Gå til innhold

Kalle opp etter dårlig forelder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen intensjon om å kalle opp barnet mitt etter pappa (han har aldri gjort meg noe fysisk, men har vært fraværende siden jeg var sju) Har mye kontakt med familie på farssiden (farmor og jeg har alltid vært nære, men pappa er en idiot) så dersom jeg kaller barnet mitt dette navnet vil han få vite det.

Det er ikke pappa sitt navn, men det er nærme.

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Vurderer et annet navn i tillegg, men dette navnet er mitt favorittnavn.....

Anonymkode: d783f...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du liker et navn like godt, kanskje velg dette? 

Leit å høre at du ikke har hatt kontakt med faren din forresten, slike ting skjærer meg alltid i hjertet ❤️

Synes ikke han fortjener oppkalling, for å være helt ærlig.

Skrevet

Hadde samme problem. Landet på ett helt annet navn og er fornøyd med det ❤️ 

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt navnet uansett, jeg, for det er det du liker best. Spesielt siden du har tett kontakt med annen familie på fars side.

Og selv om det kanskje virker usannsynlig nå, kanskje det i fremtiden kan komme noe godt ut av det også.

Hadde jeg fått en gutt ville jeg trolig kalt han min fars mellomnavn (som han hater!), fordi jeg synes det er så flott. Og på den tiden hadde ikke vi hatt kontakt på mange år. Nå fikk jeg ikke en gutt, så det ble aldri aktuelt. Men min far har dukket opp igjen i mitt liv, og han forsøker nå å gjøre ting mer riktig, noe jeg trodde aldri ville skje.

Anonymkode: f21b3...0b1

Skrevet

Jeg tenker at det er du som bestemmer om navnet er oppkalling eller ikke. Selv om navnet ligner, går det også an å presisere at det ikke er oppkalling dersom du ikke vil at noen skal tenke det. Jeg ville ikke kalle opp mitt barn selv om hun heter det samme som mange i slekten, jeg bare liker navnet. Så dersom folk spurte om det var oppkalling svarte jeg bare nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...