlig kommer til å bli smittet av korona en gang? Og nei, da blir en mest sannsynlig ikke veldig syk. Men så begynner mange her og si at unge som har hatt korona og ikke ble syke, sliter med masse ettersymptomer? (Jeg vet ikke om noen under 50 år som verken ble dårlig av korona, eller har fått plager i ettertid), så da kan jo dette skje med alle vaksinerte som får korona. Uansett, det jeg vil frem til er, at ingen er sikre uansett til slutt......

Ja, vi som vet om mange som sliter med senvirkninger etter korona bare dikter fritt, sånn for å plage deg, liksom 🙄

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, vi som vet om mange som sliter med senvirkninger etter korona bare dikter fritt, sånn for å plage deg, liksom 🙄

Det sa jeg ikke, men studier viser noe annet. Uansett var poenget mitt at med eller uten vaksine, kan alle få korona, og da også plager i etterkant!

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Kilder? Til det med barn og hjertebetennelse? 

Dette er ikke helt ukjent at unge menn kan få, men det lar seg lett behandle. Dessverre har det også dødd en del barn i USA som direkte eller indirekte følge av covid-19, samt at også mange norske barn sliter med senplager etter å ha gjennomgått et mildt sykdomsforløp. 

Dessverre begynner mange også å få bivirkninger av vaksinen.

Spørsmålet blir hva man velger selv. Jeg velger heller bivirkninger av covid-19 enn av en eksperimentell vaksine. Jeg har statistikken på min side.

Anonymkode: 36021...fb5

Annonse

Må nok sette meg litt bedre inn i det om det skulle bli aktuelt, men 17-åringen har signalisert at han ønsker å ta den. 15-åringen får også i stor grad bestemme selv. Hverken jeg eller samboeren har tatt den, og 1-åringen kommer ikke til å få den.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Man må også se på statistikken over hvor mange som sliter med bivirkninger av vaksinen. 

Først da kan man sammenligne ordentlig.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg velger å tro på vg og tallene derfra. Som det står nederst:
Informasjonen på denne siden kommer fra Folkehelseinstituttet, Meldingssystem for smittsomme sykdommer (MSIS), kommunene, helsefortetakene, de regionale helseforetakene, Helsedirektoratet, Regjeringen og SSB.

Anonymkode: b85d4...efe

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Fordi veldig mange kvinner i min familie har hatt problemer med å bli gravide og de fleste av oss har hatt flere spontanaborter, har selv hatt 5, og brukt lang tid på å bli gravid.

Flere kvinner har meldt og endringer i mensen etter vaksine, og ingen vet hvorfor.
Så lenge de ikke vet hvorfor mange kvinner får endringer i syklusene siden, vet de heller ikke om vaksinen vil påvirke fertiliteten og med min familiehistorie tørr jeg ikke ta sjansen på det. 

Anonymkode: 90693...0f6

Takk for svar! Jeg har døtre på 8 og 10 år og har selv slitt med ufrivillige aborter før jeg til slutt lykkes. Jeg føler jeg personlig ikke har så mye å tape på å ta vaksinen i slutten av 40-årene. Men døtrene mine har hele livet foran seg. 

Anonymkode: cccaf...c57

Tar den vurderingen når den tid eventuelt kommer, men regner med det dersom det blir anbefalt. Kommer også litt an på hva begrunnelsen for anbefalingen er. Mitt barn er under 12, så regner med vi ikke trenger å ta stilling til det sånn med en gang.

Anonymkode: fdfc1...c49

Anonym bruker skrev (På 18.7.2021 den 19.20):

Nei, det vil jeg ikke. Sykdommen er i svært liten grad farlig for barn, og jeg vil ikke utsette de for risikoen ved vaksine. 

Anonymkode: 64b24...e47

Dette 👆👆👆

• Opprett ny...