Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Eller vil det stenges mer ned igjen? Hva tror dere?

Anonymkode: 571a2...8b9

Jeg tror helt klart at høsten blir mer normal enn forrige høst. Vi kommer nok til å ha lokale tiltak ved behov , men jeg tror ikke landet totalt stenges ned igjen. Jeg tror i grunn at det vil gå veldig fint og er ikke særlig bekymret .

Vi får nok en oppsving, men alt avhenger av hvor mange som er vaksinert når det bryter ut og om tiltakene følger smitte eller alvorlig sykdom. 

Nederland har en økning på 500 % i smitte og kun 11 % i innleggelser. Det er ingen god begrunnelse å innføre mye tiltak om få blir syke. Viruset blir endemisk, spørsmålet er vel bare når vi er rustet nok til å akseptere at det er i omløp. Så alt avhenger av hvor nære vi er målet hvor de fleste voksne er ansett som godt nok beskyttet. 

Anonymkode: af299...c09

Annonse

Jeg tviler. Desverre. Og vi kan kan takke alle som på død og liv MÅ ut av landet i sommer. Her vi bor er 3 av 10 fullvaksinerte. Stor by! Smitten de siste par ukene har tidoblet seg og over halvparten er importsmitte. Helt latterlig at regjeringen ikke lærte av i fjor sommer og går på samme blemmen igjen. 

Anonymkode: 3bfaf...548

8 hours ago, Anonym bruker said:

Eller vil det stenges mer ned igjen? Hva tror dere?

Anonymkode: 571a2...8b9

stenger ned tror jeg de ikke gjør,i alle fall ikke hele landet, da blir det nok by/bygd/tettstedet som er rammet. en nasjonal nedstening kommer ikke.

Ja tror vi får en til nærmet normal høst :) lever ganske normalt nå, men så klart holder 1 metern

Anonymkode: b51d4...738

Trodde lenge det skulle bli grønt nivå fra barnehageoppstart og skolestart i august. Men med alle som drar på utenlandsreiser mm og Deltavarianten og evt andre mutasjoner på vei blir det nok ikke sånn. Spent på hvordan det blir, starter i ny jobb på skole i kommune som tidligere har hatt høy smitte. 

Anonymkode: b1e00...8a2

Jeg tror ikke det blir normalt, som før mars 2020. Jeg tror lista for å holde seg hjemme vil fortsette å være lav, tenker da på symptomer på virusinfeksjon. Tror også at flere vil ha hjemmekontor, men at det i større grad vil være valgfritt. Jeg tror også at vi vil ha færre seminar og reising i jobbsammenheng. Vi har sett at digitale møter fungerer, så dette tror jeg (og håper jeg, med tanke på miljøet) at vil fortsette.

Jeg tror ikke skoler og barnehager vil bli stengt ned på samme måte som tidligere. Elever fra 2. vgs vil bli vaksinerte, noe som vil føre til betydelig mindre smitte. Barn og unge under denne alderen får stort sett lite symptomer. Mulig også ungdomsskoleelever får tilbud om vaksine på sikt.

Vi har sett at vaksinen fungerer. Færre blir innlagt pg færre trenger helsehjelp. Dette til tross for åpne grenser.

Så ja, jeg tror på fortsatt restriksjoner til en viss grad. Samtidig tror jeg på et mer og mer åpent samfunn.

Anonymkode: b5f1c...ea1

Annonse

• Opprett ny...