Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Har noen her erfaring med tannreiser? Tyrkia eller Bulgaria. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 3d38e...0ec
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Det hadde jeg aldri gjort. Aldri. Hvem skal følge opp, hva med mrsa eller andre infeksjoner? Anonymkode: 6d894...bca
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det hadde jeg aldri gjort. Aldri. Hvem skal følge opp, hva med mrsa eller andre infeksjoner? Anonymkode: 6d894...bca Vel, alternativet er å trekke halvparten av tennene eller å fikse tennene i et annet land. Vår Eurodent-klinikk har direkte avtale med en tyrkisk klinikk, og de vil fikse eventuelle feil som den tyrkiske klinikken gjør. Å trekke så mange tenner i en alder av 40 er ikke noe særlig alternativ. Anonymkode: 3d38e...0ec
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Vel, alternativet er å trekke halvparten av tennene eller å fikse tennene i et annet land. Vår Eurodent-klinikk har direkte avtale med en tyrkisk klinikk, og de vil fikse eventuelle feil som den tyrkiske klinikken gjør. Å trekke så mange tenner i en alder av 40 er ikke noe særlig alternativ. Anonymkode: 3d38e...0ec Eurosentrisk har behandlingsreiser til Budapest. De tilbyr «garanti», men det er en rekke unntak fra garantien: Garantien dekker ikke: • Bieffekt som oppstår under eller etter forberedelse av en tann • Skader på tenner forårsaket av ulykker • Skader forårsaket av tannkjøttsykdommer • Utvikling av tannkjøttsykdommer, eller annen sykdom i tannkjøtt eller tenner • Uforutsette rotkanalbehandlinger • Skader som kan oppstå ved overdreven slanking eller fedme over en kort periode • Midlertidige kroner, broer eller proteser • Utstøting av implantat Garantien gjelder ikke når pasienten: • Ikke kommer til årlig undersøkelse hos Eurodent • Munnhygiene er forsømt, eller tannlegens instrukser ikke blir fulgt • Informerer Eurodent for sent etter korrigeringer av proteser • Ikke kan legge fram kvittering for eventuell reparasjon hos annen tannlege • Garanti gjelder for selve implantatskruen • Eurodent står ikke ansvarlig for uforutsette rotbehandlinger etter å ha forberedt tann/tenner for krone eller broarbeid • Skader som oppstår grunnet at pasient ikke følger tannlegens råd, f.eks ved bruk av gnisseskinne • Pasient gir mangelfull opplysning om helsetilstand før tannbehandlingen starter I tillegg mister man muligheten til klage (og eventuell erstatning) til NPE og tannlegeforeningen, pasientombudet, fylkesmannen osv. Anonymkode: b6d36...05a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 *Eurodent ….ikke eurosentrisk Anonymkode: b6d36...05a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vel, alternativet er å trekke halvparten av tennene eller å fikse tennene i et annet land. Vår Eurodent-klinikk har direkte avtale med en tyrkisk klinikk, og de vil fikse eventuelle feil som den tyrkiske klinikken gjør. Å trekke så mange tenner i en alder av 40 er ikke noe særlig alternativ. Anonymkode: 3d38e...0ec Hvorfor kan du ikke få samme behandling her? Anonymkode: 6d894...bca
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor kan du ikke få samme behandling her? Anonymkode: 6d894...bca Fordi det har vi ikke råd til, rett og slett. Anonymkode: 3d38e...0ec
LonelyPlanet Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Hei Kan anbefale http://www.dentiks.lv/no.html i Riga, Latvia. Har vært kunde hos dem i 20 år.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Fordi det har vi ikke råd til, rett og slett. Anonymkode: 3d38e...0ec Men du har råd til risikoen? Du har råd til at det kan gå skikkelig galt? Anonymkode: 6d894...bca
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Men du har råd til risikoen? Du har råd til at det kan gå skikkelig galt? Anonymkode: 6d894...bca Man får jo ikke bedre råd av å få kjeft. I tråden spurte jeg om noen har erfaringer med tannreiser. En hel haug med folk uten erfaring svarer. God dag mann økseskaft? Anonymkode: 3d38e...0ec
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Man får jo ikke bedre råd av å få kjeft. I tråden spurte jeg om noen har erfaringer med tannreiser. En hel haug med folk uten erfaring svarer. God dag mann økseskaft? Anonymkode: 3d38e...0ec Jeg har ikke personlig erfaring fra mine tenner fordi for min del er det helt uaktuelt å gamble med helsa mi for noe sånt. Jeg har erfaring, jeg har møtt atskillige personer via jobben som angrer. Om du får behandling i Norge og du for eksempel får en infeksjon eller kronen detter av eller rotfyllingen ikke er helt god eller hva som helst så drar du til tannlegen din og klager. Det er ikke like greit et sted langt unna, er sted du ikke kan språket eller lovverket. Får du en infeksjon eller hva som helst og trenger sykehus eller behandling her hjemme er det isolat og røde flagg over alt( gule kanskje) fordi du er regnet som høyrisiko pga behandling utenlands hvor du potensielt er eksponert for restistente bakterier vi ikke vil ha. Mrsa, for eksempel. Det kan koste deg utrolig dyrt. Anonymkode: 6d894...bca
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke personlig erfaring fra mine tenner fordi for min del er det helt uaktuelt å gamble med helsa mi for noe sånt. Jeg har erfaring, jeg har møtt atskillige personer via jobben som angrer. Om du får behandling i Norge og du for eksempel får en infeksjon eller kronen detter av eller rotfyllingen ikke er helt god eller hva som helst så drar du til tannlegen din og klager. Det er ikke like greit et sted langt unna, er sted du ikke kan språket eller lovverket. Får du en infeksjon eller hva som helst og trenger sykehus eller behandling her hjemme er det isolat og røde flagg over alt( gule kanskje) fordi du er regnet som høyrisiko pga behandling utenlands hvor du potensielt er eksponert for restistente bakterier vi ikke vil ha. Mrsa, for eksempel. Det kan koste deg utrolig dyrt. Anonymkode: 6d894...bca Jeg er så lei nordmenn som tror at de har verdens beste helsevesen og at helsevesenet i absolutt alle andre land er dritt og farlig. Jeg snakker for øvrig tyrkisk, så det er ikke et problem hvis vi drar dit. Jeg lurte på erfaringer som folk hadde personlig. Jeg får ikke plutselig 100000 på konto for å fikse tennene i Norge. Har også opplevd å miste krone to ganger etter behandling i Norge, så de er ikke perfekte her heller. Anonymkode: 3d38e...0ec
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 Vet om flere som har reist til utlandet for tannbehandling. Felles for dem alle, er at de snakker språket i landet de drar til. Alle er kjempefornøyde og ikke fått noen problemer. Det er faktisk ganske bra helsevesen i mange andre land. Min svigerinne dro hjem til Thailand for å fikse brystene. Helt naturlig for henne å dra dit hvor hun er vokst opp, kjenner kultur og språk, når hun skulle ta en kosmetisk operasjon. Hun har bodd her noen år og snakker og forstår norsk ganske bra, men er selvfølgelig tryggest på thai. Anonymkode: 75406...22b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 Jeg har fått satt inn bro og en tann på stift i Tyrkia for mange år siden, og jeg er kjempefornøyd. Både med servicen, prisen og tennene som ennå er helt perfekte. Ingen problem. Anonymkode: 48f53...9f5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vet om flere som har reist til utlandet for tannbehandling. Felles for dem alle, er at de snakker språket i landet de drar til. Alle er kjempefornøyde og ikke fått noen problemer. Det er faktisk ganske bra helsevesen i mange andre land. Min svigerinne dro hjem til Thailand for å fikse brystene. Helt naturlig for henne å dra dit hvor hun er vokst opp, kjenner kultur og språk, når hun skulle ta en kosmetisk operasjon. Hun har bodd her noen år og snakker og forstår norsk ganske bra, men er selvfølgelig tryggest på thai. Anonymkode: 75406...22b Takk for svaret. Jeg snakker tyrkisk, selv om språket er litt rustent akkurat nå. Har selv tatt laserkorreksjon av øynene i hjemlandet (et land i Øst-Europa), ingen problemer i ettertid. Anonymkode: 3d38e...0ec
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2021 #17 Skrevet 19. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fått satt inn bro og en tann på stift i Tyrkia for mange år siden, og jeg er kjempefornøyd. Både med servicen, prisen og tennene som ennå er helt perfekte. Ingen problem. Anonymkode: 48f53...9f5 Takk for svaret Anonymkode: 3d38e...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå